به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۸۰۳۷
قربانيان: هيچگونه خصومت شخصی با كسي نداشتيم

اظهارات قربانیان اسید‌پاشی زنجیره‌ای در اصفهان

گروه جامعه: از پل بزرگمهر عبور می‌کند صدای زنگ گوشی موبایلش را می‌شنود، نوشته مامان؛ باید پاسخش را بدهد حتما مانند همیشه دل نگران دخترش است، خودروی خود را به سمت باغ گل‌ها هدایت می‌کند و گوشه‌ای متوقف می‌شود تا دل نگرانی‌های مادر را با صدای گرم خود پاسخ دهد که نگران نباشید هر چه زودتر می‌رسم خانه، اما مادر تا سلام می‌کند صدای فریاد "سوختم سوختم" دختر را می‌شنود...
عكس تزييني است
عكس تزييني است
زنان اصفهانی مهر ماه را با ترس و وحشت آغاز کردند. ترسی که از اسید پاشی‌های زنجیره‌ای یک ماه اخیر به بانوان راننده ناشی می‌شود. مقامات استان آمار را دو نفر اعلام کردند، اما پیگیری‌ها برای قربانیان آمار را بیش از دو نفر نشان می‌دهد.‌"ندا- م" 27 ساله مورد اسید پاشی قرار می‌گیرد، بدون اینکه بداند گناهش چیست و چه کسی با او خصومت داشته است؟ شماره پدر ندا را از باشگاه یوگایی که زمانی به آنجا می‌رفته پیدا می‌کنیم. صدای خنده و حرف زدن خانم‌ها از اتاق باشگاه به سالن می‌آید، بی‌گمان روزی صدای خنده ندا هم از این اتاق شنیده می‌شده، خنده‌ای که به گفته پدرش دو هفته است به طور کامل بر لب‌های دختر و خانواده‌اش خشکیده است.

پدر ندا که این روزها همه زندگی خود را رها کرده و در تهران به دنبال معالجه دخترش است، حادثه را مربوط به چهارشنبه دو هفته پیش و حوالی میدان بزرگمهر می‌داند و می‌گوید: ندا ماشین را گوشه خیابان متوقف می‌کند تا جواب تلفن مادرش را بدهد، اما یک موتور با دو سرنشین به ندا اسید می‌پاشند و فرار می‌کنند و او اکنون از ناحیه چشم، گوش چپ، گردن، دست و پاها آسیب دیده است.

او می‌افزاید: وقتی اسید به صورت ندا پاشیده می‌شود از ماشین پیاده شده و همچون کبوتری خود را به شمشادهای اطراف می‌زده و از مردم کمک می‌خواسته اما متاسفانه دیگران نمی‌دانستند، چگونه باید به او کمک کنند و منتظر اورژانس می‌مانند. متاسفانه مردم ایران کوچکترین اطلاعی درباره کمک به قربانیان اسیدپاشی ندارند. او با بیان اینکه روحیه ندا از این جنایت بسیار آسیب دیده است، ادامه می‌دهد: دیروز دخترم چهار ساعت در اتاق عمل بوده است در این دو هفته مرتب حالت تهوع داشته و غذا نمی‌خورد تازه امروز کمی از تخت پایین آمده و چند قدمی راه رفته است. پدر قربانی می‌گوید: گناه ندا چه بوده است؟ هیج کسی تاکنون از این دختر کوچکترین خلافی ندیده است، او همیشه آبرومندانه زندگی کرده و با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته است.

او با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می‌افزاید: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است. همیشه وقتی می‌خواستم به دخترم پول دهم زیر جانمازش می‌گذاشتم. او کسی نبود که در قید و بند حجاب نباشد این را همسایه‌ها، فامیل و آشنایان همه شاهد هستند. این پدر با بیان اینکه ندا روحیه خاص خود را دارد، ادامه می‌دهد: صندوق عقب ماشین ندا را که بالا زدم یک ساک پر از لباس بود که می‌خواسته برای کمک به دختری که پدرش در زندان بوده است، ببرد.

او می‌گوید: ندا باید چهار مرحله عمل شود دکترها از یک چشم او کاملا نا امید شده‌اند و چشم دیگرش 20- 30 درصد شانس بینایی دارد. تاکنون او را پیش چندین پزشک برده‌ایم تا شاید رسیدگی کنند. پدر ندا با بیان اینکه دختر من تنها قربانی اسید پاشی یک ماه اخیر در اصفهان نبوده است، ادامه می‌دهد: ندا همیشه با روحیه قوی و مردانه در جامعه حضور داشت و مطمئن هستم امروز هم با همان روحیه در برابر این آسیب مقاومت می‌کند و امیدوارم آنها که چنین جنایتی را مرتکب شدند، هر چه زودتر نتیجه اعمال قبیح خود را ببینند و شهر برای دیگر خانم‌ها امن شود.

