به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۵۳۵۹۰

همه فیلم‌هاي روي پرده میلیاردی شدند!

گروه فرهنگ و هنر: خیلی‌ها معتقد بودند که با اکران «شهر موش‌ها 2»، فروش دیگر فیلم‌های روی پرده به «صفر» می‌رسد اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این روزها همه فیلم‌های در حال اکران فروش میلیاردی دارند.
همه فیلم‌هاي روي پرده میلیاردی شدند!
بر اساس اعلام پخش‌کننده‌ فیلم‌های روی پرده، این روز‌ها فروش «شهر موش‌ها 2» به یک میلیارد و 512 میلیون تومان، «کلاشینکف» به یک میلیارد و 675 میلیون تومان، «رد کارپت» به سه میلیارد و 90 میلیون تومان و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به یک میلیارد و 120 میلیون تومان رسیده است. همچنین «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با 850 میلیون تومان در آستانه میلیاردی شدن است. با این حساب و با توجه به آمار حدود فیلم «امروز»، باید گفت که فروش فیلم‌های سینمای ایران در اکران کمتر از دو ماه اخیر به حدود 10 میلیارد تومان رسیده است که آماری بسیار قابل توجه در سال‌های اخیر است.

امیر قطبی (از دفتر پخش فیلمیران) درباره آمار فروش «کلاشینکف» اظهار کرد: این فیلم پس از 40 روز نمایش در سینماهای تهران یک میلیارد و 75 میلیون تومان و در سینماهای شهرستان 600 میلیون تومان فروش داشته است. وی ادامه داد: کف فروش «کلاشینکف» هنوز در سینما آفریقا خوب است و حتی اگر سرگروه آن تعویض شود فیلم در تعدادی از سینماها به اکران خود ادامه خواهد داد.

به گفته قطبی «کلاشینکف» با فروش یک میلیارد و 675 میلیون تومانی اکنون در 40 سینمای کشور به اکران ادامه می‌دهد. این عضو دفتر پخش فیلمیران همچنین درباره فروش «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران نیز گفت: پس از 68 روز نمایش فروش این فیلم در تهران یک میلیارد و 850 میلیون تومان و در شهرستان‌ها یک میلیارد و 240 میلیون تومان بوده است.

قطبی خاطر نشان کرد: «رد کارپت» اگرچه روزهای پایانی اکران را می‌گذراند اما مجموع فروش سه میلیارد و 90 میلیون تومان همچنان در 20 سینمای کشور در حال اکران است. غلامرضا فرجی (مدیر دفتر پخش حوزه هنری) هم درباره فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی به خبرنگار ایسنا بیان کرد: این فیلم در روز چهارشنبه در تهران 9 میلیون تومان و در روز پنج‌شنبه این هفته 21 میلیون و 500 هزار تومان فروش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر فروش کل این فیلم در سینماهای تهران 612 میلیون و 800 هزار تومان و در سینماهای شهرستان 235 میلیون تومان بوده است. با این حساب باید گفت که «فرشته‌ها با هم می‌آیند»‌با فروش 848 میلیون تومانی در 40 روز نمایش همچنان به اکران خود در 16 سینما ادامه خواهد داد. اکبر شاپوری (مدیر دفتر پخش بشرا فیلم) درباره آخرین آمار فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی گفت: این فیلم اکنون در 15 سینمای تهران در حال اکران است و تاکنون 870 میلیون تومان فروخته است. همچنین فروش شهرستان‌های فیلم با توجه به اکران آن در 15 سینما، به 250 میلیون تومان رسیده است. وی خاطرنشان کرد: با این حساب باید گفت که فروش جدیدترین فیلم آقای افخمی بعد از حدود 40 روز اکران به یک میلیارد و 120 میلیون تومان رسیده است.
مرجع : ایسنا