به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۵۷۵۲۵
تروریست‌ها در پاکستان آزادی عمل دارند

جزییاتی از حادثه سقوط هواپیمای ناجا

گروه جامعه: فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به سقوط هواپیمای دو موتوره نیروی انتظامی به توضیحاتی در خصوص این سانحه هواپی پرداخت.
جزییاتی از حادثه سقوط هواپیمای ناجا
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش طلایه‌داران ترافیک که روز یکشنبه در مجموعه باهنر تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگارانی که از وی درباره جزییات سقوط هواپیمای نیروی انتظامی سوال می‌کردند، گفت: هواپیمای دو موتوره متعلق به نیروی انتظامی در ساعت 17:45 از تهران عازم زاهدان شد که در حوالی ساعت 21 این حادثه برایش رخ داد.احمدی‌مقدم با بیان اینکه این هواپیما حامل گروهی از کارشناسان نیروی انتظامی بود که برای نظارت به منطقه سیستان وبلوچستان می‌رفتند، خاطرنشان کرد: در حوالی ساعت 21 ابتدا هواپیما از رادار گم شد و صبح امروز در ارزیابی‌ها و پایش‌های محلی لاشه هواپیما پیدا شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه به نظر می‌رسد خلبان قصد فرود اضطراری در منطقه را داشته، خاطرنشان کرد: این مدل از هواپیما دارای بال‌های پهن است و در صورت نقض موتور نیز تا مدت‌ها می‌تواند به پرواز ادامه دهد. خلبان نیز زمین همواری را برای فرود انتخاب کرده بوده اما احتمالا به دلیل تاریکی شب این حادثه رخ داده است. وی با بیان اینکه تمامی اجساد شهدا در وضعیت نسبتا سالم کشف شدند، افزود: تیمی برای بررسی صحنه به محل اعزام شده و جزییات بیشتر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد. احمدی‌مقدم درباره سرنشینان این هواپیما نیز افزود: دو خلبان و یک مسئول فنی پرواز به همراه 4 نفر از کارشناسان نیروی انتظامی در این هواپیما بودند که سرپرستی تیم کارشناسان را سردار صادقی معاون ایمنی و بازرسی نیروی انتظامی برعهده داشت.

تروریست‌ها در پاکستان آزادی عمل دارند
 فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت مرزها و تحرکات این حوزه خاطرنشان کرد: مرزها شایسته توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری هستند و تهدیدات پیرامون آن، تهدیداتی جدی است. احمدی‌مقدم با اشاره به وضعیت مرزهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، و... خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی آزادی عمل دارند و دولت‌ها یا توان مقابله با آنان را ندارند یا ابتکار عملی در این خصوص ندارند مخصوصا در پاکستان که تروریست‌ها آزادی عمل داشته‌اند. وی با بیان اینکه سال قبل چنین اقدامات تروریستی در شمال سیستان و بلوچستان رخ می‌داد، افزود: اما در حال حاضر این عملیات به سمت مناطقی رفته که انسداد در آن وجود ندارد که باید در این خصوص توجه شود.
مرجع : ایسنا