به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۵۷۸۶۳

بیشترین شیوع تالاسمی در شمال کشور

گروه جامعه: رییس مرکز طبی کودکان میزان شیوع تالاسمی ماژور در کشور را کم دانست و گفت: بیشترین میزان شیوع این بیماری در شمال کشور و به علت ازدواج‌های فامیلی و پیوند دو تالاسمی مینور است.
بیشترین شیوع تالاسمی در شمال کشور
نشست خبری بیست و ششمین همایش بین‌المللی کودکان و همچنین دوازدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان در مرکز طبی کودکان برگزار شد. دکتر علی ربانی، رییس مرکز طبی کودکان گفت: ‌در بیست و ششمین همایش بین‌المللی کودکان برنامه کشوری واکسیناسیون کودکان که با اضافه شدن چند واکسن جدید همراه است به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود. همچنین اطلاعاتی از وضعیت تغذیه و بهداشت کشور و نقاط ضعف و قوت آن توسط معاون بهداشتی وزارت بهداشت به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید. وی همچنین در ادامه گفت: راه درمان تالاسمی ماژور پیوند مغز و استخوان است که درمان قطعی به نظر می‌رسد و میزان پس زدن این درمان در بیماران کم است.

دبیر بیست و ششمین همایش بین‌المللی کودکان از افزایش آمار چاقی در کشور به دلیل سبک زندگی نادرست ابراز نگرانی کرد وافزود: سنین رایج چاقی در کودکان از پنج سال به بالا است و نیز وزن‌گیری کودکان از شیر مادر در مقایسه با شیر خشک بهتر است. وی از ارائه 350 مقاله به همایش و پذیرفته شدن 250 مورد از آنها خبر داد وگفت: در این همایش منافع حاصل از اجرای برنامه‌های فرهنگی و کنسرت‌های موسیقی به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

در ادامه دکتر نیما رضایی ضمن تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی کودکان خاطر نشان کرد: برای نخستین بار است که پای نوجوانان به این همایش باز شده و با همکاری آموزش و پرورش منطقه شش،‌ 200 نفر از دانش آموزان دختر و 200 نفر از دانش آموزان پسر در اجرای برنامه‌های ویژه نوجوانان که با همکاری روانپزشکان برنامه‌ریزی شده، شرکت می‌کنند.

مدیر مرکز طبی کودکان گفت: در این همایش پنج روزه توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی و هنری شده است که شامل اجرای کنسرت‌های موسیقی توسط هنرمندان به نام کشور و اختصاص درآمد فروش بلیط‌ها به بیماران نیازمند است. وی همچنین از حراج سه عدد تار موسیقی توسط حسین علیزاده و نیز دو توپ فوتبال به امضای بازیکنان استقلال و پرسپولیس و چند تابلوی هنری دیگر اشاره کرد. دبیر اجرایی بیست و ششمین همایش بین‌المللی کودکان افزود: در این همایش علاوه بر شرکت بیماران مرکز طبی در برنامه‌ها، والدین آنها نیز می‌توانند با بچه‌ها در برنامه‌ها شرکت داشته باشند.
مرجع : ایسنا