به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۵۳۸۰۵
آرمان در یک نگاه

العفوالعفو پس از بردن آبروی فرد معنا ندارد

گروه سیاسی: 102مهمان ناخوانده در بندرعباس و روحانی: از رکود خارج شدیم مهمترین خبرهای روزنامه آرمان روز یکشنبه است.
العفوالعفو پس از بردن آبروی فرد معنا ندارد
این روزنامه تیتر یک را به عنوان 102مهمان ناخوانده در بندرعباس اختصاص داد و نوشت:استاندار می‌گوید 140 اما برخی می‌گویند 102 مهمان ناخوانده در بندرعباس فرود آمدند البته مقصدشان جنوب ایران نبود و ظاهرا می‌خواستند به دوبی بروند. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اما دیروز ضمن تشریح ماجرای فرود هواپیمای اماراتی در فرودگاه بندرعباس، علت این واقعه را ارائه اطلاعات غلط پروازی از سوی شرکت هواپیمایی و درخواست مسوولان ایرانی برای راستی آزمایی عنوان کرد. وی با بیان اینکه این هواپیما اماراتی و متعلق به شرکت هواپیمایی (fly dubai) بود، ادامه داد: هواپیمای مذکور در مسیر قندهار به شارجه در حال عبور از فضای ایران بود که متوجه شدیم در اظهارات و fly plan این هواپیما، دچار اشتباهاتی شده بودند. در راستای اطمینان از اینکه هواپیمای مذکور مشکل خاصی نداشته باشد، از این هواپیما خواهش کردیم در فرودگاه بندرعباس فرود آید.

روزنامه آرمان به عنوان روحانی: از رکود خارج شدیم پرداخت و نوشت: رییس جمهور روز گذشته به استان خراسان رضوی رفت و مورد استقبال آیت ا... احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، برخی نمایندگان مجلس و مسوولان استانی قرار گرفت. رییس جمهور در جمع اقشار مختلف مردم مشهد در صحن جامع رضوی اعلام کرد که محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام می کند که دولت از رکود عبور کرده است. رییس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه تلاش دولت بر افزایش بیشتر وحدت و اتحاد در جامعه است، اظهار کرد: دولت تلاش می کند که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر و بیشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدی علوی و رضوی باشد.

العفوالعفو پس از بردن آبروی فرد معنا ندارد تیتر دیگر این روزنامه است. آیت ا... موسوی بجنوردی در گفتگو با آرمان در پاسخ به این سوال که از این مباحث که بگذریم یکی از مشکلات دیگر که گریبانگیر جامعه شده، بی احترامی به بزرگان و رواج تهمت و دروغ است. اگر حل مساله ازدواج وظیفه دولت است، رفع این معضل وظیفه کدام بخش تعریف شده است؟ گفت: مسوولان باید تدبیری بیندیشند که رسانه‌ها این فرهنگ تهمت زدن و افترا و آبروبردن یا دروغ گفتن را ترک کنند. در کشور اسلامی، این از وظایف اولیه است. شما خیال می‌کنید در حکومت علی ابن ابیطالب کسی می‌توانست به کسی دروغ بگوید با تهمت برند؟ اصلا این حرف‌ها نبود. واقعا مسوولان باید تمام سعی خود را معطوف به این کنند که این فرهنگ را باطل کنند و از بین ببرند. فرهنگ دروغ، افترا و آبروی افراد را مثل آب خوردن، بردن و هزار تا موضوعات ناپسند دیگر خلاف شرع و تعدی به حقوق مردم است. اگر شما آبروی یک نفر را بردید، تا فردا العفوالعفو هم بگویید به درد نمی‌خورد و باید رضایت طرف را جلب کند. همه این رفتارهای ناپسند ریشه در عملکرد رسانه‌ها دارد و به وضوح شاهدیم برخی رقابت‌ها برای رسیدن به قدرت هم سهمی در این بی‌اخلاقی‌ها دارد.

روزنامه آرمان موضوع تحرک خاموش اقلیت در تعطیلات را برجسته کرد و نوشت: بیش از 50 نماینده نامه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند. این جمله‌ای بود که عزت ا... یوسفیان ملا، رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در واکنش به ادعاهای اخیر حداد عادل مبنی براینکه هیچ استیضاحی در دستور کار نیست، گفت. پایداری‌ها هرچند در تلاشند تا موضوع استیضاح وزرای دولت را بی سروصدا دنبال کنند اما از یک طرف افشاگری نمایندگان میانه رو و از سوی دیگر بی تابی برخی اعضای جبهه پایداری این امکان را به آنان نمی‌دهد.

این روزنامه عنوان خداحافظی رضازاده از شورای شهر تهران؟ را انتخاب کرد. از ابتدای شهریور امسال زمزمه خداحافظی حسین رضازاده از شورای شهر تهران به گوش می‌رسد. در واقع سال قبل وقتی هادی ساعی و عباس جدیدی به علت 2 شغله بودن نتوانستند در انتخابات فدراسیون تکواندو و کشتی کاندیدا شوند و احمد دنیامالی مجبور به استعفا از ریاست فدراسیون قایقرانی شد، همه نگاه‌ها به حسین رضازاده دوخته شد. فردی که همزمان با حضور در شورای شهر، ریاست فدراسیون وزنه برداری را هم داشت. رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سوال که از بین فدراسیون و شورای شهر کدامیک را ترجیح می‌دهد؟ گفت: من از جنس ورزش هستم و علاقه دارم که در فدراسیون وزنه برداری به کارم ادامه دهم.