به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۵۷۶۹۶
پیراهن اسلام را از کثافت داعش پاک کنیم

روحانیون در آزمون سختی قرار دارند

گروه سیاسی: نوه امام خمینی(ره) گفت: روحانیون با لباس روحانیت اعلام می کنند که سرباز امام زمان(عج) هستند، و اگر صادق و خالص نباشند، در نتیجه هر لحظه در حال ریا کردن و شریک قائل شدن برای خداوند هستیم و اگر این گونه شد، عاقبت بدی در انتظار است؛ ما به عنوان طلبه و روحانی، در آزمون سختی قرار داریم که اگر از آن سربلند بیرون بیاییم، خوش به سعادت‌مان و اگر نه، سرنوشت ابدی ما از مردم عادی هم بدتر خواهد بود.
حجت الاسلام سیدیاسر خمینی، در مراسم عمامه گذاری طلاب پاکستانی که با حضور حجت الاسلام سیدحسن خمینی در کتابخانه اقبال قم برگزار شد، با تأکید بر اصل اخلاص در نیت برای اثرگذاری هرچه بیشتر تبلیغ دین، اظهار داشت: طبق دیدگاه امام خمینی(ره) اعمالی که خالصانه برای خدا باشد ارزش و عظمت زیادی دارد اما در مقابل، اگر کاری خالصانه برای خدا نباشد، یعنی فرد برای انجام آن کار، برای خدا شریک قائل شده و این کار اگرچه اصل آن خوب باشد، برای آن فرد، اجر و ثوابی ندارد.

وی افزود: یکی از مقدمات خلوص نیت این است که خدا را بهتر بشناسیم و بدانیم این اعمالی که انجام می دهیم برای نزدیک شدن به درگاه چه کسی است و در این صورت کارهایی که می کنیم، ثواب بیشتری خواهد داشت. نوه امام خمینی(ره)، با اشاره منش امام علی(ع) گفت: نگاه امام علی(ع) از یگانگی خداوند متعال، چون در اعلی مرتبه است، عمل او بالاترین ثواب را دارد؛ چون او فانی در الله است، حتی راه رفتنش بالاترین اجر و ثواب را برایش به همراه دارد.

وی خطاب به طلاب دینی حاضر در جلسه تأکید کرد: فراموش نکنیم ما به عنوان طلاب و روحانی، قدم در راهی گذاشته ایم که جامعه به ما نگاه می کند و توجه دارد و از این رو باید حواس مان جمع باشد؛ بدانیم جامعه و مردم، در ابتدای کار به ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) نگاه می کنند. سیدیاسر خمینی با بیان این که باید نیت های ما خالصانه برای رسیدن به قرب الهی باشد، گفت: اگر خالص نباشیم، نه تنها پیشرفت نمی کنیم بلکه هر لحظه به قهقرا می رویم؛ از آن جا که جامعه به ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) نگاه میکند، اگر اعمال مان خالصانه و پاک باشد، موجب گرایش بیشتر مردم به دین شده و در نتیجه هر روز پیشرفت می کنیم اما اگر خدای ناکرده ناخالص باشیم، به دلیل این که جامعه را شاید نسبت به دین و لباس دین بد بین کرده ایم، هر لحظه از زندگی مان به قهقرا می رود اما افراد عادی به دلیل این که ادعایی در خصوص سربازی امام زمان(عج) ندارند، اگر عمل خطایی نیز از آن ها سر بزند، فقط همان عمل شان حساب است که شاید از جانب خدا بخشیده هم بشوند.

وی افزود: روحانیون با لباس روحانیت اعلام می کنند که سرباز امام زمان(عج) هستند، و اگر صادق و خالص نباشند، در نتیجه هر لحظه در حال ریا کردن و شریک قائل شدن برای خداوند هستیم و اگر این گونه شد، عاقبت بدی در انتظار است. نوه امام خمینی(ره) افزود: ما به عنوان طلبه و روحانی، در آزمون سختی قرار داریم که اگر از آن سربلند بیرون بیاییم، خوش به سعادت مان و اگر نه، سرنوشت ابدی ما از مردم عادی هم بدتر خواهد بود.

