به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۵۷۲۳۶
درباره عکس‌های منتشر شده در پیج معروف

یکی از "بچه مایه‌دارها" موضع‌گيري كرد

قبح این چیزها خیلی وقت است ریخته شده
یکی از "بچه مایه‌دارها" موضع‌گيري كرد
گروه جامعه: طی روزهای اخیر صفحه ای در اینستاگرام به اسم "ریچ کیدز"حسابی سر و صدا به راه انداخته است. دختر و پسرهایی که از مهمانی ها، خانه و ویلاها و ماشین های چندصد میلیون و یا حتی میلیاردی خود عکس گرفته اند در این صفحه منتشر می‌شود.

این صفحه در حالی که بسیاری از مردم ایران به دلایل مختلف از جمله تحریم ها و عدم مدیریت اقتصادی مناسب تحت فشار اقتصادی هستند واکنش های منفی ای را در پی داشت هر چند بسیاری نیز از وجود "سرمایه"و "سرمایه داری"و "وجود داشتن "پولدار"در ایران مانند همه جای دنیا دفاع کردند. علاوه بر این بسیاری نیز شاید از نوع پوشش این بخش از نسل جوان ایران که "بچه مایه دار"هم هستند شوکه شده اند.

اما واقعا این جوانانی که در این عکس ها با لامبورگینی دیده می شوند و یا با بیکینی در استخر عکس می گیرند و در اینستاگرام منتشر می کنند چه کسانی هستند. مریم اگر به قول خودش ریچ کیدز نباشد اما از دوستان نزدیک بسیاری از افرادی است که این روزها حسابی معروف شده اند و در مهمانی ها و رفت و آمدهای آنها حضور دارد درباره این صفحه و حواشی اش به فرانس 24 می گوید:
این پیج اولین پیج از این نوع نیست. قبلا، هم در فیسبوک و هم در اینستاگرام صفحاتی مانند این بود و هست صفحاتی مثل بست اف تهران و یا بست پرشین گرل یا تهران لاکچری.

نکته اول و مهمی که باید بگویم این است که همه افرادی که در این تصاویر دیده می شوند الزاما بچه مایه دار نیستند و یا بهتر بگویم فقط بچه مایه دارها نیستند که با بیکینی به استخر می روند و یا با دکولته به مهمانی می روند. اگر مسیله ای که همه را شوکه کرده پوشیدن بیکینی و دکلته است، واقعا این مسیله دیگر چیز عجیبی نیست. دخترها و پسرها در ایران به شدت مد را دنبال میکنند و با مد پیش میروند. مهمانی در فصل مناسب باشد و درجایی که استخر هم داشته باشد اینکه دخترها بیکینی بپوشند دیگر چیز عجیبی در ایران نیست.

مسئله فقط غیرقانونی بودن آن است نه تابو بودنش. مثلا یکی از دوستان به اسم نیما[...] که کلی از عکس های مهمانی هایش به تازگی در صفحه ریچ کیدز منتشر شده میگوید اینقدر پارتی میگیریم که بالاخره پارتی گرفتن دیگر جرم نباشد... یعنی منظورش این است که از کنترل قانون خارج شود. من خودم هم در مهمانی ها لباس راحت می پوشم و تا حالا به این فکر نکرده بودم که چه شد همه چیز عوض شد اما به نظرم تاثیر ماهواره و اینترنت در شکسته شدن تابوی بسیاری از مسایل مهم بوده است. چیزی که در دنیا و یا امریکا مد شود بی شک بلافاصله به تهران میرسد و جوانان هم دوست دارند از این مدها پیروی کنند.

البته اینطوری نیست که الان همه دخترهای ایرانی در پارتی بروند استخر و بیکینی بپوشند اما این خطوط قرمز خیلی وقت است که دیگر برای جوانان خیلی قرمز نیست. در برخی رسانه ها خواندم که گفته بودند خانواده این جوانان به جایی وصل هستند و یا از مقامات هستند که جرات میکنند اینطوری عکس در اینستاگرام منتشر کنند. به نظر من این نظر کاملا اشتباه است و برعکس آن درست است. اکثر خانواده های این "بچه پولدارها"اصلا ربط و یا نزدیکی به دستگاه قدرت ندارند. آنهایی که عکسشان منتشر شده که هیچ کدام اینطور نیستند. من دوست اینها هستم، من خانواده ندا[...]،ماندانا[...]، دنیا[...]، پگاه[...] و امیرحسین[...] و نیما[...] را می شناسم هیچ کدام هیچ ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارند. یکی از آنها مثلا نمایندگی یک برند معروف جواهرات خارجی را در ایران دارد.

در بین "ریچ کیدز"افراد وابسته به قدرت هم هستند دختر یکی از سفرای ایران و دختر یک معاو وزیر در بین ما هست اما برعکس چیزی که در رسانه ها مدعی شدند اصلا عکسی از این افراد دیده نمیشود چون آنها هیچ وقت عکس نمیگیرند، چون نمیخواهند مشکلی برای خودشان و یا خانواده شان پیش بیاید و اینها در اقلیت هستند. برخی از دوستانم هستند که خانواده شان مذهبی است مثلا [...] جلوی خانواده اش پای تلفن حتی نمیتواند با پسر حرف بزند اما به پارتی میرود و اینستاگرامش پر از عکس هایی است مانند همین هایی که منتشر شده و چند هزار فالوئر دارد اما خانواده اش اساسا از این بعد زندگی این دختر خبر ندارند.

‬اینکه رسانه های خارجی به ناگهان به این موضوع توجه کردند هم فکر میکنم به این علت باشد که تصویر دیگری از مردم ایران دارند و این تصویر برایشان عجیب است. مردم ایران هم مثل تمام مردم دنیا تفریح می کنند در سطح مردم اروپا هم تفریح می‌کنند و مرفه هايشان از مردم اروپا هم بهتر تفریح می کنند.[...] البته این نکته را نباید فراموش کرد که همه مردم ایران در این سطح تفریح نمی کنند.

از وقتی که این صفحه عکس ها را منتشر کرده، بسیاری از این دوستانم تعدادی از فالورهای خودشان را کم کرده اند، شاید آنهایی که احساس کرده اند مشکوکند، برخی هم یک سری از عکس های خودشان را که احتمالا مشکل بیشتری داشته پاک کرده اند. من دیدم که برخی نیز درخواست کرده اند برخی از عکسهایشان در این صفحه پاک شود. من خودم به هر کسی اجازه ورود به صفحه ام را نمی دهم اما در کل تب معروف شدن در بخشی از جوانان دیده می شود. دوست دارند فالوئرهای بیشتری داشته باشند در نتیجه خیلی به درخواست های فالو دقت نمی‌کنند. به قول خودشان پیچ هایشان از هنرمندان شلوغتر است.
مرجع : کافه سینما