به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۴۵۳۲
استیضاح‌ها نظر اکثریت مجلس نیست

تنفس در فضای مجلس سنگین شده است

گروه سیاسی: یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید در مجلس می‌گوید که تنفس در فضای فعلی مجلس کمی سنگین شده و با استیضاح وزیر آموزش و پرورش دومین بال آموزشی دولت را می‌چینند.
تنفس در فضای مجلس سنگین شده است
محمد دامادی در ارتباط با زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت دارای دو بال آموزشی یعنی وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم است. با وجود آنکه در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی هستیم می‌بینیم که استیضاح یکی از وزارت‌خانه هاصورت گرفت. متاسفانه اگر در شرایط فعلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم صورت بگیرد صدمه بسیار جدی به مجموعه مردم و سیستم آموزشی کشور وارد می‌شود.

نماینده ساری ادامه داد: در شرایط فعلی فکر نمی‌کنم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش کار منطقی و درستی باشد. در هر صورت سوال،استیضاح و تذکر حق نمایندگان است اما باید در استفاده از این حقوق مصالح کشور و جوانان را نیز در نظر گرفت و به این سادگی نیز نباید به دنبال استیضاح باشیم و به کشور آسیب برسانیم چراکه این حرکت بدی است. دولت در حال انجام کارهایش است و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید موقعیت‌شناس باشیم و الویت‌های کشور را بشناسیم. فکر می‌کنم الویت کشور این روزها مسائل اقتصادی است نه مسائل سیاسی.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: این استیضاح‌ها نظر مجلس نیست بلکه نظر عده‌ای از نمایندگان مجلس است. دولت هم در این میان کاری نمی‌تواند انجام دهد. زمانی که 50 امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش آن هم در حالی که وزیر علوم دولت به تازگی استیضاح شده جمع می‌شود دولت چه کاری می‌تواند انجام دهد. این نماینده مجلس اضافه کرد: هر چه قدر که مشکل وجود داشته باشد باز هم فکر می‌کنم که با صحبت و نشست می‌توان آن را حل کرد. استیضاح مانند جراحی است و من از امضاهای این استیضاح متاسفم هستم. در این روزها من احساس می‌کنم که تنفس در فضای مجلس کمی سنگین شده است.
مرجع : ایلنا