به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۵۵۴۲۹

بهترین بازیگر نقش جوکر مجموعه بتمن

گروه فرهنگ و هنر: جوکر شخصیت جنایتکار و بذله گو با چهره یک دلقک و دهان پاره است که دشمن شماره یک بتمن و مرد جنایت شماره یک گاتهم سیتی به شمار می آید.
بهترین بازیگر نقش جوکر مجموعه بتمن
بازیگران زیادی نقش این کاراکتر متفاوت سینما را بازی کرده اند اما فقط چند هنرپیشه توانسته اند از عهده ایفای این نقش خوب برآیند.

هیت لچر در شوالیه تاریکی
بی تردید سلسله فیلم های بتمن کریستوفر نولان بهترین آنها در تاریخ سینماست و در این میان هیت لچر بهترین بازیگر نقش جوکر به حساب می آید. خنده های شریرانه، میمیک عالی صورت، مکث های لازم براي تاثیرپذیری بیشتر تماشاگر از بازی و سرعت عمل بالای ناشی از آمادگی بدنی هچر را بهترین جوکر تاریخ سینما تا این لحظه کرده است. هر چند وی در تصادف رانندگی درگذشت و اولین و آخرین بازی اش در این نقش شد. لچر با نقش جوکر در سینما ماندگار شد مثل استالونه با راکی، هافمن با مرد بارانی و تام هنکس با فارست گامپ.

جک نیکلسون در بتمن
نیکلسون عاشق بازی در نقش های روانی است و این را در فیلم های پرواز بر فراز آشیانه فاخته و درخشش ثابت کرده است و حتی در نقش های کمدی مثل جادوگران ایستویک وحشتناک به نظر می رسد. حالا نیکلسون چهره گریم شده با یک خنده سرخ و دهان از دو سو پاره شده که خنده های وحشیانه سر می دهد به نظر چند برابر ترسناکتر است هر چند فیلم فانتزی تخیلی ای به نام بتمن باشد. یکی از بهترین صحنه های فیلم جایی است که جوگر دست بتمن (با بازی مایکل کیتون) را می گیرد تا او را بالا کشیده و از خطر سقوط نجات دهد و در انجا بتمن با یک دست مصنوعی و در ادامه خنده وحشیانه جوکر در حالی که در حال سقوط است روبرو می شود.

سزار رومرو در سریال بتمن

رومرو یکی از بهترین بازی هایش در نقش جوکر را در سریال بتمن که دهه 60 میلادی ساخته شد و نسخه ای از آن نیز به صورت سینمایی اکران شد ارائه کرده است. وی با غلونمایی در حرکات خنده دار جوکر در موقعیت های خطرناک توانست نوعی تضاد محیطی را به نمایش بگذارد که در ان سالها نوآوری به حساب می آمد.
مرجع : سینما پرس