به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۱/۰۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۵۳۸

اهواز دومين شهر گرم جهان!

آيا مي دانيد كه شهر اهواز ، مركز استان خوزستان دومين شهر گرم در جهان است؟ اگر مي خواهيد با گرم ترين شهرهاي جهان آشنا شويد اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد.
شهرهاي بسياري در دنيا وجود دارند كه داراي فصول گرم هستند. با تواجه به شرايط جغرافيايي و مكان قرارگيري اين شهر نسبت به خط استوا و چندين شرط ديگر مدت فصول گرم در اين شهرهاي مختلف متفاوت است. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با گرم ترين شهرهاي جهان آشنا كنيم.

شهر كويت
اين شهر كه پايتخت كشور كويت است به عنوان گرم ترين شهر جهان شناخته شده است. ميانگين دما در اين شهر در طول سال در حدود ۴۹.۶ درجه سانتي گراد است كه اين درجه حرارت اين شهر را در صدر ليست گرمترين شهرهاي جهان قرار مي دهد. بهترين زمان براي بازديد از اين شهر اوايل بهار ، اواخر پاييز و در زمستان است كه درجه حرارت بين ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتي گراد است.

اهواز
مركز استان خوزستان در كشورمان ايران دومين شهر گرم در جهان است. اين شهر به صورت معمول در طول سال داراي درجه حرارتي در حدود ۴۹.۸ درجه سانتي گراد است. در تابستان سال ۲۰۰۰ ميلادي دماي اين شهر به صورت ميانگين به ۴۸.۱ درجه سانتي گراد رسيد كه اين ميزان گرمترين معدل حرارت براي طول تابستان در اين شهر بوده است.

جيزان
اين شهر كه در ساحل كشور عربستان سعودي با درياي سرخ در جنوب غربي اين كشور قرار دارد سومين شهر در اين ليست است. اين شهر كه داراي جمعيتي كمتر از ۲ ميليون نفر است يكي از قطبهاي اصلي كشاورزي كشور عربستان نيز به حساب مي آيد. در طول فصل بهار تا اواخر بهار ميانگين دماي هواي اين شهر بين ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتي گراد است.

بانكوك
پايتخت كشور تايلند در جنوب شرق آسيا يكي ديگر از شهرهاي بسيار گرم در جهان است. بعضي از كارشناسان معتقد هستند كه آلودگي هوا نيز در افزايش دما در اين شهر نقش مهمي دارد.در اكثر زمانهاي سال معدل درجه حرارت شهر در حدود ۴۰ درجه سانتي گراد است و در طول زمستان كه خشك ترين فصل سال در آن ناحيه محسوب مي شود معدل دما در حدود ۳۰ درجه سانتي گراد است و بيشترين توريست نيز در همين مدت به اين كشور سفر مي كنند.

عزيزيه
اين شهر بندري كه در شمال غربي كشور ليبي در شمال آفريقا قرار دارد . اين شهر در سال ۱۹۲۲ ميلادي شاهد يك ركورد در زمينه دماي هوا تا آن زمان بود . دمايي در حدود ۵۷.۸ درجه سانتي گراد در اين شهر ثبت شد كه براي سالهاي زيادي به عنوان بالاترين دماي اندازه گيري شده در روي زمين شناخته مي شد.

ايليزي
اين شهر كه در جنوب شرق الجزاير قرار دارد، در آگوست سال ۲۰۱۱ شاهد ثبت دماي ۵۱ درجه سانتي گراد بالاي صفر بود كه به نوعي يك ركورد محسوب مي شد. در طول تابستان درجه حرارت ميانگين اين شهر در حدود ۴۰ درجه سانتي گراد و در عين حال خشك ترين فصل سال نيز در اين منطقه اواسط تابستان است.

مكه
شهر مقدس مكه كه در كشور عربستان سعودي قرار دارد يكي ديگر از گرم ترين شهرهاي جهان است. اين شهر كه محل قرارگيري خانه كعبه ، مقدس ترين مكان براي مسلمانان است در طول سال معمولا درجه حرارت ميانگيني در حدود ۳۷ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند. در اواسط تابستان دماي هوا در اين شهر به ۴۳ درجه سانتي گراد نيز مي رسد.

