به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۵۴۹۵
سیب گاززده شمشیر را از رو برای رقبا بسته است

همه‌چیز درباره ساعت هوشمند اپل/ تصاویر

گروه فناوری: سیب گاززده شمشیر را از رو برای تمام رقبای اندرویدی‌اش بسته است. محصول جدید این شرکت را زیر ذره‌بین برده‌ایم تا نقاط قوت و ضعفش مشخص شود.
همه‌چیز درباره ساعت هوشمند اپل/ تصاویر
بیش از یک سال است که شرکت‌های بسیاری به تولید ساعت‌های هوشمند پرداخته‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز توانسته‌اند در این زمینه نیز به موفقیتی نسبی دست یابند. تنها در ماه‌های اخیر بود که این شرکت‌ها توانستند با بهبود وضعیت طراحی خود در بازار به سهم بیشتری دست یابند. به نظر می‌رسد که شرکت اپل تشخیص داده که اکنون زمان خوبی برای ورود به این بازار است.

ساعت اپل هفته گذشته در کنار مدل جدید آیفون معرفی شد و توانست توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند. یا اینکه ساعت‌های اندرویدی مدت زیادی است که در بازار موجود هستند اما انتظار می‌رفت که اپل بتواند با یک نوآوری یا تغییر ویژه استاندارد جدیدی را برای این محصول جدید مشخص کند. پس از معرفی این دستگاه افراد بسیاری انتظاراتشان برآورده نشد و به همین دلیل این دستگاه با عکس‌العمل منفی بسیاری از جانب علاقه‌مندان مواجه شد.

ساعت اپل اولین محصول کاملاً جدید اپل در سال‌های اخیر است. آخرین بار شرکت اپل آی پد را در سال 2010 معرفی کرد، زمانی که استیو جابز هنوز در این شرکت فعالیت می‌کرد. ساعت اپل در کنفرانس 9 سپتامبر به صورت بسیار مختصری معرفی شد و تا سال 2015 نیز وارد بازار نخواهد شد، با این حال شرکت اپل به خبرنگاران بسیاری اجازه داد تا از نسخه‌های اولیه این دستگاه استفاده کنند و آن‌ها را آزمایش کنند.





در نگاه اول ساعت اپل همانند سایر ساعت‌های هوشمند بازار است. این وسیله از نظر طراحی چندان خاص نیست و با وجود ساخت با کیفیت و زیبا همچنان به عنوان یک ساعت کمی بزرگ است.
افراد بسیاری انتظار داشتند که اپل محصولی با صفحه نمایش منحنی تولید کند و ساعت این شرکت بسیار ظریف‌تر از ساعت‌های هوشمند اندروید باشد. با این حال این انتظار برآورده نشد و اپل ساعتی معمولی را معرفی کرد که در نظر افراد بسیاری از نظر طراحی از محصولاتی همانند موتورولا 360 نیز ضعیف‌تر است.



از ظاهر این دستگاه که بگذریم می‌توان گفت که این محصول ظاهرا از ساعت‌های اندروید امکانات بیشتری را ارایه می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از هدفون‌های بلوتوث بدون گوشی خود به موسیقی گوش کنید یا اینکه با آن دستگاه‌هایی همانند تلویزیون اپل را کنترل کنید.
با این حال این امکانات به صورت کامل در ساعت‌های هوشمند دیگر بازار یافت می‌شوند و در نوع خود چندان خاص نیستند، تنها دلیل اینکه اپل می‌تواند از این ویژگی‌ها به شکل بهتری بهره ببرد وجود سیستم عامل مخصوص خودش در سایر دستگاه‌های تولیدی‌اش است.



اپل واچ به سنسور تشخیص ضربان قلب مجهز است و می‌تواند با قرارگیری بر مچ شما میزان سلامت ضربان قلبتان را کنترل کند. این دستگاه در هنگام ورزش کردن می‌تواند مسافت طی شده، انرژی مصرف شده و سایر اطلاعات مربوط را نیز به شما نمایش دهد.
همانند سایر ساعت‌های هوشمند که نیازمند یک گوشی موبایل هستند تا بتوانند به شکل مطلوب عمل کنند، ساعت اپل نیز نیازمند آیفون است تا بتواند به صورت مطلوب برای شما کار کند.

در حال حاضر تنها آیفون‌های مدل 5, 5S, 5C ,6 ,6 Plus از این دستگاه پشتیبانی می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که اپل آیفون‌های قدیمی‌تر را به این فهرست اضافه کند. اپل شرکتی است که معمول حق تنوع کمی را به کاربرانش ارایه می‌دهد و محصولاتش در طرح‌ها یا رنگ‌های بسیار محدودی وارد بازار می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که این شرکت این بار تصمیم گرفته تا حق انتخاب بیشتری را برای کاربران فراهم کند و این ساعت را با بندها و رنگ‌های مختلف وارد بازار کند.



کاربران می‌توانند ساعت اپل را از میان 2 اندازه و 6 مدل بند انتخاب کنند. اپل 3 مدل اصلی را به این شکل وارد بازار خواهد کرد:
اپل واچ: بدنه استیل، صفحه نمایش یاقوت و قسمت پشتی سرامیکی
اپل واچ اسپرت: بدنه آلومینیومی، صفحه نمایشی شیشه ‌Ion-x و قسمت پشتی کامپوزیتی
اپل واچ ادیشن: صفحه نمایش یاقوت، قسمت پشتی سرامیک و بدنه‌ای از طلای 18 عیار



این ساعت در دو اندازه 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری وارد بازار می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا مدل مناسب‌تر را انتخاب کنند. یکی از ویژگی‌های خوب طراحی این ساعت قابلیت تعویض راحت بندهایش است. به این شکل که شما می‌توانید به سادگی بندهای اپل واچ را جدا کرده و آن‌ها را با مدل دیگری جایگزین کنید.

با اینکه ساعت اپل از نظر ظاهری ممکن است نسبت به بسیاری از ساعت‌ها طراحی چندان جالبی نداشته باشد اما هم چنان از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است و استفاده از آن لذت بخش است.



ساعت اپل با استفاده از یک شارژر آهنربایی که به قسمت پشتی آن متصل می‌شود شارژ شده و طبق گفته اپل می‌تواند مدت زمان خوبی بازدهی داشته باشد. هرچند که این میزان هنوز مشخص نیست. افراد بسیاری امید داشتند که این ساعت قابلیت شارژ بی سیم را دارا باشد اما تاکنون در این زمینه اطلاعاتی مشخص نشده است، احتمال قرارگیری این قابلیت هم چنان وجود دارد.

با اینکه هدف اصلی این ساعت این است که در کنار آیفون استفاده شود اما کاربران می‌توانند به صورت تکی نیز از آن استفاده کنند. به این شکل که ساعت اپل توان پخش موسیقی و دنبال کردن برنامه ورزشی شما را به صورت تکی نیز دارا است.



در نهایت می‌توان ساعت اپل را یک اقدام موثر در مسیر پیشرفت ساعت‌های هوشمند دانست، هرچند که این اقدام همانند آی پد یا آیفون آنچنان انقلابی نیست. افرادی که تصمیم دارند ساعت اپل را خریداری کنند باید حداقل هزینه ای برابر با 350 دلار پرداخت کنند. رقمی بسیار بالاتر از حد معمول ساعت‌های هوشمند بازار.










مرجع : بازارخبر