به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۴۰۵۹
ˈآرمان در یک نگاه

نوستالژی پایداری ها از آمارهای احمدی نژاد

گروه سیاسی: شرط همکاری ایران با آمریکا علیه داعش و تشریح جزییات عمل جراحی مقام معظم رهبری سرخط خبرهای مهم روزنامه آرمان روز سه شنبه است.
نوستالژی پایداری ها از آمارهای احمدی نژاد
این روزنامه عنوان شرط همکاری ایران با آمریکا علیه داعش را به تیتر یک خود اختصاص داد و نوشت: جنگ علیه تروریسم و ثبات منطقه محورهای اصلی دیدار مهمی بود که از یک سو آیت ا... هاشمی رفسنجانی و از سوی دیگر وزیر امورخاجه دانمارک در پی آن همکاری تهران و کپنهاگ را ضروری دانستند. در ادامه این دیدار نیز آیت ا... هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه‌ای با شبکه رادیو و تلویزیونی دانمارک درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره تقابل با داعش و تروریسم گفت: اگر آمریکا از خود صداقت نشان دهد، می‌توان همکاری کرد ولی اگر بخواهد فریبکاری کند، نمی‌شود. ایران بیشتر از هر کشور دیگری قربانی تروریسم است و بیش از همه کشورها آمادگی داریم که علیه تروریسم کار کنیم.

روزنامه آرمان موضوع تشریح جزییات عمل جراحی مقام معظم رهبری را انعکاس داد و نوشت: روز گذشته خبر عمل جراحی مقام معظم رهبری، بسیاری از مردم ایران را نگران کرد. با اینکه ایشان تاکید کرده بودند این جراحی خطرناک نیست دلگرمی ایشان جایی برای نگرانی نگذاشته بود اما در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های التماس دعا برای رهبر انقلاب فراوان منتشر می‌شد. دکتر علیرضا مرندی، رییس تیم معالج رهبر معظم انقلاب نیز گفت: جراحی حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام شد و بحمدا... وضعیت عمومی ایشان کاملا خوب و طبیعی است.

نوستالژی پایداری ها از آمارهای احمدی نژاد تیتر دیگر این روزنامه است. مهرداد بذرپاش از جمله دلواپسانی بود که دیروز در قامت کارشناس مسایل هسته‌ای و امروز در قبای کارشناس اقتصادی عملکرد دولت را مورد انتقاد قرار داد. این عضو جبهه پایداری حرف‌های اقتصادی روحانی درباره رکود و تورم را غیرواقعی خوانده و اعلام کرده است: مرکز آمار و بانک مرکزی، رسما وضعیت با عدد و رقم خروج از رکود و همچنین میزان تولید و اشتغال را اعلام کنند. در جمله‌ای البته غیرمستقیم سخنان رییس دولت محبوبش را تجدید می‌کند؛ جایی که او خطاب به دولت یازدهم می‌گوید: دولت باید آن منطقه‌ای را که تورم نقطه به نقطه آن زیر 14درصد است به مردم نشان دهد تا مردم از آنجا خرید کنند.

روزنامه آرمان با عنوان استفاده 3 / 69 درصد جوانان از فیلترشکن نوشته است: مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان به تازگی نتایج پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان را منتشر کرده است. طبق نتایج موج ششم این پیمایش، 69.3 درصد جوانان از فیلترشکن استفاده می‌کنند اما، 82.6 درصد جوانان با انتخاب همسر از طریق فضای مجازی مخالف هستند. همچنین، 58.3 درصد جوانان مسئولیت اوقات فراغت را با دولت می‌دانند و 30 درصد از جوانان به هیچ وجه ورزش نمی‌کنند.

این روزنامه موضوع اعتراف صریح اوباما به اشتباه استراتژیک در خاورمیانه را برجسته کرد و نوشت: سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی اذهان عمومی غرب را بیش از پیش متوجه داعش و تهدیدهای آنان کرده و امکان گسترش منازعه به خاک اروپا و آمریکا به مهمترین بحران عاجل سیاست خارجی ایالات متحده تبدیل شد. اینگونه می‌شود که رئیس جمهوری ایالات متحده برای اولین بار طی چند دهه اخیر مجبور به اعتراف و اذعان شده و خطاب به شرکای منطقه‌ای خود می‌گوید: برای اولین بار کاملا مشخص است که مشکل پیش روی دولت‌های سنی مذهب که بسیاری از آنها از متحدان آمریکا هستند، ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراط گرایی است که خود را به شکل داعش نشان داده و بزرگترین خطر پیش رو است. این سخنان چرخشی آشکار در دکترین سیاست خارجی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را نشان می‌دهد.