به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۵۹۶۸۸
ابتکار در یک نگاه

شش کاندیدای احتمالی برای ریاست خبرگان

گروه سیاسی: پشت پرده رانت های ارزی و وزیر علیه زیرمیزی بگیران مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
شش کاندیدای احتمالی برای ریاست خبرگان
این روزنامه عنوان پشت پرده رانت های ارزی را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات کالاهای استراتژیک و نحوه توزیع آنها در نشست علنی روز دوشنبه مورخ 20 خردادماه 1392 مصوب شد. عمده اهداف این تحقیق و تفحص شامل بررسی ارز اختصاص داده شده به کالاهای اساسی، بررسی نحوه توزیع کالاهای مذکور و اثرات آن در تنظیم بازار، بررسی واردات بی رویه محصولات فاقد استاندارد و بی کیفیت و واردات نهاده‌های کشاورزی و چگونگی توزیع آنها بود. بر این اساس وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک، از جمله دستگاه‌هایی هستند که به طور مستقیم مورد تحقیق قرار گرفتند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع وزیر علیه زیرمیزی بگیران، نوشت: وزیر بهداشت گفت: در مورد تخلف پزشکان سخت ترین واکنش را نشان خواهیم داد و معتقدیم دریافت‌های غیرقانونی رشوه محسوب می‌شود. وزارت بهداشت صراحتاً اعلام می‌کند که اجازه نخواهد داد این افراد در کشور طبابت کنند و در این راستا با هیچ احدی رودربایستی نداریم. سید حسن هاشمی در نشست مشترک با نمایندگان سازمان‌های بیمه گر پایه و تکمیلی، گفت: اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها گام سوم از طرح تحول نظام سلامت است که همگی باید برای اجرای آن آماده شویم. به گفته وی انتظار دولت و مجلس شورای اسلامی و تمام دست اندرکاران کشور این است که با همدلی هرچه بیشتر این مرحله از طرح تحول سلامت را با موفقیت طی کنیم و تا پایان سال به تمام اهدافمان در این طرح برسیم.

این روزنامه با انعکاس موضوع ادامه مذاکره در کاخ سلطان، نوشت: برنامه کاری مذاکرات هسته‌ای برای روزهای پایانی ضرب الاجل توافق نهایی یعنی تا 3 آذر ماه مشخص شد. ابتدا کری، اشتون و ظریف موارد اختلافی را به کاخ سلطان قابوس پادشاه عمان میانجی معروف ایران و آمریکا می‌برند و بعد از آن در روزهای پایانی دیدار جامع ایران و 1+5 برای آخرین بار در وین انجام خواهد شد.

شش کاندیدای احتمالی برای ریاست خبرگان رهبری، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری تاکنون فارغ از هرگونه هیاهو برگزار شده است. در دوره‌های اول این مجلس با حضور مرحوم آیت الله مشکینی، عملا هیچ یک از خبرگان خود را برای ریاست کاندیدا نمی‌کرد و ریاست وی در چهار دوره اول این مجلس بدون هیچ گونه رقیبی با رای قاطع نمایندگان انجام می‌شد. پس از فوت مرحوم آیت الله مشکینی اما در هر دوره ریاست مجلس خبرگان، 2 جبهه رو در روی هم قرار می‌گرفتند: از یک سو آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت و از سوی دیگر مثلث آیات مصباح یزدی، جنتی و محمد یزدی قرار گرفته بودند. این تقابل البته هر بار به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی منجر شد. چندی پیش آیت الله حائری شیرازی نیز در گفت وگویی تلویزیونی تصریح کرد که در مجلس خبرگان هیچ کس نمی‌تواند درصورت کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی به ریاست برسد.

این روزنامه با انتخاب موضوع تعیین تکلیف ساکن ساختمان شیشه‌ای، نوشت: معضل نحوه عزل ونصب ساکن ساختمان شیشه‌ای بانک مرکزی اگرچه در چندسال گذشته همواره مورد اختلاف بوده است، اما روز گذشته با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسید و این گونه مقرر شد که به پیشنهاد وزیر اقتصاد، تایید هیات وزیران و صدور حکم توسط رییس جمهور تعیین شود.