مراكش
شهر مراكش كه در بخش مركزي كشور مراكش قرار دارد يكي ديگر از شهر گرم جهان است. اين شهر در طي فصل زمستان شاهد سردترين ماههاي خود است و همچنين در طول فصل تابستان شاهد افزايش درجه حرارت به حدود ۳۸ درجه سانتي گراد است.

لاس وگاس
اين شهر در مركز صحراي نوادا در غرب آمريكا قرار دارد و بسياري از ساكنين آن سعي مي كنند تا در طول تابستان به شهرهاي ديگر بروند. اين شهر در طول تابستان و خصوصا در ميانه هاي آن دمايي در حدود ۳۵ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند.

دالول
اين شهر كه در كشور آفريقايي اتيوپي قرار دارد به طور معمول و در طول سال دمايي در حدود ۳۴.۴ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند. اين كشور با اين كه به خط استوا نزديك است اما داراي مناطق كوهستاني فراواني است. بالاترين درجه حرارت كه در اين شهر ثبت شده است در حدود ۴۸.۹ درجه سانتي گراد بوده است./ ق پ
مرجع : باشگاه خبرنگاران

محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۳:۰۵
. . .
خوتان قضاوت کنید ایا انصاف است که بسیاری ازمشاغل در اهواز با اینکه کارشان سخت است ودر این هوا هم کار میکنند چرا سخت وزیان اور نخوردند
خدا وکیلی از خوزستانیها دفاع کنید. . . .
شرکت ملی حفاری رتبه دوم کار سخت وزیان اور را بعد از کاردر معدن دارد در جهان ولی متاسفانه در کشور ما اصلآ حساب نمیشود . (112804)
بهروز محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ۲۰:۴۶
در ایران گرمترین شهر ایرانشهر سیستان بلوچستان است انوقت چطور اهواز دومین شهر گرم دنیاست! به نظر می رسد خبر اشتباه است. در ضمن اهواز در ایران در میان مراکز استانها حساب می شود وگرنه د رمیان شهرهای ایران که مرکز نباشند گرمترین شهر از استان کرمان و ان حول وحوش می باشد (301861)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۰ ۱۷:۰۳
نه اهواز گرم تره باهوش .زاهدان رطوبتش زیاده پس دماش میاد پایین (306554)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۱۷:۲۸
عزیز توکه از وضعیت اب وهوایی خبر نداری چرااظهار نظر میکنی. (306980)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۱۷:۳۱
اقاجان چقدر ای کیو اید شماها لطفن رجوع کنید به اخبار جهانی هواشناسی (306981)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۵۶
شهرستان دلگان یکی از شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان است که دمای هوای اون در فصل تابستان بشدت بالاست و به مرز 60 درجه هم میرسد.
شهرستان ایرانشهر دیگر شهر این استان که همجوار با شهر دلگان است دارای هوای بسیار گرم است که متاسفانه هزینه برق در این شهرستان ها سرسام اور است (312540)
پیگیر اخبار هواشناسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۲ ۱۸:۳۳
اولا زاهدان تا دریا 700کیلومتر فاصله دازه پس رطوبت هم نداره ثانیا اب وهوای ایرانشهر و اهواز شبیه همه هردو تاشون هم دمای 50درجه رو تجربه کردن. (316787)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ۰۰:۰۴
درسته که مناطق شمال سیستان و بلوچستان مثه زابل و زاهدان و خاش هوای سردتری در زمستان دارند اما همیشه هوای شهرهای ایرانشهر و سرباز این استان که در جنوب قرار گرفتند گرم ترین شهرهای کشورند و اخبار شبکه استانی این استان همیشه اعلام می کنه پس چطور اهواز می تونه دومین شهر گرم جهان باشه (306821)
ساحل
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ ۱۲:۴۳
خب عزیزم این آمار براساس میانگین دمایی در طول ساله! (318470)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۵ ۱۰:۳۱
