به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۵۸۲۸۱
زير بمباران ائتلاف و مقاومت قهرمانانه مبارزان كوباني

مقاومت بي‌حاصل تروريست‌هاي داعش در كوباني

گروه بين‌الملل: در حاليكه همکاری بیشتر کردها و ائتلاف بین‌المللی به اخراج نیروهای تروریستی "دولت اسلامی" کمک کرده است، برخي كارشناسان نظامي گفته‌اند طي امروز و يكي دو روز آينده مشخص خواهد شد آيا داعش به طور كامل از كوباني (عين العرب) عقب نشيني كرده است يا نه.
مقاومت بي‌حاصل تروريست‌هاي داعش در كوباني
صبح یکشنبه نیروهای ائتلافی با ۶ حمله هوایی از عملیات تهاجمی "یگان‌های مدافع خلق" علیه شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" در محله "کانی عربان" در شرق کوبانی حمایت کردند. نیروهای ائتلافی نظامی به رهبری آمریکا چند هفته است که به مواضع احتمالی نیروهای تروریستی "داعش" در عراق و سوریه حمله می‌کنند. طبق اعلام مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی، در روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع ۱۱ حمله هوایی به مواضع نزدیک به شهر کوبانی صورت گرفته است. به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بر اثر تیراندازی‌های پیرامون کوبانی در این دو روز ۳۱ نیروی "داعش" کشته شدند. كارشناسان نظامي گفته‌اند طي امروز و يكي دو روز آينده مشخص خواهد شد آيا داعش به طور كامل از كوباني (عين العرب) عقب نشيني كرده است يا نه.

در همين حال، رئیس جمهور ترکیه، با کمک تسلیحاتی به کردهای مدافع شهر کوبانی مخالفت کرده است. به گزارش خبرگزاری "آنادولو"‌، اردوغان گفته است که حزب کرد "یگان‌های مدافع خلق" (ی‌پ‌گ) در سوریه مثل "حزب کارگران کردستان" (پ‌ک‌ک) در ترکیه "سازمانی تروریستی" است.
شبه‌نظامیان "ی‌پ‌گ" حدود ۵ هفته است که در برابر تروریست‌های "دولت اسلامی" (داعش سابق) از شهر کوبانی واقع در شمال سوریه دفاع می‌کنند. به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، آنان روز یکشنبه توانستند به سمت قسمت‌های شرقی کوبانی که در اشغال داعش است پیش‌روی کنند.

رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در تماسی تلفنی با اردوغان درباره وضعیت سوریه و به خصوص کوبانی صحبت کرد. به گزارش کاخ سفید، دو رئیس جمهور درباره چگونگی متوقف کردن پیش‌روی تروریست‌ها به تبادل نظر پرداخته‌اند و به یکدیگر اطمینان داده‌اند که در مبارزه با این گروه با هم همکاری داشته باشند. با وجود این اردوغان هنگام بازگشت از افغانستان گفته است که هیچ کس نمی‌تواند از ترکیه انتظار داشته باشد که با ارسال اسلحه برای "یگان‌های مدافع خلق" در سوریه موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، اردوغان گفته است: «این درست نیست که آمریکا که دوست و از متحدان ما در سازمان ناتو است از ما به صراحت بخواهد و انتظار داشته باشد که به سازمانی تروریستی کمک کنیم.» مخالفت ترکیه با ارسال اسلحه برای نیروهای کرد در سوریه هم به تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی آسیب می‌رساند و هم روابط دو کشور را پیچیده می‌کند. به گفته سخنگوی "یگان‌های مدافع خلق"، نواف خلیل، بحث درباره ارسال اسلحه برای این سازمان هنوز ادامه دارد. خلیل روز یکشنبه به خبرگزاری آلمان گفت: «ما از ابتدا خود را جزو اتحاد بین‌المللی برای مبارزه با داعش دانسته‌ایم.»