کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معافیت‌ آرش افشين و اين 11 بازيكن هم باطل شد

از برخورد با عوامل متخلف خبري نيست؛ همه كاسه و كوزه‌ها بر سر چند جوان شكسته شد!

25 شهريور 1393 ساعت 10:25

گروه ورزشي: سازمان لیگ فوتبال اسامی ۱۲ بازیکنی که کارت معافیت‌شان باطل شد را اعلام کرد و اين در حاليست كه هنوز هيچ خبري از برخورد با عوامل متخلف در نيروي انتظامي (خصوصا در سازمان نظام وظيفه) كه اين كارت‌ها را صادر كرده‌اند نشده است!


به گزارش سایت سازمان لیگ، سازمان نظام وظیفه کارت معافیت 12 بازیکن فوتبال را باطل اعلام کرد و بر این اساس این بازیکنان تا تعیین نظام وظیفه خود نمی‌توانند برای باشگاه‌های‌ خود بازی کنند. اسامی بازیکنانی که نام‌شان از سوی نظام وظیفه اعلام شده، به شرح زیر است: آرش افشین، وحید مشایی‌زاده، فرید دهکردی، ابراهیم صالحی، محمد معاوی، عباس عسگری، میلاد شیخی، توحید غلامی، میلاد مدیرروستا، کوشا بختیاری‌زاده، امیر شریفی و میثم کریمی
پیش از این نیز کارت معافیت 13 بازیکن باطل شده بود.

گفتني اينكه اكثر بازيكنان محروم شده ليست بالا، خوزستاني هستند كه توسط باند دلالان معروف در اهواز داراي كارت معافيت شده‌اند كه يكي از اصلي ترين اعضاي اين باند هم اكنون متواري است. اين در حاليست كه هنوز هيچ خبري از برخورد با عوامل متخلف در نيروي انتظامي (خصوصا در سازمان نظام وظيفه) كه اين كارت‌ها را صادر كرده‌اند رسانه‌اي نشده و ظاهرا همه كاسه و كوزه ها بر سر بازيكنان شكسته شده است!

مسئولان مربوطه، صحت و سلامت كارت هاي صادر شده را تاييد كرده و صراحتا گفته اند كه اين كارت ها «جعلي» نبوده و توسط سازمان نظام وظيفه صادر شده‌اند. حال هر شهروند عادي از مسئولان سئوال مي كند آيا اين ماموران متخلف كه به اين راحتي كارت پايان خدمت جعلي اما واقعي و اصالت دار صادر مي كنند قرار نيست به مجازات برسند و زورتان فقط به چند جوان ورزشكار رسيده است!؟ عدالت يعني اين؟

مردم حق دارند از فرمانده محترم نيروي انتظامي بپرسند: كارت‌هاي معافيت فوتباليست‌ها به دليل معروفيت و اشتهار لو رفته اما آيا مي توانيد آمار بدهيد در اين پروسه چه تعداد (صدها، هزاران!!) نفر مشمولان غير معروف در كل كشور با دادن پول زير ميزي، داراي كارت معافيت شده و هيچكس هم خبر دار نشده و نمي شود!؟

از طرف ديگر در همين ماجراي معافيت فوتباليست‌ها، نيز علت لو رفتن اين تخلف، اختلافات ايجاد شده بين چند دلال معروف فوتبال در شهر اهواز بوده است و نه بازرسي و نظارت هاي دروني! (در ابتداي رسانه اي شدن اين ماجرا هم مسئولان مربوطه، به صراحت اصل موضوع را حاشا و به شدت!! تكذيب مي كردند!) لذا مشخص است كه انتظار جامعه و افكار عمومي اين است كه فرجام اين ماجرا، فقط به چند بازيكن فوتبال ختم نشود، زيرا كاملا آشكار است كه اين رشته سر درازي دارد كه اگر مسئولان مربوطه، خود عزم برخورد با ريشه هاي آن را نداشته باشند، بي اعتمادي و بدبيني جبران‌ناپذيري افكار عمومي (خصوصا خانواده‌هاي مشمولان نظام وظيفه) را نسبت به بدنه يكي از نهادهاي خدمتگزار جامعه (ناجا) تشديد خواهد كرد كه يقننا مطلوب نظر  هيچكدام از خدمتگزاران واقعي اين نيرو نخواهد بود.


کد مطلب: 54882

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/54882/برخورد-عوامل-متخلف-خبري-همه-كاسه-كوزه-ها-سر-چند-جوان-شكسته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir