به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۵۹۴۶۱

واكنش معین به راي ندادن مجلس به نيلي

از مجلس شریک مفاسد دولت نهم و دهم نباید انتظار رای اعتماد به فرهیختگان دانشگاهی داشت
واكنش معین به راي ندادن مجلس به نيلي
گروه سياسي: دكتر مصطفی معین وزير علوم دولت اصلاحات، در صفحه فیس بوک خود، درباره رفتار مجلس با دولت و رای منفی به چهارمین گزینه دولت برای وزارت علوم نوشت:
مردم در ۲۲ خرداد ۱۳۹۲با آگاهی و امید به جایگزینی “اصلاح و اعتدال” به جای “افراطی گری و تحجر” رای دادند و دولت “تدبیر و امید” کار خود را آغاز نمود. در این دولت، اکنون حدود یکسال و نیم است که وزارت خانه علوم ، تحقیقات و فناوری و متولی اصلی پیشرفت و توسعه علمی ایران و به تبع آن دانشگاه ها، هنوز نتوانسته است از یک مدیریت باثبات و پایدار برخوردار شود! پس با توجه به سرعت شگفت انگیز تحولات علم و فناوری در جهان، دیگر صحبت از توسعه و پیشرفت علمی و قدرت اول علم و فناوری در منطقه شدن فقط یک شعار خواهد بود!

در ابتدا مجلس به دلایل واهی به آقای دکتر میلی منفرد رای اعتماد نداد، سپس با فتنه گری و فضاسازی از معرفی آقای دکتر توفیقی جلوگیری شد، در مرحله بعد رای اعتماد داده شده به آقای دکتر فرجی دانا به فاصله کمتر از یکسال بازپس گرفته شد، و در نهایت به آقای دکتر نیلی نیز دیروز رای اعتماد داده نشد!؟ بنظرم این نوع تقابل و یا باج خواهی از یک دولت تازه تشکیل و درواقع بازی با مصالح کشور، در طول سال های پس از انقلاب بی نظیر بوده است!

به یاد دارید که این همان مجلسی است که با تایید، سکوت و نظاره گری خود عملا” شریک هشت سال ترویج آلودگی و فساد، تخریب بنیان های اخلاقی – فرهنگی و زیرساخت های اقتصادی کشور در دولت های نهم و دهم بود. شریکی که در عین حال به عنوان وکیل مردم، شاهد فقر روزافزون موکلین خود هم بود و دم نزد!؟ در چنین وانفسایی است که فرهیختگان صدیق و فرزانه دانشگاهی نمی توانند و نباید در انتظار رای اعتماد از این مجلس و به اصطلاح چنین نمایندگانی باشند! چرا که به قول شاعر:
“کبوتر با کبوتر ، باز با باز/ کند همجنس با همجنس پرواز”.

