به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۵۵۶۰۷
شرق در یک نگاه

گشت‌های انصار حزب الله به خیابان‌ نمی‌آیند

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای تجدیدنظر انصار حزب الله در گشت‌های سیار امربه معروف و دختران ایران، روی موج افتخار دیده می‌شود.
گشت‌های انصار حزب الله به خیابان‌ نمی‌آیند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تجدیدنظر انصار حزب الله در گشت‌های سیار امربه معروف اختصاص داد و نوشت: گشت‌های سیار انصار حزب الله به خیابان‌های شهر نمی‌آیند. سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه انصار حزب الله بر فعالیت گشت‌های خود در سطح شهر جهت امربه معروف و نهی ازمنکر تجدیدنظر کرده است؛ درباره نظر پلیس پیرامون فعالیت گشت‌های انصار حزب الله در سطح شهر گفت: آقای محتشم، دبیرکل انصار حزب الله در دیدار با رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا درخواست دریافت مجوز فعالیت امربه معروف و نهی ازمنکر کرده بود، که پس از مدتی بحث و تبادل نظر مقرر شد انصار حزب الله روی طرح خود تجدیدنظر کرده و از قالب‌ها و ظرفیت‌های رسمی و موجود نظام استفاده کنند.

روزنامه شرق به عنوان دختران ایران، روی موج افتخار اشاره کرد. دیروز، روز رویایی دختران تیرانداز ایرانی در آسیا بود؛ روزی به یادماندنی که در تاریخ ثبت شد. کاروان ورزش ایران طلسم بی مدالی خود را در سومین روز از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون به زیبایی هرچه تمام‌تر شکست آن هم با سه مدالی که بانوان به دست آوردند. نجمه خدمتی و نرجس امام قلی نژاد دو عضو تیم ملی تیراندازی بانوان در تفنگ 10متر بادی هر دو به فینال رسیدند و توانستند مدال‌های طلا و نقره این رشته را کسب کنند و بالاتر از چینی‌های مدعی، بر بام آسیا بایستند.

این روزنامه در تیتری به موضوع گشایش فصل تازه در روابط ایران و عربستان، پرداخت. محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران در دیدار با سعود الفیصل، وزیر امورخارجه عربستان گفت: دولت ایران معتقد به همکاری و دوستی با همه کشورهای منطقه است و برای همکاری باید اعتماد فی مابین هرچه بیشتر تقویت شود. امروز فرصت‌ها و تهدیدات مشترک داریم و حل مسایل، نگاه به آینده همه منطقه است. ظریف همچنین پس از مذاکره با وزیر خارجه عربستان سعودی، این دیدار را گشایش فصل تازه‌ای در روابط 2 کشور و در راستای استقرار صلح و امنیت بین المللی و منافع امت مسلمان توصیف کرد.

دستگیری رابطان بابک زنجانی با خارج زندان تیتر دیگر روزنامه شرق است. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه، در شصت ونهمین نشست خود با خبرنگاران، درباره پرونده بابک زنجانی گفت: درخصوص پرونده نفتی 2 اتفاق جدید رخ داده است. نکته اول اینکه مشخص شد این متهم در مقاطعی از سه شناسنامه استفاده می‌کرده است که این امر جرم و تخلف است. وی در ادامه بیان کرد: نکته بعدی که می‌خواهم بگویم این است که این فرد توانسته بود با اقدامات ناصحیح با افراد داخل زندان ارتباط داشته و اطلاعاتی را به بیرون از زندان منتقل کند و پیغام دهد که برخی موارد را سرپوش گذاشته و نگویند. اینها مشخص شد و افرادی که چنین پیام‌هایی به آنها رسیده بود مورد تحقیق قرار گرفته و الان در بازداشت به سر می‌برند. این امر خود باب جدیدی در پرونده باز کرد. این پرونده به درازا کشیده شده است.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن عنوان پیروزی انقلابیون عقب نشینی دولت، نوشت: به نظر می‌رسد تنش‌های سیاسی در خاورمیانه راه حلی تازه یافته است و آن هم چیزی نیست جز تشکیل دولت آشتی ملی. پس از تحولات افغانستان، این بار یمن نیز در راه تشکیل دولتی فراگیر است. یکشنبه، پس از چهار روز درگیری خشونت آمیز در صنعا، پایتخت یمن، که بیش از 140 کشته برجای گذاشت، حوثی و سایر احزاب سیاسی آن کشور، توافقنامه‌ای را به همین منظور امضا کردند. این توافقنامه که در کاخ ریاست جمهوری و با حضور عبدربه منصورهادی رییس جمهوری یمن، جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل و نمایندگان شیعیان حوثی، جدایی طلبان حراک و حزب اصلاح به امضا رسید، خواستار آتش بس فوری و تشکیل دولتی تکنوکرات ظرف یک ماه آینده است.