‌مریم- د" تولد پسرش را قرار است جشن بگیرد به او می‌گوید که با هم برای تدارک این جشن بیرون بروند، اما پسر می‌خواهد درس بخواند و مادر اصراری نمی‌کند و خودش در حالی که از دانشگاه آمده و خسته است با همان مانتو و شلوار دانشگاه راهی خیابان می‌شود. شیشه ماشینش اندکی پایین است تا از هوای پاییزی مهر ماه لذت ببرد اما ناگهان این هوا برایش جهنم می‌شود...

مریم در اولین جمله خود می‌گوید: فقط خدا را شکر می‌کنم که پسرم با من نیامد، چون اگر صندلی کنار من نشسته بود، معلوم نبود چه بلایی بر سر او می‌آمد؟ او ادامه می دهد: یک موتورسوار نزدیک به دو لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت، دست، پا و همه بدنم پاشید. تا کنون در خصوص این اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان نشنیده بودم و فکر می‌کنم جزء اولین افرادی هستم که قربانی شدم.

این خانم جوان می‌گوید: من بارها سوختن دست را با بخار آب یا قابلمه و ... تجربه کردم اما این سوختن متفاوت بود، لباس‌هایم در تنم پودر شد. مردم من را به مغازه‌ای بردند و سریع به صورتم آب پاشیدند. او می‌افزاید: یکی از قرنیه‌هایم را از دست دادم و باید پیوند قرنیه انجام دهم. بدنم به شدت آسیب دیده، یک قسمت از سر من سوراخ شده و هنوز شوک هستم که چطور یک نفر با انسان این کار را می‌کند؟ آیا او هم انسان است؟! مریم با بیان اینکه تا کنون با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته است، می‌گوید: در آگاهی متوجه شدم تنها من نیستم که قربانی این جنایت شده‌ام و چندین نفر دیگر از نقاط مختلف شهر مورد این جنایت مشابه قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به اینکه گفته می‌شود خانم‌های بد حجاب مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند، ادامه می‌دهد: من در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و هیچ وقت به خود اجازه نداده‌ام که با پوشش نامناسب از منزل بیرون بیایم. من آن روز فرم دانشگاه را به تن داشتم. این قربانی اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان با انتقاد از بیمارستان سوانح و سوختگی می‌گوید: متاسفانه آن شب هیچ کسی رسیدگی نمی‌کرد و با من مانند یک بیمار معمولی برخورد می‌شد. او می‌گوید: خدا برای هیچ کسی نخواهد که چنین اتفاقی رخ دهد. آیا این جنایت کاران فکر نمی‌کنند شاید یک زن راننده باردار باشد؟ کاش زودتر پلیس، امنیت را به زنان این شهر بازگرداند.

"سارا- ق" در حالی که مشغول پارک خودروی سمند خود در حوالی خیابان مهرداد اصفهان است، شیشه سمت چپ را تا نیمه پایین می‌کشد که ناگهان احساس گرمایی شدیدی در سمت چپ صورت خود می‌کند...‌پیدا کردن یکی از آشنایان سارا در میان افرادی که برای ملاقات پشت در بیمارستان در انتظار هستند، دشوار به نظر می‌رسد. دختر جوانی که به گفته شایعات یکی از قربانی اسید پاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است، اما تمام زنانی که در انتظار ملاقات با او هستند، چادر به سر دارند.

"سارا- ق" 25 ساله و متاهل، چهارشنبه گذشته (23 مهرماه) برای مراجعه به دندان پزشک قربانی اسید پاشی مهاجمان ناشناس شده است. زن جوانی که یکی از چهار قربانی قطعی اسید پاشی در اصفهان، از دو هفته پیش تاکنون است، جنایت‌هایی که اگرچه تا‌کنون برخی مسئولان آن را خصومت شخصی عنوان کرده‌اند، اما قربانیان وجود هرگونه خصومت شخصی را به جد رد می‌کنند و تاکید دارند در زمان حادثه غافلگیر شده‌اند.

