کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بمباران سنگین ائتلاف؛ 21 حمله هوايي در 24 ساعت

داعش از مركز كوباني عقب رانده شد

23 مهر 1393 ساعت 0:07

گروه بين‌الملل: خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نیروهای ائتلاف در 24 ساعت گذشته با 21 بمباران هوايی در اطراف کوبانی باعث شدند نيروهاي كرد مدافع شهر موفق به پيشروي شوند.


رئیس منطقه کوبانی تاکید کرد که هم اکنون کوبانی بطور کامل در اختیار پیشمرگه های کُرد است و نیروهای داعش از شهر بیرون رانده شده‌اند. "انور مسلم" گفت: عصر امروز آخرین محل‌هایی که تحت کنترل نیروهای داعش بود از کنترل آنها خارج شد و نیروهای دفاع مردمی کُرد بطور کامل آنها را از شهر بیرون کردند. همزمان فرماندهان نظامی ارشد کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز نشستی در آمریکا برگزار می کنند.

این نشست در پایگاه اندروز نزدیک واشنگتن به دعوت ژنرال مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزار می شود. قرار است در این نشست که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در آن حضور خواهد یافت، اقدامات ائتلاف بین المللی برضد داعش بررسی شود. علاوه بر کشورهای اروپایی شرکت کننده در این ائتلاف، نمایندگان کشورهای عربستان، قطر، اردن، امارات، بحرین و ترکیه نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از آن‌که واحدهای رزمنده کرد موفقیت‌هایی به دست آورند، ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی دو روز گذشته ۲۱ حمله هوایی علیه مواضع گروه موسوم به"دولت اسلامی" داشته است. از جمله یک پالایشگاه نفتی در دیرالزور هدف این حملات بوده‌اند. آژانس بین‌المللی انرژی پیش از این اعلام کرده بود که در پی حملات اخیر، "دولت اسلامی" قادر نیست هم‌چون گذشته نفت استخراج کند و بفروشد. صادرات نفت یکی از مهم‌ترین منابع مالی "دولت اسلامی" است.

مرکز فرماندهی آمریکا روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر اعلام کرد که بمباران‌های روزهای اخیر از سرعت پیش‌روی "داعش" کاسته است، هرچند که وضعیت هنوز "سیال" است. سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه هم به نقل از منابع محلی خود گزارش داد که جنگجویان کرد، پرچم گروه خلافت اسلامی بر فراز تپه استراتژيک «مَشته نور» در حومه کوبانی را پایین کشیده‌اند.

اين سازمان می‌گوید هنوز مشخص نيست که پايين کشیده شدن پرچم گروه خلافت اسلامی در اين تپه در پی حملات هوايی نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا صورت گرفته است و يا اينکه مدافعان کرد شهر کوبانی در یک عمليات نظامی، اين منطقه مهم را باز پس گرفته‌اند. بر اساس گزارش‌ها،‌ چریک‌های کرد وابسته به گروه «ی‌پ‌گ» در کوبانی پرچم خود را بر فراز این تپه به اهتزاز در آورده‌اند. در همین رابطه، ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی ائتلاف به رهبری این کشور ظرف روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ بار به مواضع نیروهای گروه خلافت اسلامی حمله هوایی کردند.


کد مطلب: 57768

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/57768/داعش-مركز-كوباني-عقب-رانده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir