به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۵۷۲۰۹
نماينده اصلاح طلب اردكان در مجلس عنوان كرد؛

کلی فشار بعد از یک نطق ساده نماینده!

گروه سياسي: چندی پیش نماینده اردکان در مجلس در نطقی از محدودیت‌هایی گفت که برای سید محمد خاتمی رییس‌جمهوری دوره اصلاحات به وجود آمده اما هنوز دو هفته از نطق آن نگذشته اين نماينده در گفت‌وگو با آفتاب از هجمه‌ها و فشارهایی گفت که از سوی برخی نمایندگان مجلس به عنوان حمایت او از سران فتنه مطرح است.
کلی فشار بعد از یک نطق ساده نماینده!
محمدرضا تابش همچنین افزود: اصلاح‌طلبان مجلس دست‌شان از همه جا کوتاه است، حتی بعد از یک نطق ساده هم باید به تعداد زیادی پاسخ بدهیم و کنایه و هجمه‌ها را تحمل کنیم. در مجلس ششم عضو هیات رییسه بودم و آن موقع وقتی میان دولت و مجلس دیدار مشترکی بود از آقای حدادعادل گرفته تا ناطق نوری حرف می‌زدند و مخالف ما فرصت گفت و گو داشت. اما متاسفانه از مجلس هفتم به این طرف ورق برگشته و اصولگرایان به ما اجازه صحبت نمی‌دهند و کمترین موضع‌گیری‌ها مشکلات عمده ای به وجود می‌آورد.

او با انتقاد از سیاست‌های دولت یازدهم در حمایت از آزادی بیان گروه‌های مختلف گفت: یکی از گله‌های ما از دولت این است که دست کم اسباب ابراز عقیده و پیگیری مطالبات آن بخش جامعه که با میل و اراده به این دولت رای دادند فراهم نیست، من آقای مجید انصاری گله کردم دولت باید از مجلس بخواهد تا منتقدان هم در نشست‌های مشترک حرف بزنند، البته منظورم اصولا حرف‌های اقتصادی نیست، بلکه منظورم حرف‌های سیاسی است.

تابش افزود: در همین نشست اخیر دولت و مجلس پیشنهاد من این بود که آقای مطهری یا تاجگردون حرف بزنند، اما اگر هم اصلاح‌طلبی بخواهد حرف بزند، همان حرف‌های تخصصی اقتصادی است و اجازه طرح انتقاد سیاسی داده نمی‌شود. البته ما از دولت حمایت می‌کنیم و وقتی فضا را با فضای دولت گذشته مقایسه می‌کنیم بدون شک فرصت را غنیمت می‌دانیم، چرا که در دولت گذشته گاهی حتی نمی‌شد نفس کشید و در این دولت به هنرمندان، نخبگان و دانشمندان بها داده شده اما انتظارها حداقلی است و برای پایداری دولت، توجه به انتظارات اصلی جامعه و آرای پشتیان شخص آقای روحانی مهم است.