به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۴ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۵۵۸۷۶
صدور267 هزارکارت ملی هوشمند در5 ماهه اول سال

کارت‌های ملی فعلی تا پایان 94 اعتبار دارند

گروه جامعه: مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: 267 هزار و 190 کارت ملی هوشمند طی پنج ماهه نخست سال جاری صادر شده است.
کارت‌های ملی فعلی تا پایان 94 اعتبار دارند
محسن اسماعیلی در رابطه با کارت ملی هوشمند افزود: کارت‌های ملی هوشمند پس از این که به صورت پایلوت در قم صادر شد، از سال گذشته در تمامی ادارات ثبت احوال و برخی دفاتر پیش خوان و واحدهای پستی، سامانه صدورکارت ملی هوشمند برای دو گروه "افرادی که به سن 15 سالگی می‌رسند و یا افرادی که خواستار اصلاح مشخصات هویتی خود هستند"، راه‌اندازی شد. مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: درپنج ماهه نخست سال 93، 267 هزار و 190 کارت ملی هوشمند صادر شد، ضمن اینکه در سال92 نیز 220 هزار کارت ملی هوشمند برای دو گروه ذکر شده صادر شد.

وی با بیان این که در حال حاضر نیاز به برخی تجهیزات سخت افزاری ماشین دوم داریم، گفت: اگر این تجهیزات به دست ما برسد تا پایان سال برای مفقودی‌ها، کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و در سه ماهه اول سال 94 نیز بر اساس برش‌های سنی برای صدور کارت‌های ملی هوشمند فراخوان خواهیم داد. به گفته وی، این کارت‌های ملی فعلی تا پایان سال 94 اعتبار دارد و پس از آن تمدید نخواهد شد.

صدور اسناد هویتی برای کارتن‌خوا‌ب‌ها تحت شرایطی امکانپذیر است
اسماعیلی در رابطه با اخذ اسناد هویتی برای کارتن خواب‌ها و کودکان بی سرپرست نیز گفت: بر اساس آنچه که در قانون ثبت احوال قید شده است مکان‌هایی که این افراد و اقشار آسیب پذیر را سرپرستی می‌کنند، اگر به عنوان ارگان‌های رسمی رسمیت داشته باشند، می‌توانند با معرفی نماینده به واحد ثبت احوال، خدمات لازم را برای صدور شناسنامه دریافت کنند. به گفته مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور، طی تفاهم نامه‌ای با بهزیستی که در سال 91 منعقد شد هرگونه امور مربوط به مددجویان بهزیستی بر اساس قانون حمایت از کودکان بی سرپرست توسط ثبت احوال انجام می‌شود.
مرجع : ایسنا