ملاقات با سارا به دلیل شرایط روحی و جسمی او ممکن نیست. "علی- ع" همسر او در خصوص شب حادثه می‌گوید: حادثه حدود ساعت 6 بعد از ظهر اتفاق افتاده است، سارا مهاجمان را ندیده اما احتمالا موتورسوار بوده‌اند. مرد جوان که به نظر هنوز شوکه است، ادامه می‌دهد: سارا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از ناحیه چشم چپ دچار آسیب جدی است، بینایی او کاهش یافته و پزشکان برای بررسی آسیب باید تا زمان از بین رفتن التهاب چشم منتظر بمانند.

"علی- ع" با وجود شایعات در خصوص اسید پاشی به زنان بد حجاب، اصرار دارد نامی از همسرش برده نشود با این حال تاکید دارد که همسرش نه قربانی بد حجابی است و نه خصومت شخصی. این دو مورد را تمام آشنایانی که به ملاقات سارا آمده‌اند نیز بیان می‌کنند. تقریبا تمام بستگان سارا از حوادث مشابهی که در اصفهان اتفاق افتاده اطلاع دارند، همسر سارا می‌گوید: حمله به سارا نمی‌تواند به دلیل خصومت شخصی باشد زیرا هر دوی ما خانواده‌های محترمی داریم، مهاجمان ناشناس بوده‌اند و پلیس از روز حادثه پیگیر است، اما تاکنون اطلاعات جدیدی به ما داده نشده است.

12 درصد سوختگی! اما به گفته همسر سارا 12 درصد حیاتی. این زن جوان نیمی از صورت خود را از دست داده است و مانند چهار قربانی دیگری که خبرنگار ایسنا با آن ها گفت وگو کرده (یکی از قربانیان حاضر به انتشار مصاحبه‌اش نشد) و یا در جریان جنایت انجام شده بر علیه آنها قرار گرفته هنوز نمی‌داند قربانی چه شده است؟! در همین رابطه سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس اگاهی استان اصفهان  از کشف سرنخ‌های خوبی از خاطیان داد. وی ارتباط مجرم یا مجرمان به گروه‌های خاص را رد و با تأیید اینکه حملات توسط یک شخص انجام شده، اطلاع رسانی‌های بیشتر در این خصوص را موکول به بررسی حوادث در کمیسیون اطلاع رسانی استان کرد. پاییز 93 در حالی با سرمای زود هنگام در اصفهان آغاز شده است که زنان این شهر با صدای عبور هر موتورسواری از پیاده روهای این شهر ترس را تجربه و شایعات هر روز سایه امنیت را در نصف جهان کمرنگ‌تر می‌کند.
مرجع : ایسنا

الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۰:۴۷
اين داعشي​ها از کجا پيداشون شده؟ (256411)
دوس..ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۵۴
همان روزی که به زنان در مقابل شوهرانشون در آن باغ تجاوز شد و برخی از آقایان نیمچه توجیهی کردند که "البته زنان وضعیت حجاب مناسبی نداشتند". همان روز جرقه جنایات بعدی زده شد. و البته همان روزی که خانم آمنه بهرامی قربانی معروف اسید پاشی اولین قصاص تاریخ جنایات اسید پاشی را درست هنگام قصاص کردن به غلط و از روی احساسی کاذب بخشید همه جانیان اسید پاشی متوجه شدند میتونند در بروند. (256475)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۹:۳۸
آقای ولایتی در مورد یمن گفته راه پیروزی فلسطین از یمن میگذرد ! ! معنی این حرف این است که یمن هم به بدبختیهایی این مملکت اضافه شده و غیر از خرج آنجا باید منتظر فشارهایی بر کشور برای یمن باشیم . (256552)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۳:۰۹
دوست عزیز ظاهرا شما نمیدونی که متجاوزان در اسرع وقت دستگیر و اعدام شدند (256594)
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۱۵
داعشی های داخلی
... (256480)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۵:۵۳
........خواهش میکنم بجای اینکه اینها را مخصوص شهری بدانیم حیوان روانی بنامیم (256497)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۹:۲۷
اینها از حیوان هم کمترند
کدام حیوانی را دیده اید که اینچنین جنایتی را مرتکب شود؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو را به خدا کدام حیوان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! (256546)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۳۷
بالاخره داعش دید با توپ و تفنگ و تانک نمیتونه وارد ایران بشه از این طریق مزدوراش رو در خاک کشور ما فعال کرده دیگه . (256484)
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۲۸
حرف تا اين حد مفت؟!!! يعني اينا خارجين؟!؟؟ (256504)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۰:۴۸
قربانيان مي گويند چند موتورسوار به اونا اسيد پاشيده‌اند، مقام پليس مي گه يك نفر بوده و ارتباطي با گروه ها نداره.... احتمالا در آينده هم خواهند گفت: رواني بوده! (256412)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۰:۵۰
از ماست که برماست.....تندروها که گوشی ندارند که بشنوند، فقط دیگران باید حرف انان را بشنوند وبی چون و چرا انجام دهند ، ولی اقای مطهری تحویل بگیر و قتی از اینگونه از نیروها برای امر به معروف و نهی از منکر طرفداری میکنی . ذخیره اخرتتان میشود (256413)
آرا منتظری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۱۲
گام به گام
همراه با داعش (256421)
م-ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۳۱
انتظار ما مردم از مسوولین محترم برخورد قاطع و مناسب با عوامل این اقدامات وحشیانه است تا هرکسی به خود اجازه ندهد مخل آرامش و آسایش مردم شود.بد حجابی و یا حتی بی حجابی نمی تواند بهانه ای برای اینگونه برخوردهای غیرانسانی باشد. (256433)
فرزند روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۳۵
اینها جنایت علیه بشریت است
علیه اسلام است
علیه خدا است
لعنت خدا بر کسی که این وحشی گری ها را عامدانه به دینداران و دینداری نسبت دهد
اینها عملیات داعش است
مبادا ناخواسته با نسبت دادن اینها به مذهبی ها و یا با اهداف سیاسی بپذیریم تفرقه ای را که می خواهند بین مردم ما بیندازند
خدا لعنت کند هر کس این جنایات را انجام داده است (256435)
اعصاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۵:۳۰
اون....ی که منفی داده رو باید چی کار کرد واقعاً؟ (256494)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۳:۴۷
اسید بپاشید روشون (256604)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۹:۳۰
این هایی که منفی به امثال این نظرها میدهند یا خودشان این کاره اند (جانی)، یا روانی اند که پای اینترنت نشسته اند و دستشان روی کلید منفی خورده ناخواسته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (256547)
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۱:۵۲
یعنی چی که تا حالا نتونستن پیداشون کنن شده جریان چند سال پیش مجسمه ها ولی این بار پای آدما در میونه. چطور یه نفر تو اینترنت یه حرفی میزنه کلا آماده باش میزنن و پیداش می کنن اونوقت تو یه شهر عده ای به خودشون اجازه میدن جنایت کنن و هیچ کس هم کاری باهاشون نداره.
یه مطلب دیگه هم اینکه تو گزارش خیلی تاکید شده بدحجاب نبودن و ... آخه این دیگه چه حرفیه حتی اگر بی حجاب بودن باید روشون اسید ریخت؟ (256440)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۴۰
به عنوان یک زن مسلمان این رو بگوشم که افرادی که با چنین جنایات وحشتناک و بخشودنی به نیت خام میخواهند بی حجابی رو ریشه کن کنند تنها باعث ریشه کن کردن اعتقادات مردم و خود اسلام می شوند . پلیس و مقامات امنیتی باید زود تر دست به کار شن . مگه ایران امن ترین کشور دنیا نبود ؟؟؟؟ کو امنت ؟؟؟؟ وقتی ما نگرانیم که بیایم تو خیابان که خدایی نکرده گیر چنین جانیان بی حیایی شویم . خدایا فقط و فقط خودتی که میتونی به این مردم رحم کنی (256486)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۰۰
...خدایا چرا جوابشون رو نمیدی هرکسی برای خودش حکم صادر میکنه مجازات میکنه ...خدایا به بنده هات رحم کن (256442)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۶
