به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۵ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۵۹۹۹۱

مرگ 22 نهنگ در ساحل نیوزیلند

گروه حوادث: 22 قطعه دیگر از نهنگ‌های پایلوت (خلبان) درپی به‌ گل نشستن دوباره‌ این حیوانات بزرگ دریایی در ساحل شرقی نیوزیلند، از بین رفتند.
مأموران وزارت حفاظت از محیط زیست نیوزیلند و تنی چند از داوطلبان، روز گذشته (چهارشنبه) تلاش کرده بودند نهنگ‌هایی را که به علل نامعلوم به نزدیکی ساحل اوپوتیکی در خلیج پلنتی در شرق نیوزیلند آمده بودند و بعضاً در آنجا به‌گل نشسته بودند، به آب دریا بازگردانند. با این حال، تعدادی از همان نوع نهنگ‌ها بار دیگر امروز به همین ساحل بازگشتند. هنگامی که خبر بازگشت این نهنگ‌ها به این ساحل به مأموران وزارتخانه یاد شده رسید، آنان خود را به این ساحل رساندند، اما پیش از رسیدن آنان به ساحل، شش نهنگِ به‌گل‌نشسته، مرده بودند. هشت نهنگ دیگر نیز متعاقباً از بین رفتند.

با وجود تلاش‌های مأموران و داوطلبان نیوزیلندی برای نجات این نهنگ‌ها و بازگرداندشان به دریا، حال هشت نهنگِ دیگر، وخیم به نظر می‌رسید، به نحوی که گویی یارای بازگشت به دریا را نداشتند. به‌علاوه، پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی حاکی از احتمال توفانی شدن هوا و مواج شدن دریا بود. از همین‌رو، مأموران نیوزیلندی تصمیم گرفتند از روی ترحم، این هشت نهنگ را نیز خودشان بکشند، که جمع نهنگ‌های از بین‌رفته در این ساحل را به بیست و دو قطعه رساند. شبکه تلویزیونی ای پی تی ان در پایان افزود: از روز سه شنبه تاکنون، به علل کاملاً نامشخص، شصت قطعه نهنگ در ساحل یاد شده به‌گل نشسته‌اند که دوازده قطعه از آنان نجات یافته، ولی در مجموع، چهل و هشت نهنگِ به‌گل‌نشسته در این ساحل، تا روز پنجشنبه از بین رفته‌اند.
مرجع : واحد مرکزی خبر