به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۵۹۴۰۸

اپل آماده مذاکره و فروش آی فون به ایران

گروه فناوری: رسانه های غرب اعلام کردند که شرکت آمریکایی اپل درحال انجام گفت و گوهای مقدماتی برای فروش تلفن های همراه آی فون در ایران در صورت کاهش تحریم ها علیه این کشور است.
اپل آماده مذاکره و فروش آی فون به ایران
این رسانه ها به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال افزودند: اپل به خاطر تصمیم ماه مه دولت آمریکا برای برداشتن مقرراتی که مانع فروش فناوری های ارتباطی برای مصرف کنندگان عادی در ایران می شد، قادر به صدور آی فون به ایران خواهد بود. این روزنامه به نقل از منابعی که از آنها نام نبرد، نوشته است که اپل گفت و گو با توزیع کنندگان محصولاتش برای گشایش مسیرهای رسمی در صورت صدور مجوز از سوی ایران را آغاز کرده است. محصولات اپل در حال حاضر از طریق فروشندگان غیررسمی در ایران عرضه می شود.

براساس این گزارش، اپل قصد ندارد در ایران فروشگاه خود را باز کند بلکه محصولاتش از طریق فروشندگان معتبر عرضه خواهد شد. بازار ایران به خاطر تحریم های آمریکا عمدتا از دسترس شرکت های آمریکایی خارج بوده است. شرکت بوئینگ هم هفته پیش اعلام کرد که برای اولین بار از زمان قطع روابط ایران و آمریکا برای فروش محصولاتی با شرکت ایران ایر قرارداد بسته است، هرچند ظاهرا شامل قطعات نمی شد؛ شرکت جنرال الکتریک هم تجارت مشابهی را اعلام کرد.

دولت آمریکا در ماه آوریل به این دو شرکت مجوز فروش قطعات یدکی برای مقاصد ایمنی به ایران را داده بود. شورای ملی ایرانیان آمریکا در بیانیه ای نوشت که از این گزارش به شدت دلگرم شده است چون می تواند به ایجاد پل هایی میان دو کشور کمک کند. در بیانیه این گروه آمده است این واقعیت که اپل اکنون فروش مستقیم محصولاتش در ایران را مد نظر قرار داده نشانگر پیشرفت مذاکرات آمریکا و ایران است. آمریکا هم اکنون در قالب گروه 1+5 مشغول مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جامع برای رفع نگرانی در مورد برنامه اتمی این کشور است.
مرجع : ایرنا