به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۲۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۶۰۱۱۰
شرق در یک نگاه

سایه نتایج انتخابات کنگره آمريکا بر مذاکرات

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز شنبه تیترهای با ایران به توافق خوب برسیم، کنگره را هم متقاعد می‌کنیم و شادی در نصف جهان را بررسی کرد.
سایه نتایج انتخابات کنگره آمريکا بر مذاکرات
این روزنامه تیتر یک را به موضوع با ایران به توافق خوب برسیم، کنگره را هم متقاعد می‌کنیم اختصاص داد و نوشت: سایه نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5  از دید ناظران آنقدر سنگین بود که باعث شد رییس جمهوری آمریکا و وزیرامورخارجه اش در یک شب، در این مورد موضعگیری کنند. باراک اوباما که در کنفرانسی خبری پس از اعلام رسمی پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره، حضور پیدا کرده بود، در مورد تاثیر نتایج انتخابات بر مذاکرات هسته‌ای جاری گفت: اگر بتوانیم با ایران به توافق خوبی برسیم در آن صورت با کنگره وارد مذاکره می‌شویم و آنها را هم متقاعد می‌کنیم.

روزنامه شرق به عنوان شادی در نصف جهان اشاره کرد و نوشت: نه فقط اینجا و زیر پل خواجو و نه فقط در شب چهاردهم آبان که تازه آب به شهر اصفهان رسیده بود، بلکه در همه طول زاینده رود در نصف جهان از ناژوان و پل مارنان تا سی وسه پل و پل شهرستان، مردم تا دیروز جمعه دسته دسته از گوشه و کنار شهر اصفهان خود را برای دیدن بازگشت دوباره زندگی به رودخانه شهرشان رسانده بودند. شهر شلوغ‌تر از همه روزها و ماه‌های گذشته‌اش بود.

این روزنامه در خبری آخرین پلان عزت را برجسته کرد و نوشت: امروز 17آبان است؛ روزی که دوره پنج ساله حضور عزت الله ضرغامی بر صداوسیما نیز به پایان می‌رسد. شاید امروز آخرین زمانی باشد که او به عنوان مدیر رسانه ملی در اتاقش در ساختمان شیشه‌ای می‌نشیند. مهندس 55ساله عمران وقتی در 45سالگی در معاونت سینمایی جایگزین علی لاریجانی شد موهای شقیقه‌اش هنوز سفید نشده بود. 10سال حضور او در سازمان صداوسیما جز سفیدشدن موها میراثی را به جای گذاشت که شاید هیچ کدام از چهار مدیر قبل از او چنین عملکردی نداشتند. او برخلاف اسلافش این فرصت را داشت تا بتواند برنامه‌هایش را طی10سال در سازمان صداوسیما پیاده کند؛ برنامه‌هایی که بخشی از آنها از جمله ایجاد شبکه‌های متعدد تلویزیونی و بالابردن کیفیت تصویر صداوسیما و ارتقای سیستم از آنالوگ به دیجیتال و HD و بردن آنتن‌های شبکه‌های تلویزیونی به غیرقابل دسترس ترین نقاط کشور از نقاط مثبت پرونده او بود که در مقابل نگاه یکسویه و جناحی سازمان صداوسیما و سپردن برخی برنامه‌ها به چهره‌های خاص و حذف برخی چهره‌ها و نام‌های فرهنگی -سیاسی از صداوسیما پرونده او را خاکستری می‌کند.

روزنامه شرق در تیتری به موضوع روزهای خشم در مسجدالاقصی، پرداخت. نمازگزاران فلسطینی در میان تدابیر شدید امنیتی یک بار دیگر نمازجمعه را در مسجدالاقصی برگزار کردند، اما حال وهوای نماز دیروز بسیار متفاوت بود؛ چراکه هزاران نظامی اسراییلی در اطراف مسجدالاقصی مستقر شده و تدابیر امنیتی شدیدی برای ممانعت از ورود افراد زیر 35سال برای ادای نمازجمعه اتخاذ شده بود و به همین دلیل صدها جوان فلسطینی مجبور شدند در خیابان‌ها نماز بخوانند. طبق گزارش‌های منتشرشده، از صبح جمعه حدود سه هزارو500نفر از نیروهای ویژه و نیروهای پلیس اسراییل در تمامی مناطق شهر قدس مستقر شده و ایست‌های بازرسی را ایجاد کردند.