به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۴۰۳۵
فارس: مسابقه زیبایی در خیابان‌های اصفهان

برخی پسر‌ها از ابرو‌ی خود راضی نیستند!

گروه جامعه: خبرگزاری فارس در گزارشي از شهر اصفهان نوشت: این‌ روزها اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 حال و روز فرهنگی مناسبی ندارد و نمادهای هجمه غرب به این شهر در هر کوچه و برزنی هویداست.
برخی پسر‌ها از ابرو‌ی خود راضی نیستند!
در بخشي از اين گزارش آمده است: بدحجابی فقط مختص به دختران و زنان نیست بلکه پوشش و حجاب برای پسران و مردها هم مطرح است و هر دو جنس مذکر و مؤنث وظیفه دارند که حدود عرف و شرع در پوشش را رعایت کنند و قرار نیست که فقط بانوان ملزم به رعایت حجاب باشند و پسران و مردان بتوانند آزادانه هر لباسی هرچند جلف و زننده و نامستور بپوشند.

مسابقه زیبایی که در خیابان‌های اصفهان مخصوصا در روزهای تعطیل و در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود یکی از خطرناک‌ترین مسابقاتی است که می‌تواند در پایتخت تمدن و فرهنگ یک کشور اسلامی برگزار شود، جوانان مخصوصا دختران جوان همواره در تلاش هستند تا با الگو گرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای و بازیگران فیلم‌های سخیف ماهواره‌ها و البته با نگاهی به بازیگران سینما و تلویزیون کشور عزیزمان بهترین آرایش و گریم را به روی صورت خود پیاده کنند و در تلاش هستند تا مخاطبین بیشتری برای تیپ و چهره خود جذب کنند و به جای اینکه معرف فرهنگ غنی پارسی باشند در حقیقت رسولان فرهنگ غرب شده‌اند که آگاهانه یا نا آگاهانه در حال تبلیغ و ترویج فرهنگ غرب هستند.

برخی پسران از ابروهای خود رضایت چندانی ندارند و به همین علت است که با ادوات و لوازم آرایشگری بانوان با مهارت تمام! اقدام به نازک‌سازی و ظریف‌کاری ابروهای خود می‌کنند، پوشیدن لباس‌هایی که طرح دخترانه دارند با رنگ‌های دخترانه نیز از دیگر ابتکارات این دسته از پسرها است، پوشیدن کفش کالج بدون جوراب و شلوارهای شبیه به ساپورت با رنگ‌هایی که بیشتر به دراژه‌های شکلاتی شباهت دارند نیز از دیگر مفاخر این جوانان است.

از طرفی متأسفانه شاهد هستیم که دختران هم به نوعی مقابله به مثل کرده‌اند و به جای به تن کردن لباس‌های محجوب، زیبا و آراسته که در شأن یک بانوی ایرانی و مسلمان است از لباس‌های پسرانه استفاده می‌کنند، پیراهن‌ها و تی‌شرت‌های آستین کوتاه از مهم‌ترین لباس‌هایی است که از آنها استفاده می‌شود، البته در تابستان گرمای هوا مزید بر علت شده و موجب می‌شود این بی‌حجابی‌ها و بدپوششی‌ها به اوج خود برسد و در شهر شاهد صحنه‌های تأسف‌باری از بدحجابی و بدپوششی باشیم که با تمدن چندین هزار ساله ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی هیچ نسبتی ندارد بلکه این نوع پوشش‌های نامستور و زننده ریشه در فرهنگ مهاجم و بی‌بند و بار لیبرالیسم و غربی دارد که به لطف ماهواره‌ها به کشور ما سرایت کرده است.

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۱۲
تجربه ثابت کرده جوانان ایرانی هرگاه در تنگنا قرار گیرند بر عکس خواسته مسئولین عمل می کنند. (250728)
محمود دزفولی
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۶:۲۶
میگم این تقصیر امریکا یا شاه معدومه (250781)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۹:۴۰
هجمه غرب دیگه چیه؟؟؟
لابد همه باید عبا وقبا تن کنن . . . ؟؟؟؟/ (250792)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۱۵
تعجب می کنم عده ای تمام سلیقه و نظراتشان را به عنوان اصولی مسلم به خورد مردم می دهند . به قول معروف هر هنجاری که از طرف اکثریت شکسته و یا ندید گرفته شود، هنجار نیست و ضد هنجار است چه ما بخواهیم و چه نخواهیم (250730)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۲۰
یادش بخیر اون زمانی که پسر بچه ها پشت لبشون رو با ذغال سیا می کردن که مثل بابا هاشون بشن.

