به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۵۳۹۴۶
اعتماد در یک نگاه

اصلاح طلبی دارای اصولی روشن است

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه خود موضوع های حجاب، فیلتر و بورسیه، اصلاح طلبی دارای اصولی روشن است و ظریف: آماده مذاکره در خصوص حقوق بشر هستیم را برای انتشار مهم ارزیابی کرده است.
اصلاح طلبی دارای اصولی روشن است
این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان حجاب، فیلتر و بورسیه اختصاص داد. روز دوم از سفر هشتم: روزی با سخنان صریح و متفاوت. بورسیه‌ها، حجاب، فیلتر و فساد سخنان صریح روحانی بود: سخنانی که بارها با تشویق حاضران مواجه و سفر هشتم حسن روحانی این گونه متفاوت شد. روحانی بارها تاکید کرد که وضعیت فرهنگی کشور با راه حل‌های فعلی به ثبات نخواهد رسید. روحانی سه بار به وضعیت ساماندهی حجاب و برخورد با این موضوع اشاره و البته انتقاد کرد و هر سه بار هم انتقاد او تعداد زیادی از حاضران را به وجد آورد. این شور و شوق جمعیت حاشیه دیگری هم در بیرون جلسه رقم زد: جایی که صدا وسیما در بخش‌های خبری خود تقریبا صحبت‌های روحانی درباره بحث فرهنگ و مقوله حجاب را نادیده گرفت و بدون اشاره از آن گذشت.

روزنامه اعتماد با عنوان اصلاح طلبی دارای اصولی روشن است، نوشت: سید محمد خاتمی روز گذشته با صراحت از استراتژی و راهبرد آتی اصلاح طلبان رونمایی کرد. او که با اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه‌های شیراز و علامه طباطبایی دیدار و گفت وگو می‌کرد آنگاه که با پرسش‌های صریح و شفاف دانشجویان مواجه شد اعلام کرد که استراتژی اصلاح طلبان تعامل با حاکمیت و اعتدال گرایان جناح رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود. سید محمد خاتمی در پاسخ به پرسشی درباره پایگاه مردمی اصلاح طلبان و نظارت بر نهادهای کنترلی بیان کرد: ما توسعه خواه و تحول خواهیم و می‌گوییم مبنای کشور و همه اختیارات و امکانات کشور برای یک گروه و جریان نباشد و البته نمی‌گوییم جریانات مخالف ما و حتی تندروی‌ها نباشند ولی در جای خود باشند، نه صاحب کشور.

این روزنامه با عنوان ظریف: آماده مذاکره در خصوص حقوق بشر هستیم، نوشت:محمدجواد ظریف، ظهر یکشنبه در یک نشست خبری مشترک با مارتین لیدگارد وزیر امور خارجه دانمارک که در مجتمع کوه سر مشهد برگزار شد، گفت: از اینکه پس از 10 سال وزیر امور خارجه دانمارک به ایران سفر کرده بسیار خوشحالیم. سابقه روابط ایران دانمارک به 80 سال پیش بازمی‌گردد. این روابط در زمینه‌های مختلف وجود دارد و ما امروز در خصوص مسائل منطقه و خطر افراطی‌گری با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

مسلمانان با همدلی حربه اختلاف افکنی را از دست دشمن بگیرند، تیتر مهم دیگر روزنامه اعتماد است. حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز(یکشنبه) در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را یک فرصت بزرگ برای بهره‌مندی امت اسلامی از الطاف معنوی سرزمین وحی و استحکام ارتباط خود با خدا و همچنین بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام برشمردند و تاکید کردند: امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرت‌های بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است که باید با بهره گیری از فرصت کم نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام کرد.

این روزنامه با بررسی موضوع وزیر نیرو :آب می خریم، نوشت: سرانجام ناگفته‌ها از پرده برون افتاد و واقعیت بحرانی بودن وضعیت آب هویدا شد. قرار است که آب تهران جیره بندی نه، بسته‌بندی شود و به فروش برسد. این خبر را روز گذشته قائم مقام وزارت نیرو اعلام کرده است. وزارت نیرو این بار به مدد عبارت فرهنگ سازی از شهروندان خواسته است که خود را برای خرید و استفاده از آب بسته بندی آماده کنند.

به گفته ستارمحمودی قائم مقام وزیر نیرو با توجه به شرایط موجود، شیوه‌های مصرف آب در کشور باید دگرگون شود و بخشی از این دگرگونی در حیطه عمل متولیان بخش آب است. محمودی با اشاره به شرایط کم آبی در کشور و لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای تامین پایدار آب، اظهار داشت: پتانسیل میانگین سرانه آب در کشور ما حدود 1400 تا 1500 مترمکعب به ازای هر نفر در سال است، اما این رقم در کلانشهری همچون تهران حدود 300 مترمکعب است: این شرایط نگاه بلندمدت و مطمئنی را برای تامین آب در کشور طلب می‌کند. وی با اشاره به طرح تفکیک آب بهداشتی و آب شرب، ادامه داد: این طرح نیز در همین راستا اجرا خواهد شد و برای انجام آن افزون بر تامین امکانات و بستر فنی، باید فرهنگ سازی لازم برای استفاده از آب‌های بسته بندی در بین مردم انجام شود.