عزيزان توجه كنيد در أين مطلب نوشته ميانگين دما ، يعني كل دما رو در طول سال معدل ميگيرن، و به نظر من هم اهواز گرمترينه چون واقعا هواش گرمه ، در ضمن گرمترين منطقه ايران گندم بريان در كويرلوته ، هشتاد كيلومتري كرمان، ميتونيد تو اينترنت هم سرچ كنيد (307021)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ۱۹:۱۹
درسته گندم بریان گرم ترین نقطه جهانه.اما شهر نیست.چون تو تیتتر خبر گفته گرمترین شهرهای جهان (307725)
hmz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ۱۱:۲۷
داستان اینه که دما حد ترخص داره یعنی اگه از یه حدودی بالاتر یا پایین تر باشه دولت باید عهده دار تامین معاش مردم باشه یه همین خاطر دما واقعی اعلام نمیشه. در ضمن این دما میانگین نسبی کل سال رو مطرح کرده (307298)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۲۳:۴۵
دقیقا.حدش50.نکته جالب اینجاست کل تابستون آبادان واهواز 49درجه اعلام میشن.هرروز49.جالب نیست؟ (309160)
Ayati
United States
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۴:۲۵
پس دالاس تگزاس چی الان 100 درجه f (311213)
elessar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۶
شاید شهر ما کاشان گرماش از اهواز کمتر باشه ولی خداییش از بانکوک،لاس وگاس و مراکش گرم تره.
پارسال خودم به چشمم تو سایت هواشناسی دیدم که دما 54 درجه س ولی مسءول اونجا میگفت به دستور روساشون مجبورن دما رو بین 40 تا 45 اعلام کنن تا ادارات تعطیل نشه! (311253)
jamshid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ۱۸:۵۶
تا بحال به جیرفت در فصل تابستان گذرتون افتاده؟ فقط چند درجه خنک تر از خورشیده (312027)
payam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۱ ۱۹:۰۲
لایک دادم بهت نه به خاطر تایید کل حرفت تیکه اخرت باحال بود دمت گرم :)) (316750)
سامان
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۷:۴۳
من نمیدونم این چه سیاست غلطیه که همش میخوان اهواز روبدجلوه بدن ..تاچندوقت پیش که مگفتن الوده ترین شهرجهانه الان هم که دارن میگن گرمترین شهرجهانه.درسته الودگی داره ولی نه درحدی که بخوادتوجهان اول باشه..بنظرم این جوربازیه که دارن بااهوازدر میارن ومیخوان که اقتصاداین شهر روخراب کنن .دوستان اهوازی شماهم اینقدر بدشهرتون رونگیدکه همه بخوان واستون دست بگیرن (312740)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ۰۹:۱۳
زیاد نگران رتبه شهرتون نباشید ! ما که آذربایجانیم داریم گرمای 40 درجه رو تجربه میکنیم با زمستانهای20- درجه. تعدل آب هوایی جهان بهم خورده پس خیلی از این اعداد جابجا خواهد شد. (313231)
اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۱۹:۴۸
گرمترین و آلوده ترین شهر دنیا...آنگاه بعضی مسولین در برابر تردد خودروهای منطقه آزاد ممانعت ایجاد میکنند...این بی خبران (317861)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۷
بهبهان از اهواز گرمتره خودم دماسنج گذاشتم تو سایه بعد از یک ساعت دما سنج ترکید چون آخرین دمای دماسنج ساخته شده 50 درجه بود. (318128)
ساحل
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۵
اهواز عزیزم با همه اینها باز هم عاشقتم... ای کاش مسئولین یه فکر اساسی به حال آلودگی این شهر کنند... (318165)
سعید احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ۰۵:۴۲
جناب خان اگر بود می گفت "گرمای اهواز که چیزی نیست تو آبادانِ خودمون گرمای هوا کوچه به کوچه اضافه می شه ، به خاطر همین از کوچه آخریه آبادانمون خدا می خواد حرارت برا جهنمش بگیره ببره، باور نداری ؟ " (319729)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۰۰:۰۲
این اطلاعات اشتباه است. اهواز گرمترین شهر ایران نیست. در اهواز بعلت شرجی شدن دما کنترل می شود. کویت هم گرمترین شهر دنیا نیست. (319783)