اميدوارم واقعيت نداشته باشه، وقتي بهش فكر مي‌كنم به اين نتيجه ميرسم كه همسرم راست ميگه كه" كشور را زنانه و مردانه كنند تا ما زن‌ها هم بتوانيم راحت زندگي كنيم و راحت نفس بكشيم. زندگي ما بدون حضور مردان راحت تر است."
چرا بايد كاري كنيم كه زنان و خواهران و مادران ما در زندگي به اين نتيجه برسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آيا لحظه‌اي به اين موضوع فكر مي‌كنيم كه اگر اين برخوردي كه با زنان مي‌كنيم با خود ما مي‌شد چه حسي داشتيم؟؟؟؟؟؟؟ (256448)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۱۸
ضمن اظهارهمدردی بانداوخانواده اش مگه قراره دختری مویش رابیرون بذاره اسیدبپاشند این یعنی اسلام داعشی!!!آقایان نماینده وشخص آقای مطهری باطرح شماهرکس وناکسی به خودش اجازه میده این کارهاروبکنه!!واقعامشکل کشورایناست؟حقوق شهروندی که آقای روحانی شعارش روداداین بود؟؟میدونیم یادتان نرفته؟؟ (256450)
ناراحت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۲۱
من میمونم که چرا اینقدر ادما پست و بد بار اومدن که از استفاده از اسید فقط پاشیدن به صورت همدیگرو یاد گرفتن,اخه اون خانوما چه گناهی داشتن,اصلا به فرض که گناهم داشته باشن به نظرم مجازات هیچ گناهی اینقدر پست نیست و برخورد با هیچ گناهی اینقدر بزدلانه نیست که اسیدو بپاشه وفرار کنه (256451)
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۲۲
اینها خودسرند که بعضیها نامشان را خود جوش میگذارندو مطمئن باشیدهرگز شناسایی نمیشوند چون عده ایی آنها را از دید ملت پنهان میکنند (256452)
سعید1
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۲:۴۲
معلوم است این افراد چه کسانی هستند اما اینکه چرا به سراغشان نمی روند پرسشی جدی است.اصفهان از مردمی هوشمند برخوردار است اما متاسفانه لایه هایی از افراط همیشه در این شهر بوده و همین افراطی ها هم آلت دست قرار می گیرند.برخی بدشان نمی آید که چنین اتفاقاتی بیفتد.به هرحال همیشه باید سوژه برای انحراف افکار عمومی وجود داشته باشد.دستگیر هم بشوند نه قصاصی در کار خواهد بود نه سختگیری.چون می گویند اینها مهدور الدم بوده اند و ما تازه ارفاقشان کرده ایم که زنده مانده اند.به هرحال مامردم لیاقتمان بیش از این حرفهانیست.... (256458)
عطااله محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۰۱
هي گفتيم خدارا شكر داعشي نداريم اين حيون صفتها روي داعش را سفيد كردن . داعشي ها در ميدان جنگ اينكارا را ميكنن ولي اينا دزدكي و اونم با زنان بي دفاع (256461)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۲۵
ارسال نظر نامه کوبنده مطهری را باز کن ببین چی میشه (256470)
شهرام
Spain
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۲۶
هر از چندگاهی رفتارهایی مد میشه که جز مدتی تخلیه ی عقده و عمری آسیب به دیگران بار دیگه ای نداره مثالش هم در جهان این وحشیای داعشی امروز هم عده ای در ایران هستند که.... ولی کافیه یک لحظه به این فکر کنن که میتونن مثل بقیه زندگی کنن و از زندگیشون لذت ببرن تا اینکه همیشه به دنبال انتقام از همه باشن امیدوارم فیلم نوح رو دیده باشن (256471)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۵۱
یعنی یک انسان چطور می تونه با هم نوع خودش یه همچین کاری کنه؟وجدانشون کو پس؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (256474)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۳:۵۷
زبان انسان قاصر از گفتن حرفی، دین اسلام دین رحمت نه خشونت. انسان های کوته فکر و افراطی از نوع حیوانی فکر کرده اند که با جو روانی و موج وحشتی که راه می اندازند می توانند به اهدافشون برسند. آقایون در دین هیچ اجباری نیست این نوع حرکات موج دین زدگی را تشدید می کند. (256476)
مانیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۱۵
به خدا بازم داعش روبه رو نبرد میکنند اما اینا خنجر از پشت میزنند خدایا خودت رحمی به ما زنان کن! امین (256481)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۲۵
منم متاسفانه همین طوری فکر میکنم که شناسایی نخواهند شداازخدای بزرگ میخواهم به اینها اندکی سعادت تامل وتفکر بدهد شاید بفهمند که چه جنایتی رادارن مرتکب میشن (256483)
ح
Italy
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۲۹
بشين تا بشه!!!!!! (256505)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۳۸
تنها اسلام طالبان است که خشونت را ترویج میکند و اسلام محمدی اسلام رافت ومداراست وبا کسی سر ستیز ندارد خداوند انشالله شر طالبان را بهخودشان برگرداند . (256485)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۵:۰۳
داعشی واقعی اینا هستن (256490)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۵:۱۰
پلیس که با افتخار می گه من تونستم اعضای گروه هپی رو تو 6 ساعت دستگیر کردم هنوز نتونسته عاملان این فاجعه که باعث رعب و وحشت شده رو پیدا کنه ... (256491)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۵:۵۸
بهار جان!
1. تا پلیس اصفهان این افراد را پیدا کند با چند پزشک درباره نحوه کمک رسانی به کسی که اسید به صورتش پاشیده اند، گفتگو کنید تا مردم بدانند در مواجهه با اینگونه موارد چه کنند. همچنین با پلیس صحبت کنید تا اقدامات امنیتی در این باره را برای دختران و بانوان مظلوم میهنمان توضیح دهند.

