به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۲۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۵۳۹۹۶

برخورد جدي داعش با اختلاط زنان و مردان

گروه بين الملل: یک روزنامه چاپ لندن در گزارشی به جزئیات پیوستن شماری از دختران انگلیسی به داعش و راه اندازی پلیس امر به معروف و نهی از منکر توسط این گروه تندرو پرداخت.
برخورد جدي داعش با اختلاط زنان و مردان
به گزارش روزنامه ساندی تلگراف، تعداد شهروندان انگلیسی که در جنگ سوریه حضور دارند حدود 500 نفر برآورد می شود که بخشی از آنها زنان و دختران هستند. تعدادی از زنان و دختران فرماندهی یگان پلیس امر به معروف و نهی از منکر زنان را بر عهده گرفته اند. این پلیس توسط داعش ایجاد شده و ماموریت آن نظارت بر رفتار زنان در خیابان‌های شهر الرقه سوریه (دارالخلافه «پايتخت» داعش) است.

این پلیس گردان‌های الخنساء نام گرفته و دارای شعبه هایی در مناطق و روستاهای استان الرقه سوریه است. هر کدام از این دختران و زنان عضو پلیس داعش، حقوق ماهانه به مبلغ 25 هزار لیره سوریه (164 دلار ) دریافت می‌کنند. وظیفه این دختران نظارت بر رفتار عمومی، اجرای قوانین اسلامی و بازرسی زنان نقاب دار در بازرسی‌ها برای شناسایی هویت آنها ذکر شده است.

میلانی اسمیث پژوهشگر در مرکز بین المللی تحقیقات افراط گرایی در بریتانیا گفت: این نیروی پلیس برای اجرای شریعت اسلامی است. این نیرو برای تحمیل قوانین داعش است. معتقدیم که این نیروی پلیس متشکل از دخترانی از انگلیس و فرانسه است. به دختران انگلیسی در داعش نقش‌های مهمی داده شده زیرا آنها بیش از دیگر دختران به اجرای دستورات داعش متعهد هستند.

این نیروی پلیس زنانه با نام پلیس امر به معروف و نهی از منکر در شهر و مناطق مختلف گشتی‌هایی را برقرار کرده است تا حرکت مردم را تحت نظارت بگیرد و با هر گونه اختلاط میان زنان و مردان مقابله کند. اسمیث گفت: دختران انگلیسی در اجرای قوانین داعش بسیار جدی هستند به همین دلیل 4 نفر از این دختران برای فعالیت در واحد پلیس انتخاب شدند. رفتن زنان برای جهاد راحت تر از مردان شده است به دلیل اینکه کسی به آنها شک نمی‌کند.

براساس تحقیقات مرکز بین المللی بررسی‌های افراط گرایی و خشونت سیاسی در بریتانیا، دختر 20 ساله انگلیسی به نام اقصی محمود نقش محوری را در پلیس داعش ایفا می‌کند. همچنین هویت سه زن انگلیسی دیگر نیز شناسایی شده است. این مرکز، اطلاعات مربوط به 25 دختر انگلیسی را که به سوریه سفر کرده‌اند شناسایی کرده است.

اکثر این دختران 18 تا 24 ساله هستند. دهها نفر از دختران انگلیسی هم در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات درباره راه‌های پیوستن به داعش هستند. خانم اقصی محمود با کنیه ام لیث یکی از دختران انگلیسی داعش است که در مدرسه خصوصی در انگلیس تحصیل کرد و قصد داشت یک پزشک شود. او از این نام مستعار در پیام های اینترنتی اش استفاده می کند. برخی از دختران انگلیسی نیز تهدیداتی را در توئیتر منتشر کرده اند.

از جمله این افراد خدیجه داری از منطقه لوشام در جنوب لندن است که با انتشار نوشته ای در توئیتر از سربریده شدن خبرنگار آمریکایی اظهار شادمانی کرد. وی نوشت: من اولین کسی خواهم بود که، غربی ها را سر می‌برم. سالی جونز 45 ساله از منطقه کینت برتیانیا که به اسلام گرویده و به نام ام حسین معروف است نیز در توئیتر نوشت: همه آنچه که مسیحی ها نیاز دارند یک چاقوی تیز است که سر آنها را ببرد. به اینجا بیایید تا چنین کاری را با شما انجام بدهم!
مرجع : عصر ايران