هوای تازه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۰۹:۵۳
یعنی عاشقتم دکتر معین. صریح و شجاعانه صحبت میکنید. اولین رای خودم را در سال 84 به شما دادم. باعث افتخاره. (259152)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۲۳:۱۸
اقای دکتر معین من واسه شما و آقای دکتر عارف احترام خیلی زیادی قایلم. واسه همین فکر کنم از دید این مجلسی ها من یه فتنه گرم. (259262)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۱۷
احسنت، عالی بود.
خود دکتر معین بهترین گزینه برای وزارت علوم هستند. افسوس که از سیاست فاصله گرفته اند. کاش روحانی ایشان را به مجلس معرفی کنند. هرچند برای این مجلس فرقی نمی کند و گزینه. ایده آل مجلس دانشجو است! (259159)
باران زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۱۸
ای اقای معین !دردا ودریغا ک میخ اهنی نرود در سنگ اخه شما بهتر میدونید ک بقول مرحوم دعایی ک گفتن : (با هزاران میلیارد اختلاس حالا چند میلیاردم خرج انتخابات مجلسون کردن) دیگه چیزی برای گفتنو اعتراض بقی نمیمونه , نمیفهمم ای چجور اسلام ومسلمونیه!!!!!!!!! (259160)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۲۸
اقاي معين اينان نماينده مردم ايران نيستند ،وسلام (259162)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۴
از این نماینده های طرفدار دولت نهم و دهم کاری جز این نباید انتظاری داشته باشیم (259169)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۴
این رفتار مجلس متاثر از رفتار رئیس جمهور با مجلسه.
اگر رفتار رئیس جمهور با مجلس مثل رفتار احمدی نژاد با مجلس باشه و براشون تره هم خورد نکنه اون موقع نمایندگان مخالف دولت می فهمند که کجای کارند. (259170)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۵
حرف درست و بجایی ست... (259171)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۰:۵۳
درود بر دکتر معین ،،نفرین بر کسانی که منافع خودشان را بر منافع مردم ترجیح میدهند،، (259175)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۱:۰۶
اقای دکتر معین درست می فرمایند. اصولا این مجلس از رییس جمهوری مانند دکتر روحانی که احترام و شان قانون گذاری او را رعایت کند حساب نمی برد. رییس جمهور مطلوب این نمایندگان اقای احمدی نزاد است که موجودیت و جایگاه مجلس را به ریشخند و تمسخر می گرفت و دیدیم که چه قدر هم از او حساب می بردند. (259182)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۱:۲۲
درود بر تو ای مرد بزرگ
همه مطلعین می دانند که حرکت علمی کشور و صحبت از پیشرفت علمی از دوره مدیریت حضرتعالی شروع شده است. خدایارت باشد (259187)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۱:۲۴
چقدرجالب ؛مستدل وبی پرواصحبت کرده .بابادمت گرم
این نمایندگان همان کسانی هستندکه دربرابربگم بگم محمودحرفی نزدند. (259188)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۱:۲۸
دیروز دهقان در یک مصاحبه مرتب به رئیس جمهور تذکر داده: قانون اساسی طبق قانون اساسی بر مبنای قانون اساسی؟قانون اساسی در کشور کاربردش شده برای مسئولین و نمایندگانی است که کم میاورند قانون را برخ میکشند اما آقای دهقان مردم بیچاره ما از این قانون اساس هیچ بهره ای نبردند! قانون اساسی شده آلت دست عده ای خاص و چماق بر سر ملت. (259189)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۲:۱۰
جای هیچ تعجبی نداره .. به هر حال این مجلس رقیب انتخاباتی دولتی هستند که یکسال پیش با تمام نیروها و توانشون شکست سختی ازش خوردند و این کارشکنی ها جای تعجب نداره و دولت هم باید به دور از عصبانیت و رفتارهای احساسی همانطوری که در طولاین یکسال و خورده ای عمل کرده شطرنج وار جلو بره و این کار شاید فقط از دکتر روحانی بر بیاد .. موفق باشید (259207)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۲:۳۰
آفرین بر دکتر معین عزیز. کاش آقای روحانی همین ایشان را برای وزارت علوم معرفی می کرد. (259216)
سبحان
Netherlands
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۲:۳۴
خدایا چی میشه اگه یه بار دیگه ستکان هدایت وزارت علوم به دست دکتر معین بی افته (259217)
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۲:۴۲
مجلس عصاره فضایل ملت است این سخنان پیگرد قانونی دارد و توهین به مجلس است اقایان مدعی دمکراسی نمی توانند از مجلس باج بگیرند فریاد می زنند عملکرد خودشان یادشان رفته است (259223)
رسول کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۲:۵۷
اگر هزاران بار انتخابات شود هرگز به کاندیداهای حامی فتنه رای نخواهیم داد و شما چه بخواهید و چه نخواهید .و قبول داشته باشید و یا نداشته باشید در اینده اکثریت برگزیدگان در انتخابات اینده از ان نیروهای ارزشی انقلاب خواهد بود و روز بروز مخالفین نظام جمهوری اسلامی رسواتر خواهند شد و به ناچار مانند رفقایشان به دیار اربابانشان پناهنده خواهند شد اکثریت مجلس فعلی بحمدالله ثابت و استوار در برابر توطئه ها ایستاده است . (259224)
جادوگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۳:۰۰
عزیزان دولتی ها ومجلسی ها
چرا دعوا میکنید مملکت را به طور مساوی
بین خودتان تقسیم کنید تا دعوا نشود
بخورید وبیاشامید ولی اسراف نکنید
ما ملت هم به خوردن شما تماشا میکنیم وکیف میکنیم (259225)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۳:۰۴
ضمن تشکر از دکتر معین روی سخنم با دکتر روحانیه شما اشتباهی کردید که غیر قابل جبرانه اونم چیدن کابینتون از روز اول بود اومدید چند تا وزیر اصول گرا معرفی کردید نیت شما خیر بود اما تو دامی افتادید که تندرو ها براتون درست کردن مردم اگه سخنرانی مخالفانو تو جریان رای گیری به دکتر نیلی می دیدن چیزی به جز نفرت پراکنی نمی دیدن اگه از روز اول سفت جلوی امثال الیاس نادران و پایداری ها وایمیستادید الان وزیر نخبتون به خاطر حمایت از مردم رد نمی شد. (259231)
سرشیفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ۱۴:۱۰
دمت گرم دکتر
فقط یادت باشه انتخابات 24 خرداد بود (259247)