به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۷۸۲۷

نقدي بر ادامه فتنه‌گری‌های روزنامه فتنه‌گر!

نقدي بر ادامه فتنه‌گری‌های روزنامه فتنه‌گر!
گروه سياسي: سايت انصاف نيوز در نقدي نوشت: روزنامه ی فتنه گر کیهان چند سال است شعار می دهد «فتنه مرد»، انگار خودش به ادعای خود باور ندارد و هر روز ذهنش بیشتر درگیر آن است، به طوری که تیتر یک امروز کیهان به همراه کشفی جدید، این است: «به بهانه برگزاری میتینگ سیاسی حزب اعتماد ملی انجام شد / پاسخ ته‌مانده‌های فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به پیام مایکل لدین»

کیهان که سالها در داستان های زنجیره ای درباره ی اصلاح طلبان، از شخصیتی به نام «جورج سوروس» برای چسباندن به اصلاح طلبان استفاده می کرد، گویا در سناریوی جدید، «مایکل لیدن» را جایگزین سوروس کرده است. نویسنده ی کیهان که از برگزاری یک همایش ساده از سوی حزب قانونی اعتماد ملی در تهران به شدت عصبانی شده، نوشته است: «جمعی از ته مانده های فتنه 88 بعدازظهر دوشنبه به بهانه ی برگزاری همایش حزب اعتماد ملی گردهم آمدند که مرثیه سرایی آنها برای سران فتنه، با استقبال گسترده ی رسانه های ضدانقلاب مواجه شد».

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور دو دوره ی نهم و دهم که با حمایت جریان روزنامه ی کیهان بر سر کار آمده بود و تعدادی از اعضای این روزنامه نیز در آن دولت سمت های بالایی دریافت کرده بودند، در مواقعی مشابه، ریختن آب در محل سوزش را توصیه می کرد اما کیهان در گزارش اخیر از نسخه ی آن دکتر که رفته است استفاده نکرد. کیهان که پس از این سالها، هنوز از تهمت زدن خسته نشده است، برای پیوند زدن یک همایش به بیگانگان نوشته است:

«چندی پیش «مایکل لدین» که نظریات و راهکارهایش به فتنه گران سال 88 معروف است، بار دیگر از لزوم سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی روی این نیروهای داخلی خود تاکید کرد. این نظریه پرداز مشهور آمریکایی طی اظهار نظری که در مجله ی آمریکایی «فرانت پیج مگزین» به چاپ رسیده است گفت: «اسرائیل هنوز گنجایش حمایت از نیروهای اپوزیسیون ایرانی را دارد و قادر است برای سرنگونی نظام ایران از آن‌ها حمایت کند». لدین در سخنان خود مدعی شد که اسرائیل باید هجمه تبلیغاتی در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان را در سطح جهانی علیه ایران برپا کند و در این راه بهتر است که برای سرکردگان مخالف نظام ایران ابزارهای ارتباطی در دور زدن دیواره های آتش موجود در فضای مجازی فراهم آورده شود. نظریه پرداز مشهور آمریکایی در ادامه گفت که به دلیل موارد قبلی حمایت اسرائیل و آمریکا از اپوزیسیون انجام دوباره ی آن ضربه‌ای به موقعیت مخالفان جمهوری اسلامی وارد نمی‌کند و حتی باعث تحکیم موقعیت آن‌ها می‌شود! وی پیش از این نیز موسوی، خاتمی و کروبی را چهره هایی مهلک برای نظام جمهوری اسلامی خوانده بود که باید بیشتر از آنها حمایت شود تا بتوانند انقلاب اسلامی را سرنگون کنند! البته چنین اظهارنظرهایی درباره ارتباط فتنه گران و طراحان خارجی فتنه - مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس- مورد جدیدی نیست. در ایام فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نتانیاهو از فتنه گران با عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران»! یاد کرد و سران فتنه که کمترین انتقاد داخلی را بی پاسخ نمی گذارند تا کنون در مقابل اظهار نظر صریح نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ موضعی نگرفته اند».

روزنامه ی تندروی کیهان که خواسته یا ناخواسته در زمین دشمنان جمهوری اسلامی ایران بازی می کند، گویا قادر به درک این نیست که دکتر حسن روحانی با حمایت رسمی خاتمی و هاشمی و جریانی بر سر کار آمده و الان رییس جمهوری اسلامی ایران است که کیهان آنها را به همه چیز متهم می کند. حتی این روزنامه به خاطر هم نمی آورد که در هفته ی آخر پیش از انتخابات 24 خرداد 92، حسین آقای شریعتمداری در سرمقاله هایی بارها نسبت به رای دادن به روحانی که به قول او مورد حمایت فتنه گران است، هشدار داده بود، اما مردم پشیزی برای قسم های آن ارزش قایل نشدند و کار را تمام کردند.

کیهانیان گویا هنوز از شوک آن انتخابات بیرون نیامده اند تا ببینند که اعضای هیات دولت را تعدادی از کسانی با رای همین مجلس اصولگرای نهم تشکیل داده اند که کیهان و فارس و امثالهم، آنها را عضو شورای مرکزی حزب منحله، القاء کننده ی تقلب به میرحسین، فعالان ارشد به قول کیهان فتنه ی اسرائیلی آمریکایی و پول گرفتگان از عربستان و آمریکا و خط گیرندگان از سوروس و ... می خواندند.

