به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۵
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۵۷۷۶۷

حمله افراطیون به نرگس آبیار برای یک دیدار

حمله افراطیون به نرگس آبیار برای یک دیدار
گروه هنري: سايت تدبیر 24 نوشت:رسانه های جریان خاص هر روز گاف جدیدی می دهند، رسانه هایی که پیش از این بارها و بارها در رعایت مسائل اخلاقی و حقوق شهروندی مردود شده بودند، این بار نیز اقدام به انتشار خبرهایی برای هجمه به نرگس آبیار کرده اند و بهانه این هجمه نیز دیدار وی با سید محمد خاتمی در روز عید سعید غدیر خم و زادروز وی است. رسانه های مدعی اصول که به بهانه یک دیدار عکس های شخصی کارگردان ارزشمند سینمای ایران را روی خروجی سایت خود قرار داده اند و در راه امیال سیاسی خود حتی حاضر به قربانی کردن اخلاق نیز شده اند.

روز دوشنبه و همزمان با عید عید غدیر خم گروه های مختلف مردمی و بسیاری از چهره های شاخص فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... با حضور در دفتر سید محمد خاتمی عید غدیر را به رییس دولت اصلاحات تبریک گفتند. یکی از این افراد نرگس آبیار؛ کارگردان فیلم تحسین برانگیز شیار 143 بود که با حضور در این مراسم جوایزی را نیز به خاطر کارگردانی این فیلم از سید محمد خاتمی دریافت کرد.

آبیار در این دیدار با حجاب همیشگی اش که کاملا مطابق حجاب اسلامی است حاضر شد و ساعاتی بعد نیز پس از ثبت چندین عکس از حضورش در کنار سید محمد خاتمی و دریافت لوح تقدیر و ... از دست وی از محل خارج شد، غافل از اینکه جریانی برنامه ریزی گسترده ای برای هجمه به این کارگردان تازه به اوج رسیده دارد، پروژه ای که یکی از سایت های نزدیک به جریان تندروی اصولگرا آن را آغاز کرد و با انتشار تصاویر خصوصی نرگس آبیار مدعی شد که وی چادر را کنار گذاشته و از دست سید محمد خاتمی جایزه گرفته است. این سایت پیش از این نیز اقدام به انتشار تصاویر شخصی خبرنگار شرق از صفحه فیسبوکش کرده بود اما این بار آبیار را که تا چند روز پیش از وی به عنوان فیلمسازی ارزشی یاد می کردند مورد هجمه قرار داد.

این سایت در مطلبی سطحی از اینکه آبیار در حد یک قدیسه مورد تقدیر رسانه ها قرار گرفته انتقاد کرد. در بخش دیگری از گزارش این سایت خبری غیراخلاقی از حجاب آبیار در جشنواره فیلم فجر نیز انتقاد شده است و گردانندگان این سایت با گذشت قریب به 9 ماه تازه یادشان آمده که آبیار هنگام دریافت جایزه اش در جشنواره فیلم فجر چادر بر سر نداشته است و البته پوشش وی را به ظاهری متفاوت نیز تعبیر کردند! این در حالی است که حجاب آبیار دستکم از زمان اکران فیلمش در جشنواره فیلم فجر تغییری نداشته و کاملا مبتنی بر اصول حجاب اسلامی است و اگر سایت مذکور تصویر شخصی این کارگردان را در فضای اینترنت منتشر نمی کرد همچنان تنها تصاویر موجود ار آبیار پوششی با قواعد اسلامی بود.

چرا هجمه؟
اما چرا این رسانه ها از آبیار دلخور شده اند؟ جواب ساده است، این تفکر همان گروهی است که مردم را خودی و غیر خودی می بیند و با مواضعی صفر و صدی جامعه را دسته بندی می کنند. در حقیقت این افراد گمان پس از اکران فیلم شیار143 در جشنواره فیلم فجر تلاش زیادی در مصادره نرگس آبیار به نفع جریان خود کردند و فرضشان نیز بر این بوده که در رسیدن به هدفشان نیز موفقند.

این اقدام آنها با هدف جذب آبیار صورت نگرفت. گام نخست آن در همان روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر برداشته شد که با انتشار اخبار جهت دار سعی در مظلوم نشان دادن آبیار و خورده شدن حق فیلمش در جشنواره فیلم فجر داشتند. سناریویی که البته ناکام ماند اما آنان با دعوت از آبیار در مراسمات مختلف هدف خود را ادامه دادند تا به خیال خود نشان دهند که فیلمسازان دفاع مقدس و جنگ همگی متعلق به جبهه خودشان هستند.

در طرف مقابل اما چنین نگاهی وجود نداشت. اطلاح طلبان بدون در دست گرفتن شاخص خودی و غیرخودی با مردم رفتار کرده و در واقع با همین استراتژی نیز موفق به پیروزی در انتخابات و حفظ پایگاه های اجتماعی خود شدند. اما افراطیون هیچگاه گمان نمی کردند که نرگس آبیار نیز روزی به دیدار رهبر اصلاحات برود. با حضور آبیار در دفتر خاتمی که گفته می شود به دعوت احمد مسجد جامعی و پذیرفتن آبیار انجام شده بیش از هرکسی افراطیون برنامه ریزی 9 ماهه خود را نقش بر آب می بینند و متاسفانه از آماتور ترین شیوه نیز برای واکنش به موضوع استفاده کردند.

صایب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۲۳:۵۱
افراطیند (255762)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۲۳:۵۷
خانم ابیار به دیدن اقای خاتمی رفته که رفته دوست داشته که بره و ارادت خودشو به خاتمی نشون بده این موضوع فقط به خودش ربط داره ! وصحیح نیست در کار شخصی دیگران دخالت کردن! در ضمن خانم ابیار اصلا شخصیت مهمی در جامعه ما نیستند که حالا برخی از سایتها و افراد در ارتباط با ایشون تمرکز بدن و زوم کنن! (255763)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۱:۰۳
بزرگوار افراطیون که این چیرها رو نمی فهمند (255800)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۰۷:۵۷
چقدر این جماعت ترحم برانگیز و زبون هستند (255774)
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۰۸:۳۶
اگر اصولگرایان اخلاق را رعایت می کردند که کسی مثل احمدی نژاد و مشایی و مه افرید و بابک زنجانی و...انان را به پای امیال خود قربانی نمی کردند و اکنون حداقل در بین مردم به یک اقلیت اخلاق مدار مورد احترام بودند ! (255775)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۵
چه انتظاري وجود داره از جرياني كه پشت آن تفكري نباشه (255776)
محمد
Belarus
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۰۹:۱۷
مراسمات غلط است بهتر است كه از رسوم استفاده مي شد چون مراسم خودش جمع است ، (255778)
ایللایبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۴
با با همه سر کارید چرا متوجه نیستید دعواها سر کاریند (255796)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ۱۱:۰۲
گناهی نمونده که این جریان تمامیت خواه و همه چیز خواه انجام نداده باشند . خدا میدونه که چه سرنوشتی در انتظار این حرمت شکنی ها و اخلاق شکنی های این از خدا بی خبران است (255799)