به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۵۹۴۷۵

مرضیه برومند: بم باید ساخته می‌شد

گروه فرهنگ و هنر: مرضیه برومند گفت: اگر چه شهرستان بم جزو اولین شهرستانهای دارای سینما در کشور بود ولی متاسفانه می‌بینیم که در حال حاضر فاقد سینما است، بنده به عنوان یک هنرمند رویم سیاه است.
مرضیه برومند: بم باید ساخته می‌شد
این کارگردان که در حاشیه اکران فیلم «مدرسه موش‌های 2» در تالار «پرستو»ی ارگ جدید بم سخن می‌گفت، این روند را ناشی از بی‌توجهی دولت قبل دانست که توجهی به این بخش از هنر نکرده است. برومند همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: از آنجای که با شهر بم عجین شدم و عشق می‌ورزم گویا در این شهر بزرگ شدم. بنده از سال 1348تا 1350 در استان کرمان و بم به عنوان دانشجو درس خواندم و با استان کرمان و مردم بم حتی محیط این خطه از کشور آشنا هستم. مردمی بسیار خون گرم ومهمان نواز دارد.

وی با ابراز خوشحالی از حضور خود در بین بچه‌های بی‌سرپرست و سالمندان و بچه‌های ضایع نخاعی گفت: این احساس خوب را نمی‌توان به زبان آورد همین که می‌بینم بچه‌ها از اعماق وجود می‌خندند، از شوق در پوست خود نمی‌گنجم امروز با عوامل فیلم شهر موشها در بم جمع شدیم تا بگویم ما در کنار بچه‌ها و سالمندان و بچه‌های ضایع نخاعی بم هستیم و خنده‌های این عزیزان باعث شد تا خستگی کار از تنم بیرون برود. برومند گفت: حادثه 5 دی ماه در بم یک حادثه بسیار تلخ برای هنرمندان در طول تاریخ رقم زد و هیچ وقت این حادثه تلخ از خاطره‌ها پاک نخواهد شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در بازدید که از سطح شهر بم داشتم به نظر آمد آنطور که در خور این مردم زجر دیده است شهر ساخته نشده است. بم باید ساخته می‌شد تا شاید پاره‌ای از زخمهای این مردم را مرهم ببخشد که این باعث تاسف است. وی در خصوص ارگ بم نیز گفت: ای کاش به ترکیب این مجموعی خشت و گلی جهان دست نزده بودند تا آثار تاریخی آن بسیار زیباتر خود نمای می‌کرد وتاریخ به نوعی خودش حرف می‌زد. برومند با اشاره به مجموعه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: اگر چه این مجموعه عظیم در دل کویر ساخته شده است ولی زیر ساخته‌های بسیار خوبی برای این منطقه رقم خورده که امیدواریم روز به روز به رونق اقتصادی این منطقه افزوده شود تا بیکاری که یک معضل بزرگی برای فرزندان این مرز و بوم است ریشه کن شود.

او گفت: اگرچه امروز دغدغه‌های فکری زیاد باعث شده تا ما فراموش کنیم چگونه باید اوقات فراغت خود را با فرزندانمان بگذارانیم اما باید از اوقات فراغت بهره‌های کافی ببریم چرا که باعث شادابی روح و روان هر فرد می‌شود. کارگردان فیلم «مدرسه موشها» خاطرنشان کرد: اگر چه شهرستان بم جزو اولین شهرستانهای دارای سینما در کشور بود ولی متاسفانه می‌بینیم که در حال حاضر فاقد سینما است بنده به عنوان یک هنرمند رویم سیاه است. این مساله به مشکلات دولت قبل برمی‌گردد که توجه‌ای به این بخش از هنر نکرده است ولی صدای شما را به گوش مسئولین کشوری می‌رسانم و ولی با توجه به تکنولوژی روز این امکان وجود دارد که حتی در سالن های اجتماعات اکران فیلم را داشته باشند.
مرجع : ایسنا