کیهان در ادامه با میان تیتر «خط خارجی، چراغ سبز داخلی»، می نویسد: «به موازات چنین نگاه و خطی از خارج کشور، ته مانده های فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 شامگاه دوشنبه گردهم آمدند تا به دوستان آن سوی آب خود بگویند پیام آنها را دریافت کرده اند. ساختمان موسسه الهادی در تهران، محل تجمع جمعی کوچک از ته مانده های فتنه 88 بود. در این میتینگ سیاسی که با پوشش نشست حزب اعتماد ملی تهران برگزار شده بود، سخنرانان به تعریف و تمجید از سران فتنه پرداخته و با لحنی طلبکارانه خواستار آزادی فوری آنان شدند! رسول منتجب نیا، محسن رهامی، هادی غفاری و الیاس حضرتی در این همایش طی سخنان خود به حمایت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی سال 88 پرداختند. خاتمی - از سران فتنه 88- نیز با ارسال پیامی به این نشست، همراهی بی دریغ خود با فتنه گران را اعلام کرد».

این روزنامه ی تندرو همچنان در 88 باقی مانده و نمی داند که امثال حسن روحانی رییس جمهور و علی مطهری نماینده از جمله ی اصولگرایانی اعتدالگرا هستند که همین حرف ها را می زنند، با کمی تفاوت در ادبیات. و اتفاقا همین حرف ها سال گذشته در انتخاباتی که دولت همراه کیهان آن را برگزار کرد و ناظران هم آن را تایید کردند. در ادامه ی گزارش کیهان، بدون اشاره به نام نمایندگان و کسانی از جرگه ی اصولگرایان که در زمان بازداشت شهرام جزایری نام آنها به عنوان پول گرفتگان از او رسما اعلام شده بود، آمده است:

«یکی از نکات جالب این میتینگ اعتراض و گله های حضرتی از مفاسد اقتصادی در کشور بود. این دلسوزی‌ها! در حالی مطرح شد که شهرام جزایری اخیراً از زندان آزاد شده است و آزادی او یادآور مطرح شدن نام حضرتی در آن زمان به عنوان یکی از افرادی است که متهم به دریافت پول از شهرام جزایری شده بود و مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز مبالغی را از جزایری دریافت کرده بود!»

به نوشته ی کیهان: «در این همایش که با استقبال گسترده رسانه های ضدانقلاب مواجه شد، تصاویری از شخصیت های سیاسی پخش شد و حاضران هنگام پخش تصاویر اشخاصی همچون مصدق، بازرگان، منتظری و سران فتنه 88 سوت و کف و هلهله کرده و هنگام پخش تصاویر معدود شخصیت هایی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری سکوت می کردند!».

همچنین این روزنامه با میان تیتر اتهام آمیز «از پادویی بیگانه تا تلاش برای احیای موج مرده»، به تکرار ادعاهای گذشته خود که از جنس آمارهای ادعایی احمدی نژاد است، پرداخت: «اسناد فراوان و غیرقابل انکاری از پادویی سران و عوامل فتنه برای مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل حکایت می‌کند که فتنه گران از ترس رسوایی بیشتر جرات نفی هیچ یک از آنها را ندارند. فتنه گران که به سرکردگی موسوی، خاتمی و کروبی و با شعار احیای خط امام وارد رقابت انتخاباتی شده بودند، در جریان آشوب های خیابانی تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کردند و سران فتنه از یک محکومیت خشک و خالی این حرکت اسرائیل پسند نیز خودداری کرده و می کنند. در جریان فتنه 88 نیز مایکل لدین پیشنهاد رفراندوم را مطرح کرد و چند روز بعد خاتمی این پیشنهاد را به عنوان نظر خود پیش کشید که این دنباله روی خاتمی از بیگانگان با روشنگری مستند کیهان روبرو شد و خاتمی پاسخی به آن نداد».

کیهان سپس به نکته ی جالب توجهی اشاره می کند: «این روزها در حالی برخی چهره ها و جریان های مرموز داخلی هماهنگ با برخی تحرکات خارجی قصد زنده کردن جریان مرده فتنه 88 را دارند که غاطبه مردم کشور خواهان محاکمه و اشد مجازات سران فتنه هستند». این در حالی است که بسیاری در سالهای اخیر خواستار محاکمه ی علنی موسوی و کروبی در دادگاه شده اند؛ حتی خود آنها نیز برای شرکت در دادگاهی علنی و پرداختن به اتهامات اعلام آمادگی کرذه اند. بخشی از فعالان سیاسی نسبت به وضعیت کنونی آنها در حالی که محاکمه ای انجام نشده است اعتراض دارند.

در انتهای گزارش کیهان نیز پرسشی قابل تامل برای کیهانیان نوشته شده که بهتر است خود به آن بیاندیشند: «البته در این میان نکته قابل تامل رفتار مسئولان و دست اندرکاران ذیربط است. استاندار تهران از همایش حمایت از فتنه گران در پوشش حزب اعتماد ملی دفاع کرد و گفت؛ ما به تمام احزابی که در چارچوب نظام باشند مجوز برگزاری همایش می‌دهیم! مشخص نیست اشخاص و احزاب این چنینی که مجری منویات بیگانگان در کشور بوده و مایه ی خوشحالی و مباهات دشمن هستند، چگونه در چارچوب نظام تعریف می شوند؟!» به نظر می رسد پاسخ به این پرسش، پاسخی مشابه به آزادی فعالیت فتنه گرانه ی کیهانیان و انتشار گزارش هایی اتهام آمیز از جمله همین گزارش باشد!