به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۵۴۳۶۵
هفته هشتم لیگ برتر فوتبال؛ فولاد برد

دومین شکست آبی‌پوشان در لیگ چهاردهم

گروه ورزشي: تیم فوتبال نفت تهران در هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور موفق شد تیم استقلال را شکست بدهد و دومین باخت این فصل را به آبی پوشان تحمیل کند.
دومین شکست آبی‌پوشان در لیگ چهاردهم
در ادامه مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 18:45 امروز پنجشنبه دو تیم استقلال و نفت تهران در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود نفت به اتمام رسید. وحید امیری در ثانیه 45 گل بازی را به ثمر رساند تا استقلال در همان دقیقه نخست، دچار شوک شود. امیر ارسلان مطهری هم در دقیقه 88 گل دوم نفت را وارد دروازه استقلال کرد. تیم نفت بعد از گل نخست، دقایق ابتدایی بازی را در اختیار گرفت و سعی داشت تا جریان بازی را کنترل کند. علیرضا منصوریان سرمربی نفت که بعد از گل خوشحالی نکرده بود، در این نیمه به احترام استقلال از روی نیمکت بلند نشد.

از دقیقه 20 به بعد، این تیم استقلال بود که بر بازی احاطه پیدا کرد و به تدریج بر تعداد حملاتش روی دروازه نفت افزود. آنها می‌توانستند توسط آرش برهانی و محمد قاضی در یکی، دو صحنه خوب به گل برسند که این موقعیت‌ها برای آبی پوشان از دست رفت. امیر قلعه نویی در دقیقه 37 مسابقه اولین تغییر را در تیمش ایجاد کرد و علیرضا رمضانی را به جای خسرو حیدری که مصدوم شده بود، به زمین فرستاد. هرچند در نیمه نخست بازی پر برخوردی بین بازیکنان دو تیم شکل گرفت ولی فشار حملات استقلال به جایی نرسید و خطرناکترین موقعیت آبی پوشان توسط هاشم بیک زاده به تیرک دروازه نفت برخورد کرد تا بازی در نیمه نخست با همان یک گل به اتمام برسد.

در نیمه دوم، استقلال برنامه خود را با شوت‌های از راه دور و سانتر از کناره‌ها متمرکز کرد. ضربه سر محمد قاضی در دقیقه 51 می‌توانست قفل دروازه نفت را باز کند ولی علیرضا بیرانوند دروازه بان نفت با یک واکنش توپ را راهی کرنر کرد. البته بازیکنان نفت هم با وجود پیش بودن از حریف، به دفاع مطلق روی نیاوردند. شاگردان علیرضا منصوریان در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، می‌توانستند تعداد گل‌های خود را برابر استقلال بیشتر کنند ولی موقعیت‌های به دست آمده با بی دقتی از دست رفت.

نارضایتی امیر قلعه نویی از خط هافبک تیمش باعث شد تا وی آندرانیک تیموریان را از زمین خارج کرده و به جای وی مهدی کریمیان را در دقیقه 70 به زمین بفرستد. با این حال حضور کریمیان هم کمک زیادی به افزایش کیفیت بازی و جبران نتیجه بازی از سوی بازیکنان استقلال نکرد. در حالی که بازی دقایق پایانی خود را طی می‌کرد و همه تصور می‌کردند مسابقه با همان یک گل به اتمام خواهد رسید، امیر ارسلان مطهری در دقیقه 88 توانست گل دوم نفت را به ثمر برساند تا خیال نفتی‌ها راحت شود. البته استقلال در وقت‌های تلف شده باز هم فرصت داشت که نتیجه را جبران کند ولی شاگردان امیر قلعه نویی در استفاده از موقعیت‌هایشان ناکام بودند. جدال امیر قلعه نویی با علیرضا منصوریان در حالی به سود منصوریان به اتمام رسید که این دومین شکست استقلال در فصل چهاردهم بود.

طلسم پنالتي هاي فولاد شکست

فولاد با پنالتي رفيعي در دقايق پاياني 3 امتياز حساس بازي مقابل گسترش را به خودش اختصاص داد تا موقعيت تارتار هم به خطر افتاد. در ادامه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های فولاد و گسترش فولاد در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی 1-0 فولاد به پایان رسید. نیمه اول این بازی پایاپای بود و شاگردان اسکوچیچ و تارتار نتوانستند توپی را از خط دروازه‌ها عبور دهند تا در نیمه دوم تلاش بیشتری کنند. در نیمه دوم فولاد حملات بیشتری داشت و اسکوچیچ با تعویض هایی قصد داشت خیلی زود به گل برسد اما مدافعان گسترش توپ را دفع کردند. در دقایق پایانی قولاد صاحب پنالتی شد و سروش رفیعی پنالتي را گل کرد.