به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۵۸۱۲۱
نتایج بهره‌گیری از تجربیات 88 چه بود؟

سوال مشاور روحانی از آیت‌الله جنتی

سوال مشاور روحانی از آیت‌الله جنتی
گروه سیاسی: «از تجربه سال 88 که بسیار سخت و بد بود استفاده کردیم. آن تجربه برای ما تابلو بود که باید حواسمان را جمع کنیم و خیلی دقت کردیم که این اتفاقات (اتفاقات 88) تکرار نشود. من نمی‌توانم خیلی توضیح بدهم.» اینها قسمتی از اظهارات دبیر 88 ساله شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» که روز جمعه از شبکه سوم سیما پخش شد.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی و نماینده او در شورای نظارت بر صداوسیما در صفحه شخصی google + خود با بازنشر این قسمت از سخنان آیت‌الله احمد جنتی در برنامه شناسنامه، نوشته است: «سوالاتی که می‌شد پرسید ولی مجالی برای آنها نبود: کدام بخش از تجربیات 88 در سال 92 مورد استفاده قرار گرفت؟ نتایج بهره‌گیری از آن تجربیات چه بود؟»

این سوالات «آشنا» با واکنش‌هایی‌ از سوی کاربران این شبکه اجتماعی همراه شده است؛ چنانکه یکی از کاربران نوشته است: «شاید از جنس آن تجربیاتی است که شما در دوران مدیریتتان در قم داشتید». کاربر دیگری نیز اظهار کرده است: «فهمیدن افرادی مثل هاشمی رفسنجانی جنبه شکست ندارن تایید صلاحیتش نکردن». یکی دیگر از کاربران به اصولگرا بودن مجری این برنامه اشاره کرده و نوشته است: «مجری، مهمان و میزبان، اصولگرا».

آیت‌الله جنتی درباره برخورد با موسوی و کروبی نیز می‌گوید: «بر سر این عوامل منت گذاشته شده است؛ اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد. در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می‌ایستند (نه در مقابل رئیس‌جمهور یا وزیر یا قاضی بلکه در مقابل نظام ایستادند) این‌گونه رفتار نمی‌شود؛ بنابراین منت سرشان گذاشتند و به هر دلیل که هر اسمی رویش بگذارند، از جمله به دلیل لطف و مهربانی اسلامی، تخفیف قائل شدند و الا هر جای دیگر بود اینها را در جا اعدام می‌کردند».

صحبت‌های روز گذشته دبیر شورای نگهبان در مورد حصر و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 تا کنون با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شده است؛ چنانکه روز شنبه علی مطهری نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله جنتی سخنان وی در مورد حصر و اعدام آقایان موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی، شرعی، اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی عنوان کرده است. پیش از این علی مطهری در مورد موضوع حصر به رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی نیز نامه نوشته بود.
مرجع : ایسنا