به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۵۳۷۷۸

سرگذشت‌دختری که توسط‌داعش ربوده شد

گروه بين الملل: یک خبرنگار ایتالیایی در گزارشی سرگذشت دختر ۱۴ ساله ای را نشان می دهد که توسط شبه نظامیان دولت اسلامی ربوده، فروخته و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
سرگذشت‌دختری که توسط‌داعش ربوده شد
سما دختر نوجوان در روستای دهوک در شمال بغداد پناه گرفته است. سرگذشت این دختر نوجوان ایزدی نظیر ده ها دختر جوان دیگری است که به اسارت نیروهای داعش درآمده اند و کسی هم از سرنوشت آنها خبر ندارد. او گفت: «آنروز صبح ما از روستایمان، تل آذر گریختیم و به روستای دیگر رفتیم اما پس از نیم ساعت تروریست های داعش رسیدند و ما را در سه گروه قرار دادند: زنان مجرد، زنان متاهل و مردان جوان. آنها تمام مردان جوان از جمله برادرم را کشتند. من شاهد جان دادن او بودم. زنان جوان را نیز با خود بردند.»

پس از آنکه سما را به موصل بردند او را فروختند. اما او و دوستش که ۲۷ روز در اسارت بودند بخت این را داشتند که فرار کنند و به بغداد بروند. او افزود: «من و دوستم به دو شیخ در فلوجه فروخته شدیم. آنها هم سن پدرمان بودند و با ما بدرفتاری می کردند و هر زمان کاری علیرغم میل آنها انجام می دادیم ما را کتک می زدند.» آنطور که سما می گوید سرنوشت بقیه زنان و دختران جوان که به دست داعش افتاده اند تن دادن به تجاوز و اسارت و یا مرگ است.