نه حالا که زیر ابرو برمی دارن که مثل ماماناشون بشن.!!
افسوس.!!! (250731)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۱:۱۴
خوب عزیزم راهکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (250738)
منتظرفردا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۲:۴۹
تافرهنگ وخانواده وآموزش وپرورش اولویت اول نظام وکشورنباشدوضع بدترهم خواهد شد.بایدآموزش وپروش متحول .شاداب وکارآمدشود.باید به خانواده هابهادادبایدسهم خانواده هارااز تربیت که الان به صفررسیده به 50%افزایش داد.جای تربیت جنسی و مدنی واجتماعی افرادتو این مملکت کجاست؟ (250752)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۵۲
اگر چه مسائل بالا درداور هست و در شان زن و مرد با فرهنگ و تمدن بالای ایرانی نیست اما نشانه های آخر الزمان ارا در خود دارد که آمده :
مردان آخر الزمان خودشان را به شکل زنان و زنان خودشان را به شکل مردان در می آورند
یا صاحب الزمان الغوث الغوث (250732)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۱:۱۵
عمورسول بی خیال بابا!!!
جوروکنترل کن! (250739)
رفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۶:۴۴
حق باعمو رسول است شاید روزی معنیشو فهمیدیم..... (250783)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۷:۵۵
در زمان سينوهه پزشك يكي از فراعنه وقتي فرعون نوع پوشش مردم راتغييرداد مردم آخرالزمان ميگفتند .كتابش رابرويد بخوانيد .بشر زيبائي رادوست دارد واين امرفطري است . بچه هاي ما عروسك زيباي باربي رامي پسندند واين به غرب وشرق ربط ندارد .اين آثار تمدن وارتباطات است (250788)
faresm
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۵۸
باسلام خدمت خوانندگان عزیز و تشکر از زحمت کشان بهارنیوز
ازدوستان نویسنده مقاله خواهشی دارم و آن اینکه خواهشمندم که در این مقاله نیز در صورت امکان لحاظ نمایید و یا حداقل در مقاله های بعدی رعایت کنید.
فرهنگ غربی و شرقی و ... با هم فرقی ندارد و فرهنگ در جستجوی تعالی، خداجویی و معرفت هست.این مسایل و ناهنجاری ها، بی فرهنگی غربی هست که در ایران باب شده است.اگر در غرب و یا شرق گذارتان بخورد یا مطالعاتی از آثار فاخرشان داشته باشید متوجه می شوید که نباید از ناهنجاری ها بعنوان فرهنگ غربی نام ببرید. (250733)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۵:۰۳
آخه اونجوری که ما نمی توانیم مقصر برای کارهای بی فرهنگ پیدا کنیم عزیز! ما نمی خواهیم قبول کنیم که مشکل از خودماست و همیشه یک مقصر بیرونی هست. (250768)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۰۹:۵۹
هروقت بحث حجاب پیش میادیادتاریخ وتمدن چندهزارساله میوفتیم!!!اخه یکی نیست بگه از این تمدن وتاریخ غنی درطول عمرجوونها،چی بهشون اموزش یا اگاهی میدیدکه بعداینقدرطلبکارید،،بازما دهه شصتیها یک کتاب تاریخ داشتیم،دهه های بعدکه همونم نداشتن،چطورمیشه جوون رو به راهی که ازش هیچی نمیدونه سوق داد،درطول این مدت چه کار فرهنگی،منطقی براسروسامون دادن به وضعیت حجاب کردید،معلومه وقتی نظارت فکری نباشه،اخرش همین میشه (250734)
روح ا....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۰:۲۶
به نظر من بی جحابی و .... اینها نشانه هایی از عدم اعتماد جوانها به مسئولین است که به این شکل بروز می کند. وقتی اجازه ندهند انتقادها و مخالفت ها به شکل منطقی بیان شود نتیجه اش همین می شود. (250735)
دکاندار فتنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۰:۲۶
باسلام تحیت
