به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۶۸۰۵

ورود خانه سینما به اکران فیلم‌های مجوزدار

گروه فرهنگ و هنر: رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: ما یک دولت بیشتر نداریم و یک وزارت ارشاد که پروانه نمایش فیلم‌ها را صادر می‌کند بنابراین تصمیم گیری استانی و منطقه‌ای درست نیست و همه باید به پروانه وزارت ارشاد تمکین کنند.
ورود خانه سینما به اکران فیلم‌های مجوزدار
فرهاد توحیدی درباره برخی حواشی برای نمایش برخی فیلم‌های مجوزدار و چگونگی پیگیری این نهاد صنفی برای مطالبات سینماگران در این زمینه با بیان این مطلب گفت: تنها مرکزی که در سالهای گذشته تاکنون براساس قوانین جاری کشور صلاحیت تصمیم‌گیری درباره نمایش فیلم‌ها سینمای ایران را دارد،وزارت ارشاد است. او در عین حال مطرح کرد: وزارت ارشاد باید بتواند از پروانه نمایشی که می‌دهد دفاع کند و همه باید بدانند که تصمیم‌گیری برای نمایش یک فیلم، تصمیم‌گیری منطقه‌ای و استانی نیست.

این عضو هیات مدیره خانه سینما در بخش دیگری از سخنانش خبر داد که طی دو هفته آینده در خانه سینما نشستی طی دو روز تحت عنوان تعدد مراکز تصمیم گیری در اکران فیلم‌ها برگزار خواهد شد. توحیدی در توضیح اهداف برگزاری این برنامه توضیح داد: قصد داریم از همه ذی نفعان و کسانی که معترض به اکران برخی فیلم‌های دارای پروانه نمایش هستند و در این راستا به وزارت ارشاد فشار می آورند، دعوت کنیم تا در یک نشست مبتنی بر دیدگاه‌های کارشناسی و مبتنی بر تامین منافع ملی و امنیت پایدار حاضر شوند و نظراتشان را مطرح کنند.

او اظهار امیدواری کرد: در این نشست بدون جنجال و هیاهو مشکلاتی که وزارت ارشاد و از همه مهم‌تر برخی سینماگران با پروانه‌های رسمی فیلم سازی دارند بررسی شود و فضا برای اکران فیلم‌های صاحب پروانه که منع قانونی ندارند فراهم شود. توحیدی همچنین گفت: در این نشست دو روزه درباره فیلم‌های دارای پروانه نمایش که صاحبان برخی سالن‌های سینما با آنها قرارداد نمی‌بندند و عملا از انعقاد قرارداد با آنها سر باز می‌زنند، هم صحبت می‌کنیم.(نهادهایی که صاحب تعدادی سالن سینما هستند و انحصاری را تشکیل داده‌اند)

رئیس هیات مدیره خانه سینما در پایان خبر داد: دبیر این نشست ظرف دو، سه روز آینده معرفی می‌شود و این دبیر دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی را برای حضور در این برنامه آغاز می‌کند.
مرجع : ایسنا