به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۶۰۰۲۰
آرش سنجانی از ساخت مستندهای بزرگان هنر خبر داد؛

مستندهای ابتهاج، بهبهانی و کیارستمی

گروه فرهنگ و ادب: آرش سنجابی از طی مراحل ساخت مستند‌هایی درباره‌ هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، یدالله رویایی، عباس کیارستمی و محمد یعقوبی خبر داد.
این مستندساز گفت: فیلم مستند سیمین بهبهانی مدتی است آماده شده و با نام «سیمین، نیمای غزل» برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته است. او درباره ساخت این مستند اظهار کرد: ساخت این مستند را از پیش از درگذشت خانم بهبهانی آغاز کرده بودم و آخرین تصویرهایی که از او گرفتم مربوط به یک ماه قبل از فوت‌شان بود. او در این گفت‌وگو در سلامت کامل قرار داشت. در مستند هم موضوعاتی مثل زندگی، غزل و ساختار و اوزان جدیدی که او به وجود آورده مطرح شده و این موضوع با حضور خود او و دیگر منتقدان بررسی شده است.

سنجابی گفت: ساخت مستند‌های هوشنگ ابتهاج و یدالله رویایی نیز تمام شده است و به مرور برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت ارشاد می‌روند. او همچنین اظهار کرد: در حال حاضر مستند «از کوچه تا کن» با موضوع زندگی و سینمای عباس کیارستمی مجوز انتشار گرفته و همین روزها منتشر می‌شود. در این مستند که بخشی از آن گفت‌وگو با خود کیارستمی است، از بخش‌هایی از پشت صحنه فیلم‌ها‌ی «شیرین» و «کپی برابر اصل» استفاده شده است.

سنجابی درباره مستند محمد یعقوبی نیز گفت: مستند محمد یعقوبی «یک دقیقه سکوت» نام دارد که به تازگی کار ساخت آن به پایان رسیده است. این مستند به صورت تک‌پرسوناژ و در شهرهای تهران، لنگرود و چمخاله ساخته شده است. موضوع فیلم هم با تئاتر، نویسندگی و زندگی یعقوبی مرتبط است.
مرجع : ایسنا