2. این خبر الآن در سایتهای خارجی به تیتر نخست تبدیل شده. اصفهانی که باید جهانگردان خارجی را به سوی ایران جذب کند امروز با اقدامات چند نفر که عقبه ای هم دارند به مخوف ترین شهر دنیا تبدیل شده. (256498)
حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۰۲
"توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد."
خدایی واسه اونایی که این کارو کردن هم نباید فحش و توهین نوشت؟! (256499)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۰۶
..... از این ببعد باید خانم ها یک بطری آب همراه داشته باشند تا عملیات اسید شویی انجام دهند. (256500)
بهرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۲۶
.......برای مسئله حجاب آیا باید چنین کرد؟ آیا نباید اینهارا در میادین شهر اصفهان گرداند و گردن آنها را بالای دار برد ........ (256503)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۳۹
سقوط و فرسایش دولت روحانی را عده ای تندرو و افراطی زیر سقف بدحجابی طمعه گذاری کردند و به هر عمل غیرانسانی و غیر اخلاقی اقدام می نمایند. در ضمن با زور و اجبار نمی شود مردم را به حجاب وا داشت باید در بحث حجاب از توسعه روزافزون محجبه ها از کشور ترکیه الگوبرداری نماییم. (256506)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۶:۵۲
همزمان با رسانه های امریکائی وضدانقلاب دارید یه ماجرائی که به احتمال زیاد یه جور خودزنی وبعد مرثیه سرائی برای اون توسط خودتون هست،دامن میزنید که به مسئله حجاب رسیدگی نشه وبعد در این هوسرانی ازاد، مردم رو به رای دادن به خودتون قانع کنید.شکی نیست که زندگی یه نفر رو نمیشه بازیچه قرارداد،ولی چرا وجدانا از این بی حجابهائی که برای نمایش خودشون ولذت بردن حاضرند باعث پاشیده شدن زندگی کودکان معصوم شوند وهزاران موردش هم هست، هیچ گزارشی منتشر نمیکنید.اون بچه ها ادم نیستند؟؟یا چون رای ندارندارزش خبری ندار (256507)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۱:۵۷
بابا تو دیگه کی هستی!!!!!!!!!!!!! (256583)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۸:۰۴
خدایا به تو پناه میبریم (256518)
دکوراسیون ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۸:۲۱
اسید پاشی به زنان بد حجاب نبوده بلکه به رانندگان زن بوده!!! (256525)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۰
شاید هدف از این کار به هم زدن اتحاد یه استان مذهبی هست که مردم نسبت به دولت بدبین بشوند از سیاست تفرقه انداختن استفاده میکنند. (256533)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۸:۴۵
ما تو شهرمون این ضرب المثل را زیاد استفاده میکنیم :من را با تو توی یک قبر نمی گذارند.یعنی .................................................................................... (256536)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۹:۳۲
از دیو ودد ملولم و انسانم آرزوست!!!!!!!!!!!!! (256548)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۰:۲۴
بابا جان حالا پلیس برای خودشان ترس دارند که نکنه به صورت خودشان اسید بپاشند،، (256560)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۰:۲۸
تا چیزی ثبات نشده نباید قضاوت کرد شاید اینها روانی هستند (256563)
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۱:۲۱
یک پرسش ساده
کل شهر های ایران توسط دوربین های مختلف بانک ها، شرکتها ، مغازه ها و دوربین های پلیس تحت کنترل است چطور این آدم کشها قابل شناسایی نیستند؟
به نظر بهترین حکم برای اینها اعدام نیست. حبس ابد است تا در زندان بپوسند و هر روز خود را لعنت کنند (256574)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۲:۱۶
خودتان را فریب ندهید این ماجرا هیچ ربطی به امر به معروف ونهی از منکر ندارد . . . (256584)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۲۳:۲۷
چند روز دیگه دو نفر را تو تلویزیون نشون می دن و اسید پاشی را گردن اونا میندازند. (256600)