به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۵۵۸۶۰
هیچگاه به ‌تبلیغات رادیو و تلویزیون و بویژه ماهواره اعتماد نکنید

فریب تبلیغات رسانه‌ای کاشت مو را نخورید!

گروه سلامت: یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه متقاضیان کاشت مو نباید به تبلیغات کاذب در خصوص کاشت مو توجه کنند، گفت: چیدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بیشترین اهمیت را از نظر مطلوب‌ شدن نتیجه‌ پیوند‌ مو دارد.
فریب تبلیغات رسانه‌ای کاشت مو را نخورید!
دکتر جاوید حسینی با اشاره به اینکه معیارهای انتخاب متخصص پوست ‌و ‌مو برای انجام پیوند موی طبیعی اهمیت دارد، گفت: در انتخاب متخصص پوست و مو برای انجام کاشت ‌موی طبیعی باید به‌ نکاتی خاص توجه شود. وی افزود: فردی که تصمیم به کاشت مو می‌گیرد باید در نظر داشته باشد که آیا پزشک مورد نظر، وی را در زمینه‌ جنبه‌های زیبایی‌شناسی و نتایج هنرمندانه‌ کاشت ‌مو راهنمایی می‌کند یا اینکه فقط به مسایل پزشکی قضیه اشراف دارد.

حسینی یادآور شد: به یاد داشته باشید که اگر پیوند مو را به سه بخش تقسیم کنیم، سهم علم پزشکی و تخصص پوست و مو فقط یک سوم است. یک سوم دیگر آن درگیر ذوق هنری و زیباشناسی ذاتی پزشک است و پس از آن وجدان و رعایت اخلاق پزشکی نیز یک سوم مابقی را تشکیل می‌دهد. وی گفت: باید توجه داشت که آیا پزشک برای جلسات احتمالی بعدی کاشت مو با شما صحبت می‌کند و به بیان دیگر نگران وضعیت فرد در آینده نیز هست و برنامه ریزی بلندمدت برای شما می‌کند یا اینکه فقط به این فکر است که برای این جلسه کار شما را انجام دهد و شما را به حال خود رها کند.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: لازم است پزشک در مورد مشکلات و عوارض جانبی کاشت مو هم با فرد صحبت‌ کند و آنقدر شهامت داشته باشد که به برخی‌ از متقاضیان کاشت موی طبیعی جواب منفی دهد یا آنکه انجام کاشت مو در آنها را به تعویق بیندازد. پزشک باید با حوصله با فردی که تمایل به کاشت مو دارد، صحبت کند و به تمام سوال‌ها و ابهامات وی پاسخ دهد.

این متخصص پوست و مو درباره برخی تبلیغات مبنی بر کاشت 12 تا 16 هزار تار مو در یک جلسه، تاکید کرد: متقاضیان کاشت مو نباید به تبلیغات کاذب در خصوص کاشت مو توجه کنند. هرگز به این اعداد دل‌خوش نکنید و در‌ واقع این مطلب را از مصادیق بارز کلاه‌برداری در ‌حیطه‌ پزشکی بدانید، چراکه شما به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌توانید تعداد موهای کاشته شده را بشمارید. در این زمینه چیدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بیشترین اهمیت را از نظر مطلوب‌ شدن نتیجه‌ پیوند‌ مو دارد و تعداد موهای کاشته‌شده در مرحله بعدی قرار دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر پزشک به‌ صورت قطعی و بدون هرگونه ریسک در مورد نتیجه‌ کاشت مو، به ‌شما اطمینان و ضمانت صد‌در‌صد می‌دهد، باید در‌ مورد کار وی شک کنید، چراکه هیچ مطلبی در پزشکی بویژه پزشکی زیبایی دارای قطعیت کامل نیست. وی در پایان یادآور شد: هیچگاه به ‌تبلیغات رسانه‌ای، مطبوعات، پیک‌های ‌تبلیغاتی، رادیو و تلویزیون و بویژه ماهواره اعتماد نکنید و فکر نکنید هرکس در ‌مجله مطلبی می‌نویسد یا در رادیو و تلویزیون صحبت می‌کند، دارای صلاحیت‌های لازم است. متوجه باشید که مطالب و گفته‌های پخش شده در‌ شبکه‌های ماهواره‌ای کذب محض است، زیرا هیچ کنترل علمی روی محتویات این برنامه‌ها وجود ندارد و هرکس با هر‌ مدرکی می‌تواند با پرداخت پول خودش را دکتر معرفی و تبلیغات کند.
مرجع : ایسنا