به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۵۳۶۱۷

شهرزاد تهمینه میلانی پس از 7 سال آمد

گروه فرهنگ و هنر: فیلمنامه «شهرزاد» تهمینه میلانی که با الهام از داستان «هزار و یک شب» و «تلخون» صمد بهرنگی است پس از هفت سال مجوز گرفت و عرضه شد.
شهرزاد تهمینه میلانی پس از 7 سال آمد
تهمینه میلانی این فیلمنامه را بسیار مترقی و با داستانی امروز دانست و گفت: «شهرزاد» همان شهرزاد قصه‌گو است اما من قصه‌های «هزار و یک شب» را به کل کنار گذاشتم و فقط شخصیت شهرزاد و شهریار را با ذهن خودم نوشتم. وی افزود: در قصه «هزار و یک شب» می‌خوانیم شاه بی‌رحمی بوده که زن‌ها را می‌کشته است تا اینکه شهرزاد دختر وزیر تصمیم می‌گیرد همسر او شود و برایش قصه بگوید. قصه شهرزاد من دیالوگ بین شهرزاد و شهریار است. قصه دو آدم که یکی صدمه دیده و آدم بدی شده است و زنی که با هنر و ادبیات به جنگ بی‌رحمی این مرد می‌رود.

میلانی با بیان اینکه هر قصه «شهرزاد» قابلیت یک داستان مستقل را دارد، گفت: امیدوارم روزی بتوانم این فیلمنامه را بسازم و حتی به بنیاد سینمایی فارابی هم پیشنهاد کردم از آن به عنوان یک اثر فاخر حمایت کند و حتی می‌توان این کار را به عنوان یک سریال بین‌المللی مقابل دوربین برد. این کارگردان با اشاره به اینکه از بچگی عاشق شخصیت شهرزاد بوده است،ادامه داد: فیلمنامه نوشته شده پر از صحنه‌های سورئال و صحنه‌های تخیلی جذابی که بسیار نو است و معتقدم متن بسیار خوب و ساده‌ای شده است. این کتاب که ششمین اثر مکتوب تهمینه میلانی است، قرار است طی مراسمی در 28 شهریورماه رونمایی شود.

کتاب «شهرزاد» که میلانی آن را به دخترش ژینا نیک‌بین تقدیم کرده است در 158 صفحه، شمارگان 110 نسخه و با قیمت 9500 تومان توسط انتشارات کتاب‌سرا منتشر شده است. تهمینه میلانی فیلم «آتش بس 2» را آماده اکران دارد که از هفته آینده به روی پرده خواهد رفت.
مرجع : ایسنا