کشورهای پیشرفته آموزش وپرورش پیشرفته دارند.وقتی برای اندک موی بلندی مدیر افراطی مدرسه قیچی برمیدارد وموی دانش آموز را قیچی میکند.وقتی برای دانش آموزان مدل والگوارائه نمی دهیم وقتی سختگیریهای بیجا وبی مورد می کنیم .وقتی برای معلمان پشیزی قائل نیستیم .وقتی معلم بدبخت با شکل وقواره ناجورسرکلاس حاضر می شود .وقتی کفش معلم واکس ندارد.لباسش اتو ندارد با موهای ژولیده پولیده وبا قیافه ای عبوس سر کلاس حاضر می شود وقتی تموم غمهای عالم توی دل معلم است وضع بهترنخواهدشد. (250736)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۵:۰۲
یادمه 10-12 سال پیش تو دبیرستان با مسولین محترم مدرسه سر همین تیپ و ظاهر مجادلاتی داشتیم.... یه ناظم خیلی زشت داشتیم که به همه میگفت موهاتونو باید دقیقا مطابق مدل موی من درست کنید!!!! (250767)
حجاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۰:۳۵
اگر یه فرهنگ اصیل ایرانی احترام گذاشته می شد که مردم خودشان حجاب را رعایت می کردند و عفت عمومی جزو ذات مردم است خودشان جلو بی بندباری را می گرفتند چطور در زمان شاه سابق که این فرهنگ بی بندباری از طریق رادیو و تلویزیون وسینما تبلیغ می شد اغلب مردم واغلب اقشار جامعه مبارزه می کردند و نمی پذیرفتند ولی حالا فرزندان همان خانواده ها جلف در خیابان راه می روند . . . (250737)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۱:۲۴
این‌ روزها اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2006 حال و روز فرهنگی مناسبی ندارد??????????????????????????
??????????????????
سال 2006؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان 2014 هستيما (250740)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۱
مثلاالان چون ۲۰۱۴هستیم بایداینطورافتضاح بیرون بریم (250754)
سید امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۱:۵۴
از این مطلبی که گذاشتید واقعا سپاسگزارم . خیلی زیبا توصیف کردید . امیدواریم مسولان به فکر باشند .بلهبه قول آقای روحانی ون و سرباز مشکل رو حل نمیکنه ولی به نظر این حقیر هم ون باید باشه ( به وقت نیاز ) هم بحث های فرهنگی و کار های فرهنگی .... همه چیز وقتی سرجای خودش باشه همه مشکلات حله ...
یاعلی (250741)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۵:۰۰
" پوشیدن لباس هایی که رنگ دخترانه دارند"!!!!!؟؟؟؟
یکی به من بگه رنگهارو بر چه اساسی به دخترانه و پسرانه تقسیم میکنن؟؟
مگر رنگ هم دخترانه پسرانه داره؟؟؟ (250766)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۵:۴۷
درست می مایید. قانون مشخصی درباره این که کدام رنگ ها دخترانه و کدام پسران هستند وجود ندارد. اما در عرف هر جامعه ای بعضی رنگ ها پوشش ها و ارایش ها مختص بانوان و برخی دیگر مخصوص اقایان است. صد البته تمایل به زیبایی و اراستگی در نهاد همه افراد به خصوص جوانان وجود دارد اما فکر نمی کنم به تن کردن تی شرت صورتی رنگ به پا کردن شلوارهای جین زنانه یا نازک کردن ابروها چندان بارای پسران زیبنده باشد. (250776)
يك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۲۲:۴۹
دختر ها هم در خيابان نميتوانند بدون گير دادم و ترس از همان رنگهاي دخترانه مثلا صورتي استفاده كنند چون تحريك كننده است. أجازه دهيد دست كم به تن اقايان رنگها را ببينيم (250798)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ۱۵:۵۰
تمیزی بد نیست و مرتب بودن عالیه آدم باید به خودش برسه زن و مرد هم نداره ابروی مردا هم بعضیاشون واقعا نیاز به مرتب كردن داره توجه كنید میگم مرتب كردن نه نازك كردن ابرو باید یه مقدار دورو برش برداشته بشه و كوتاه بشه موهای ابرو وگرنه میشه عین ابروهای ... كه چندش آوره مرد باس مرد باشه ولی این معنیش این نیس كه به خودش نرسه (250778)