به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۵۹۵۷۹
شرق در یک نگاه

فتوای هسته‌ای رهبر ایران را جدی بگیرید

گروه سیاسی: فدراسیون جهانی والیبال طلبکار جدید حق پخش و بازگشت ایران به رتبه سوم اوپک عنوان‌های مهم روزنامه شرق در شماره روز شنبه است.
فتوای هسته‌ای رهبر ایران را جدی بگیرید
این روزنامه تیتر یک را به خبر فدراسیون جهانی والیبال طلبکار جدید حق پخش اختصاص داد و نوشت: صداوسیما این بار با تاخیر در پرداخت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال سال2014 به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، بخشی دیگر از ورزش ایران را دچار چالش کرده است طوری که FIVB را مجبور به این کرده تا پاداش‌های والیبالیست‌های کشورمان را بلوکه کند.

روزنامه شرق در تیتر دیگر خود به خبر بازگشت ایران به رتبه سوم اوپک پرداخت و نوشت:اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش صد هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در دوماهه سپتامبر و اکتبر2014 خبر داد و ایران را سومین تولید کننده اوپک در این دوره معرفی کرد. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم از تلاش ایران برای رسیدن به رتبه دوم تولید نفت اوپک و قرارگرفتن در جایگاه عراق خبر داد.

این روزنامه موضوع پشت دیوار را انعکاس داد و نوشت: اگرچه نوشتن یادداشت، خبر و گزارش های تندو تیز ضدآمریکایی در فضای مطبوعات آن روزها عادی بود اما به طور مشخص دو اتفاق بود که فضا را برای تسخیر آماده کرد؛ واکنش دانشجویان به سخنان امام که گفته بود آلت دست نشوید و انعکاس خبری مبنی بر تصمیم آمریکا بر پناه دادن به شاه.

روزنامه شرق با بازتاب خبر فتوای هسته‌ای رهبر ایران را جدی بگیرید، نوشت: اسقف ریچارد پیتس رییس کمیته بین المللی کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آمریکا که اواخر سال گذشته به ایران سفر کرده بود، خواستار توجه ویژه به فتوای مقام معظم رهبری در پرونده هسته‌ای شد.