به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۵۷۲۰۲
در ارتباط با آدم ربایی و تجاوز گروهی

عاملان تجاوز گروهی پغمان اعدام شدند

گروه جامعه: رئیس پلیس کابل، اعلام کرد پنج مرد به جرم تجاوز دسته جمعی به یک زن، و یک مرد دیگر که رهبر باند آدم ربایی بود، صبح چهارشنبه (امروز) در زندان پل چرخی کابل اعدام شدند.
عاملان تجاوز گروهی پغمان اعدام شدند
به گزارش بی بی سی، رحمت‌الله نظری معاون دادستانی کل افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که اعدام پنج نفر از عاملان تجاوز گروهی پغمان و حبیب استالف از آدم‌ربایان نامی، ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی عملی شد. نظری گفت: "هر شش نفر اعدام شدند." پلیس کابل در ماه اوت ده نفر را در ارتباط به دست داشتن در تجاوز گروهی در ولسوالی پغمان شناسایی و تعدادی از آنها را بازداشت کرد که پنج تن از آنها در محاکم ثلاثه افغانستان به اعدام محکوم شدند.

دو نفر دیگر از این هفت نفر در این پرونده بی گناه شناخته شدند و به جرم سرقت‌های مسلحانه دیگر به ۲۰ سال زندان محکوم شدند. پلیس کابل می‌گوید سه نفر دیگر که آنها نیز در تجاوزگروهی و سرقت مسلحانه پغمان دست داشته اند، تاحال فراری اند و پلیس موفق به بازداشت آنها نشده است. محمد ظاهر ظاهر فرمانده پلیس کابل، روز گذشته گفت که یکی از آنها توانسته است از افغانستان خارج شود و دو تن دیگر در جایی در داخل افغانستان پنهان اند.

تجاوز گروهی در افغانستان کم سابقه بوده و پس از رسانه‌ای شدن این رویداد افکار عمومی علیه آن واکنش جدی نشان داد و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان شخصا وارد ماجرا شد. دادگاه ابتدایی و استیناف، به طور علنی برگزار شد و از سوی شبکه‌های تلویزیونی محلی به طور زنده پوشش داده شد. دادگاه نهایی علنی نبود اما حکم دادگاه تجدید نظر را تائید کرد.

امضای حکم اعدام عاملان تجاوز گروهی پغمان در آخرین روزهای کاری کرزی صورت گرفت. او قبلا گفته بود که حکم اعدام این افراد باید به صورت علنی اجرا شود. در سیزده سال حاکمیت کرزی حکم اعدام علیه دست‌کم ۵۱ نفر تطبیق شده و ۲۷۰ نفر دیگر هم محکوم به اعدام شده اند که این حکم بر آنها اجرا نشده است.