کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روزنامه بهار، قانون، سلام نو، انتخاب و حالا پیام نو!

رسانه‌های حامی دولت در صف توقیف و تعطیلی!

16 مهر 1393 ساعت 17:11


گروه سیاسی: روند توقیف و تعطیلی رسانه های حامی دولت كه از سال گذشته با توقیف روزنامه‌های بهار، قانون آغاز شد و اخیرا به سایت های سلام نو و انتخاب سرایت كرد همچنان ادامه دارد و امروز فعالیت سایت خبری- تحلیلی پیام نو هم به دلیل بروز برخی مشکلات و مسائل به طور موقت متوقف شد.

این سایت كه رویكرد حرفه‌ای خبری با گرایش اصلاح طلبانه و حامی دولت یازدهم داشت از اواسط سال گذشته به مدیر مسئولی مسعود حیدری و سردبیری آرش محبی آغاز به كار كرد و به سرعت با استقبال كاربران مواجه شد امروز در خبر كوتاهی نوشت: به دلیل بروز برخی مشکلات تا اطلاع بعدی فعالیتش را متوقف کرد.

در عين آرش محبي، سردبير پيام‌نو به بهارنيوز گفت: مشكلات مالي و عدم رويكرد بي طرفانه مسوولان در نقش حمايتي از رسانه‌ها يكي از عوامل اصلي توقف فعاليت سايت است. وي گفت: در طول اين مدت هيچگونه حمايتي از سوي دولت كه سنگش را به سينه مي‌زنيم، نديدیم و در عين حال بايد شاهد تبعيض‌ها هم باشيم، لذا دل و دماغ چندانی برای كار در چنین فضایی نمی بینیم.

گفتني اينكه، پس از اینكه سال گذشته روزنامه اصلاح طلب بهار توقیف شد، پس از چندی روزنامه مستقل قانون و سایت آن هم توقیف و فیلتر شدند و طي چند هفته اخير نیز چند سايت ديگر مستقل با گفتمان «اعتدال و اصلاحات» نيز به تعطيلي كشيده و فعاليتشان متوقف شده است.

ابتدا سايت اصلاح‌طلب «سلام نو» و سپس سايت «انتخاب» با احكام قضايي فيلتر شدند. به اين دو رسانه كه از اندك رسانه‌هاي حامي دولت روحاني محسوب مي‌شدند حالا بايد سايت «پيام‌نو» را اضافه كرد كه به دليل مشكلات جانبي و عمدتا مالي كار خود را متوقف كرده است. چند روز پيش در مطلبي انتقادي به تيم رسانه‌اي دولت هشدار داده بوديم كه اين نحوه تعامل با رسانه‌ها، سرانجام خوشي براي دولت روحاني نخواهد داشت و اثراتش را يقينا در آينده خواهند ديد.

وقتي يك سايت پرمخاطب مثل انتخاب با وجودي كه از نظر نحله فكري يك سايت اصولگرا اما حامي دولت محسوب مي‌شود به خاطر چند مطلب و خبر انتقادي آن هم در حوزه انتصابات، با شكايت متعدد برخي از ميوه‌چينان در اين دولت مواجه و به تعطيلي كشيده مي‌شود، وقتي نحوه توزيع آگهي‌ها توسط ارگان‌هاي دولتي به رسانه‌ها با دولت گذشته تغيير چنداني نكرده و عمده آگهي‌هاي دولتي به رسانه‌هاي اصولگرايان و حتي افراطيون سفارش داده مي‌شود و سايت‌هاي مستقل، اصلاح‌طلب و حامي دولت از حمايت چنداني برخوردار نيستند و... طبيعي است كه براي مديران رسانه‌‌اي و روزنامه‌نگاران مستقل و يا اصلاح‌طلب كار كردن در چنين فضاي رقابتي، كمترين انگيزه‌اي باقي نخواهد ماند.

البته مي‌ماند چهره‌ها و رسانه‌هاي حامي افراطيون كه طي سال‌هاي اخير همواره رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و مستقل را به خاطر چمدان‌هاي اهدایی مملو از دلار!! آمريكا و استكبار جهاني!! سرزنش كرده و با اين اراجيف جهت‌دار (كه حتي خودشان هم به باطل بودنشان اقرار نموده‌اند) آنها را با انواع اتهامات بي‌شرمانه مواجه مي‌كردند فقط پاسخ دهند وقتي دولت مورد حمايت (اينگونه رسانه‌ها) حتي در زمينه دادن آگهي‌هاي ارگان‌هاي دولتي باز هم به آنها بي‌توجهي مي‌كند و عمدتا و همچون دولت قبل بيشتر از همه، هواي شما (كه در فقر و نداري غوطه‌وريد! و اشك انسان براي نداري و نداشتنتان درمي‌آيد!) را دارد، چه پاسخی به وجدان های خود دارید؟!

به نظر مي‌رسد نحوه تعامل با رسانه‌ها در حال حاضر و در دولت آقاي روحاني همچنان بر مدار و مذاق اصولگرايان و افراطيوني مي‌چرخد؛ هماناني كه وزارت ارشاد و هيات نظارت بر مطبوعات پس از چند روز بستن سايت‌شان به خاطر (نداشتن مجوز) تاب مقاومت برنياورده و به فعاليت مجددش تن مي‌دهند و در فضايي كه همين سايت‌ها كه منبع خبر يك روزنامه (قانون) بودند اما روزنامه و سايت «قانون» همچنان در توقيف است اما سايت مرجع پس از چند روز توقيف، سرافرازانه! فعاليت خود را از سر گرفته و بدترین اتهامات را به دولت و رسانه های حامی وارد آورده و ...!
ظريفي مي‌گفت وقتي شخص رئيس‌جمهور محترم صراحتا مي‌فرمايند ما در ايران چيزي به نام روزنامه‌نگار زنداني نداريم، بديهي است كه سايت‌هاي حامي چنين رئيس‌جمهوري هم در نوبت و صف توقيف، فيلتر يا تعطيلي باشند كه از ماست كه بر ماست!


کد مطلب: 57185

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/57185/رسانه-های-حامی-دولت-صف-توقیف-تعطیلی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir