به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۵۶۵۸۸
نظارت نامحسوس در داروخانه‌های مشهد

فروش داروهای ماهواره​اي ممنوع است

گروه جامعه: مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بيان اينكه داروخانه‌های مشهد به صورت محسوس و نامحسوس بازرسی می‌شوند، گفت: داروخانه‌ها مجوز فروش داروهای تبليغی ماهواره را ندارند.
محمد ابراهیم شوشتری ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تمامی داروهای داخلی باید برچسب سازمان غذا و دارو، شماره ساخت و بهره برداری و شماره تولید را دارا باشند و نيز با تجویز و نسخه پزشک قابل عرضه به بیماران هستند. مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص فروش داروهای خارجی نیز گفت: این داروها باید هلوگرام و برچسب سازمان غذا و دارو را داشته باشند. وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: بسیاری از داروهایی كه در ماهواره تبلیغ می شوند اثر دارویی ندارند و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

شوشتری افزود: داروخانه‌ها این مجوز را ندارند كه داروهایی كه در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند را در داروخانه ها عرضه كنند و با داروخانه‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد. وی یادآور شد: 600 داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال فعالیت بوده که 450 داروخانه از این تعداد در مشهد داير هستند. به گفته مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد داروخانه‌هایی که گزارشاتی از شکایت مردمی از آنها ثبت شده باشد به صورت محسوس و نا محسوس بازرسی می‌شوند.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد چهار بار در سال نظارت و بازرسی می‌شوند. شهروندان و زائران می‌‌توانند شکایت از داروخانه‌هاي مشهد و ساير شهرستان هاي استان را با سامانه 1490 و شماره تلفن 38763914 اعلام كنند.
مرجع : مهر