کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک نظرسنجی درباره شبکه‌هاي ماهواره‌ای

15 مهر 1393 ساعت 8:42

گروه هنري: نتايج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که شبکه‌ی ماهواره‌اي“من‌‌وتو” با فاصله قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر شبکه‌ها‌، “پرمخاطب‌ترین” شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی‌زبان محسوب می‌شود.


اين شبكه در خبري مدعي شده است كه در این نظرسنجی که در بهار ۲۰۱۴ انجام شده و حاصل گفتگوی متخصصان بازاریابی شرکت «کلاسترز» با جامعه منتخب ایرانی در مورد عادت رسانه‌ای‌شان است، «من‌وتو» زیرمجموعه شرکت تلویزیونی مرجان، با نزدیک به «۲۳میلیون مخاطب» پربيننده‌ترین تلویزیون ماهواره‌ای فارسي به شمار می‌رود.

بر پایه این نظرسنجی، «من‌وتو»، با جذب گسترده مخاطب در داخل و خارج از ایران «بیش از ۲۰ درصد در جذب مخاطب از رقبای خود پیشی گرفته» و حتی از برخی شبکه‌های دولتی ايران هم‌چون «شبکه‌ خبر» و «شبکه‌ چهار»، حدود «ده درصد» بیشتر بیننده دارد! نظرسنجی فوق می‌گوید که بیشتر بینندگان اين شبكه متاهل و در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۴سال قرار دارند و بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که برنامه‌های اين شبكه دارای بالا‌ترین کیفیت تولید است.

از نکات قابل توجه این نظرسنجی میزان بالای دارندگان تجهیزات ماهواره‌ای با وجود ممنوعیت استفاده‌ی آن در ایران است به طوری‌که «۹ نفر از هر ۱۰ بیننده «من‌و‌تو» اعلام کرده‌اند که دارای ماهواره و دیش هستند و به‌طور میانگین روزانه سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند». صفحه‌ی فیسبوکی این شبکه تلویزیونی نیز با حدود ۲میلیون و ۳۲۰ هزار دنبال‌کننده، پرمخاطب‌ترین صفحه‌ی فیسبوکی فارسی‌زبان به شمار می‌رود.

گفتنی است، آذرماه سال گذشته، علی جنتی، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» گفت که «ضریب استفاده از ماهواره، ۷۱ درصد مردم تهران را شامل می‌شود». شهریورماه سال گذشته نیز نتایج حاصل از نظرسنجی سال ۱۳۹۰ مرکز تحقیقات صداوسیما درباره شمار بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای در ۳۱مرکز استان کشور در قالب کتابی با عنوان «تحقیقی درباره انحصار دولتی صداوسیما در ایران و توجه مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای» منتشر شد که بر پایه‌ی یافته‌های این نظرسنجی، شبکه‌های تلویزیونی «فارسی‌وان» به دلیل جذابیت، تنوع و سرگرمی، «من‌و‌تو» به خاطر تنوع، جذابیت و علنی بودن، و همچنین «بی‌بی‌سی فارسی» به دلیل پوشش اخبار، پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی در میان شرکت‌کنندگان بودند.


کد مطلب: 56991

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/56991/یک-نظرسنجی-درباره-شبکه-هاي-ماهواره-ای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir