به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۵۸۳۹۸
در همبستگى با بيماران سرطاني

بازيگر زن کویتى موهاى سرش را تراشيد

گروه فرهنگي: زهره الخرجي بازيگر کویتى در يك همايش كه در دانشگاه كويت برگزار شد با هدف اعلام همبستگى با بيماران سرطانى، موهاى سر خود را تراشيد.
بازيگر زن کویتى موهاى سرش را تراشيد
زهره كه قبلا از سرطان پستان رنج مى برد و بارها موهاى سرش را طى مراحل معالجه از دست داده بود طى سخنرانى اش در اين همايش از چگونگى ابتلايش به بيمارى سرطان پستان و مراحل درمان و بهبودى خويش سخن گفت. الخرجى مى گويد كه اين امر باعث شد كه او توجهش را به سوى بيماران سرطانى جلب كند و به همين خاطر تصميم گرفته تا روند بيمارى وبهبودى اش از بيمارى صعب العلاج سرطان را طى يك فيلم سينمائى به نمايش بگذارد.

بعد از پايان سخنرانى، زهره اقدام به تراشيدن كامل موهاى سر خود كرد كه اين حركت وى با تشويق گرم حاضران همراه شد. وى سخنان خود را جملاتى عاطفى پايان داد و گفت: موهاى سر انسان ريزش مى كند و دوباره رشد مى كند اما مهم آن است كه انسان بيمار اميد خود را از دست ندهد و در مراحل درمان از موارد منفى دورى كند.

اولین کمپین آگاهی دهی از سرطان پستان در افغانستان آغاز شد
در همين حال، رولا غنی بانوی اول افغانستان می گوید که باید به بهداشت زنان این کشور توجه بیشتر صورت گیرد وزارت بهداشت افغانستان کمپینی را برای آگاهی دهی از سرطان پستان و جلب سرمایه برای مبارزه با این بیماری در افغانستان آغاز کرد. نسرین اوریاخیل رئیس زایشگاه ملالی و مسئول انجمن رهنمای خانواده می گوید که این اولین بار است که چنین کمپینی در افغانستان راه اندازی می شود. وی می‌گوید: افزایش مراجعه مبتلایان این بیماری به بيمارستانها نشان می دهد که شمار مبتلایان این بیماری در افغانستان بیشتر شده. بنابراین وزارت بهداشت اجرای این کمپین را روی دست گرفت.

رولا غنی بانوی اول افغانستان كه اصالت لبناني -مسيحي دارد در مراسم آغاز این کمپین گفت: بهداشت مادر و کودکان برای داشتن جامعه سالم، مهم و اساسی است زیرا مادران هسته خانواده هستند. او تاکید کرد که به این دلیل باید به بهداشت زنان توجه بیشتر صورت گیرد. خانم غنی گفت که بیماری سرطان پستان با مراقبت های پیشگیرانه و بلند بردن آگاهی می تواند تشخیص و مداوا شود؛ پس باید برای مبارزه با آن بر طب پیشگیرانه تمرکز بیشتر شود.

وی افزود: آرزو دارم که با زنان افغانستان در عرصه خدمات بهداشتي همکاری شود تا از امراضی که صحتشان را تهدید می کند به موقع جلوگیری شود. او گفت که برای جلوگیری از مرگ و میر مادران، داشتن و استفاده کردن از امکانات بهداشتی بسیار مهم است و باید به مردم در این مورد آگاهی داده شود.