کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخاب چمران یک هشدار به موقع برای اصلاح‌طلبان است

اتفاقات‌شورای‌شهر مطلوب‌اصلاح‌طلبان نیست

ایسنا , 17 شهريور 1393 ساعت 15:03

گروه سیاسی: یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه اتفاقات شورای شهر به هیچ وجه مطلوب اصلاح‌طلبان نیست، اظهار کرد: انتخاب چمران به عنوان رییس شورای شهر تهران یک هشدار به موقع برای اصلاح‌طلبان و دولت است.


محمد کیانوش‌راد، در تحلیل خود از انتخاب رییس شورای شهر تهران و کنار رفتن اصلاح‌طلبان از این سمت، گفت: اصلاح‌طلبان و دولت باید پس از این اتفاق با دقت بیشتری تحولات آتی کشور را رصد کنند. اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان باید انسجام و یکپارچگی خود را حفظ کنند. تکیه بر اقدامات حزبی و نه هیاتی می‌توانند تضمینی برای موفقیت‌های اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان باشد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه دولت به دلیل مشغله زیاد و توجه به سیاست خارجی تا حدی از توجه به مسائل داخلی غافل مانده است، گفت: دولت نباید زمینه غفلت و ناامیدی را در میان حامیان خود فراهم کند. دولت روحانی می‌داند که تصمیم‌گیری در سطح سیاست خارجی وابسته به متغیری به نام سطح همبستگی و تاثیرگذاری و میزان نفوذ دولت در عرصه سیاست داخلی است بنابراین موفقیت یا شکست در حوزه سیاست داخلی بر نحوه عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی تاثیرگذار است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به نقش اصلاح‌طلبان در شورای شهر اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات این دوره شورای شهر انگیزه لازم و کافی برای حضور گسترده را نداشتند. اگر آنها به صورت یکپارچه و با انگیزه کافی حضور می‌یافتند ترکیب شورای شهر در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت و آنها تاثیرگذارتر بودند. به هر حال باید تعیین رییس جدید شورای شهر را به عنوان یک هشدار تلقی کرد.

وی در همین رابطه افزود: این شورا با هماهنگی لرزان و غیر یکپارچه اصلاحات شکل گرفت بنابراین اتفاقات رخ داده در این شورا تا حدی قابل فهم است. رفتار برخی از اعضای این ائتلاف نیز قابل نقد و گلایه است و من امیدوارم در حرکت‌های آینده اصلاح‌طلبان از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند و با انتخاب افراد وفادار، مناسب و شایسته بتوانند منسجم‌تر حرکت کنند. البته من معتقدم نباید تعاملات اصلاح‌طلبان و شورای شهر را به بدنه اصلاحات تعمیم داد.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه دولت باید با اختصاص وقت بیشتر در شورای شهر و تقویت اعضای نزدیک به خود در این شورا زمینه موفقیت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اگر دولت به میزان بیشتری درصدد حل مشکلات اجرایی مربوط به شورای شهر بود اعضای اصلاح‌طلب این شورا از میزان نفوذ بیشتری برخوردار می‌شدند.

کیانوش‌راد در ادامه با بیان اینکه مجموعه سیستم اجرایی دولت باید در چارچوب اهداف دولت تدبیر و امید عمل کند تا موجب ایجاد امیدواری بیشتر مردم شود، خاطرنشان کرد: ‌در حال حاضر در برخی استان‌ها شاهد گلایه‌های هواداران دولت از وجود محدودیت‌ها هستیم. دولت باید مدیرانی را سر کار بیاورد که با اهداف رییس‌جمهور همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت انتخابات مجلس آینده بسیار مشکل خواهد بود.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پایان افزود: در انتخابات مجلس پیش رو ما با انواع محدودیت‌های احتمالی مواجه خواهیم بود بنابراین دولت باید از هم‌اکنون به فکر انسجام بیشتر در سطح مدیران میانی و پایینی خود بوده و همچنین اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان نیز مسنجم‌تر باشند تا امید به موفقیت در انتخابات مجلس ایجاد شود.


کد مطلب: 53951

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/53951/اتفاقات-شورای-شهر-مطلوب-اصلاح-طلبان-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir