به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۵۵۳۵۱

جشن تولد 500 هزار یورویی برای یک شاعر

گروه فرهنگ و هنر: دولت ایرلند بودجه‌ای 500 هزار یورویی را برای گرامی‌داشت 150 سالگی ویلیام باتلر ییتس، شاعر برنده نوبل ادبیات، اختصاص داده است.
جشن تولد 500 هزار یورویی برای یک شاعر
سال 2015 دبلیو.بی. ییتس 150 ساله می‌شود و دولت ایرلند به همین مناسبت بودجه‌ای 500 هزار یورویی را برای گرامی‌داشت زندگی و آثار این شاعر برنده نوبل اختصاص داده است. هنوز حدود یک سال به سال‌روز تولد 150 سالگی شاعر برجسته ایرلند باقی مانده اما دولت این کشور مبلغ بودجه را اعلام کرده و از نهادهای مختلف برای معرفی پروژه‌های فرهنگی در سطح داخلی و بین‌المللی دعوت کرده است.

ییتس که متولد 13 ژوئن 1965 بود در سال 1923 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. آثار او که یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن بیستم محسوب می‌شود، شامل مضامین عاشقانه و سیاسی می‌شود. کلینت ایست‌وود در عزیز میلیون دلاری و استیون اسپیلبرگ در فیلم هوش مصنوعی از شعرهای ییتس استفاده کرده‌اند. همچنین بسیاری از کارهای این شاعر برنده نوبل الهام‌بخش موسیقی‌دانان معاصر شده است.

 پیش‌بینی می‌شود رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده برای جشن 150 سالگی این شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی بیش از 85 هزار بازدیدکننده را به خود جذب کند.
مرجع : ایسنا