به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۳۸۳۵

سیما برای‌پخش عملكرددولت پول‌می‌خواهد؟

گروه سياسي: خبرگزاری «برنا» گزارش کرده که صدا و سیما از نهاد ریاست جمهوری برای پخش برنامه‌های مربوط به دولت یازدهم تقاضای پول کرده است!
سیما برای‌پخش عملكرددولت پول‌می‌خواهد؟
به گزارش خبرگزاری برنا (متعلق به وزارت ورزش و جوانان)، مسوولان صدا و سیما به برنامه های رییس جمهور هم نگاه منفعت طلبانه دارند و معتقدند همانگونه که برنج فلان و چای بهمان برای تولید و ساخت برنامه های تبلیغاتی پول پرداخت می کنند، نهاد ریاست جمهوری هم باید برای اطلاع رسانی عملکرد دولت هزینه کند. در این خصوص جالب است بدانید صدا و سیما حتی اعلام کرده هزینه ساخت برنامه ها به واحد بازرگانی صداوسیما واریز شود تا تیم خبری این رسانه اقدام به ساخت مستند کنند.

در 4 سال اول دولت محمود احمدی نژاد، صدا و سیما به صورت ویژه اخبار وی را لحظه به لحظه پوشش می داد و به صورت باور نکردنی به رسانه دولت نهم تبدیل شده بود.این اتفاق تا جایی پیش می رفت که به صورت علنی منتقدان دولت وقت تخریب می شدند و شخصیت های برجسته نظام از آنتن رسانه ای که قرار بود ملی باشد محروم می ماندند.صدا وسیما کار به جایی رساند حتی شخصیتهای منتقد احمدی نژاد که در جریان مبارزات انقلابی و سال های جنگ نقش تاثیر گذاری ایفا کردند در مستندهای تاریخی کلا حذف شدند تا مبادا حضورشان در تلویزیون ناراحتی دولت قبل را موجب شود!

با روی کار آمدن دولت یازدهم رویه حمایت از دولت تغییر یافت و صدا و سیما در حالی که ظاهرا از دولت حمایت می کرد ولی از روزهای اول آغاز به کار دولت عهد شکنی و دروغگویی ها را در اولویت برنامه های خود قرار داد. این رسانه بیشترین تعداد برنامه های تخریبی را با نام نقد روی آنتن برد و مخالفان تندرو دولت را در برنامه های پر بیننده مهمان آنتن زنده کرد. میزان سیاه نمایی های صورت رفته از عملکرد دولت یازدهم در بخش های خبری ساعت 20 شبکه خبر و 20:30 شبکه دو به قدری زیاد است که در برخی موارد بیننده گمان می کند پای شبکه های ماهواره ای ضد نظام نشسته و توهین های آنها به دولت و نظام را تماشا می کند.

صدا و سیما در انعکاس عملکرد دولت نیز کاملا یک سویه عمل می کند در دومین گفتگوی زنده رییس جمهوری و در یک اتفاق زشت و غیراخلاقی صدا و سیما با یک تاخیر چند ساعته برنامه را روی آنتن برد.این اتفاق با دستور مستقیم عزت اله ضرغامی رخ داده بود. وزرای دولت یازدهم و حامیان دولت نیز زمانی صاحب آنتن زنده می شوند که به اصطلاح رسانه ای ها زمان مرده تلویزیون است و برنامه های صدا و سیما حداقل مخاطب را دارد و عملا کسی از محتوای گزارش عملکرد وزرا مطلع نمی شود. صدا و سیما البته بی اخلاقی های خود را ادامه می دهد و از این گزارش عملکردها به صورت تقطیع شده بخش هایی را در اخبار پخش می کند تا زمینه تخریب وزرا و سیاه نمایی عملکرد دولت را فراهم آورد.

صدا و سیما در پخش مستندهای تولیدی ریاست جمهوری هم رویه ای کاملا یکسویه دارد تا جایی که از مجموع پنج مستند تولیدی این نهاد( سفر به چین،ترکیه،لرستان،چهارمحال و بختیاری و اردبیل) تا امروز فقط یک مستند سفر به چین پخش شده و مستند اردبیل هم که قرار بود دیروز پخش شود به شکل عجیبی به امروز منتقل شد. لازم به ذکر است رهبرمعظم انقلاب صبح روز پنجشنبه و در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری برای چندمین بار ازدولت تدبیر و امید حمایت کردند و با تقبیح تخریب به اسم نقد فرمودند:" همه وظیفه دارند از دولت و دستگاه ها اجرایی حمایت کنند."

خبر توضيحي برنا؛
صدا و سیما از ریاست جمهوری چشمداشت مالی ندارد

به گزارش خبرگزاری برنا، یک منبع آگاه در صدا و سیما در واکنش به گزارش روز جمعه برنا در خصوص شرط پرداخت پول برای پخش برنامه های رییس جمهوری گفت: صدا و سیما وظیفه ذاتی خود می داند برنامه های رییس جمهوری را پوشش دهد به همین دلیل نیز هرگز چشمداشت مالی از دولت نداشته و به دنبال دریافت پول از ریاست جمهوری نبوده است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: ساخت برنامه های مشارکتی جزو ماموریت های صدا و سیما برای کاهش هزینه هاست و معمولا برای ساخت چنین برنامه هایی اعم از مستند،تله فیلم یا برنامه های ترکیبی از طرف دوم پول می گیرد ولی در خصوص مستندهای ریاست جمهوری هرگز طلب پول نکرده و با اشتیاق دستاوردهای دولت تدبیر و امید را پوشش می دهد.

وی در خصوص تاخیر در پخش مستند سفر رییس جمهوری به اردبیل نیز گفت: با توجه به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری و پخش بیانات معظم له پس از بخش خبری ساعت 21 روز پنجشنبه، تصمیم گرفتیم مستند سفر رییس جمهوری را روز جمعه پخش کنیم و این موضوع به ریاست جمهوری نیز اعلام شد و در نهایت این مستند ساعت20:20 روز جمعه روی آنتن رفت.در واقع بحث پرداخت پول مطرح نبوده بلکه مشکل کنداکتور بود که با یک جابجایی رفع شد.