سیدیاسر خمینی در پایان سخنان خود از حجت الاسلام  سراج(سیدسراج الدین موسوی) مدیر کتابخانه اقبال قم برای تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) در شهر کراچی پاکستان تشکر کرد و گفت: واقعا دغدغه جناب آقای سراج، ترویج تشیع در پاکستان است.

پیراهن اسلام را از کثافت داعش پاک کنیم
 حجت الاسلام  سیدعلی خمینی هم در اين مراسم، با اشاره به وظیفه طلاب در شرایط امروز جهان و فعالیت در عرصه تبلیغ دین، اظهار داشت: از همان ابتدای پدیده بعثت پیامبر(ص)، پدیده تبلیغ دین نیز متولد شد؛ چنانچه در آیه غدیر(آیه 57 سوره مائده) نیز مشاهده می کنیم، مسئله تبلیغ مطرح شده است. وی با بیان این که مسئله تبلیغ از خود پیامبر(ص) آغاز می شود، گفت: در زمان حیات پیامبر(ص)، افراد و گروه هایی از جانب پیامبر به شهرها و قریه های مختلف رفته و به تبلیغ دین می پرداختند.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به آیه نفر(آیه 122 سوره توبه) و وجوب امر تبلیغ دین با استفاده از این آیه، گفت: البته از هر گروه و طایفه ای لازم نیست که همه درس دین بیاموزند، بلکه باید بخشی از افراد هر گروه و طایفه و قومی، درس دین را آموخته و سپس به ترویج علم و آگاهی صحیح و آموزه های صحیح اسلامی و همچنین انذار به مردم اقدام نمایند.وی با تأکید بر این که ترویج دین توسط مبلغان بومی هر قوم و ملتی، اثرگذارتر است، گفت: اگر فردی از داخل یک قوم و ملتی درس دین بیاموزد و سپس به تبلیغ دین در میان مردم خود اقدام کند بسیار مؤثرتر از فردی است که خارج از آن قوم و ملت است و می خواهد همین کار را انجام دهد، چرا که تبلیغ دین با زبان همان قوم مطرح می شود.

سیدعلی خمینی با بیان این که در بحث تبلیغ دین جدای از این که یک وظیفه دینی است، باید به جنبه دیگر آن نیز توجه کرد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که صدایی از اسلام به گوش دنیا می رسد که همان اسلام انحرافی و افراطی و وهابیت و داعشی است و بحث جنایت های این جنایتکاران به نام اسلام مطرح می شود، وظیفه سنگینی بر دوش شیعیان وجود دارد که با معرفی اسلام حقیقی و راستین، پیراهن اسلام را از این کثافتی که به نام داعش آمده، پاک کنیم و با هر تریبونی که در اختیار داریم به دنیا بفهمانیم که اسلام حقیقی و اسلام علوی با جنایت هایی که به نام اسلام می شود، و با جنایت های داعش متفاوت است.

وی گفت: اگر بخواهیم امروز وظیفه ای برای خود به عنوان شیعیان و پیروان اسلام راستین تعریف کنیم، این است که این اسلام مظلوم را، به نوعی که شایسته است، در دنیا مطرح کنیم. نوه امام خمینی(ره) خطاب به طلاب پاکستانی حاضر در جلسه گفت: مکتب امام صادق(ع) را با منطق امام خمینی(ره) باید به دنیا عرضه کرد و مسلما حرکت در این مسیر اجر و ثواب زیادی دارد.

وی افزود: این که در سال های گذشته و دورتر، طلاب علوم دینی را منحصر در قم کرده بودند، نشان می داد آینده نگری وجود نداشت، اما این که از سال ها پیش برخی این دغدغه را داشتند که از تمام دنیا بیایند و با حوزه قم و نجف ارتباط داشته باشند، طرح و فکر خوبی بود و انشاالله اثرات آن را شاهد بوده و خواهیم بود.

سیدعلی خمینی با اشاره به فعالیت های حجت الاسلام  سراج(سید سراج الدین موسوی) در تأسیس دانشگاه امام خمینی(ره) شهر کراچی پاکستان، اظهار داشت: آقای سراج در زمینه ترویج علوم دینی به دیگر کشورها دغدغه مند بود و برای این منظور تلاش هایی کرد که خوشبختانه امروز می بینیم این تلاش ها به نتیجه رسیده و انشاالله نتیجه بخش تر هم خواهد بود.
مرجع : ایلنا