به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۶۰۱۱۸
رهبرانقلاب: مسئولیت رسانه‌ملی حفظ هویت انقلاب است

محمد سرافراز رییس صدا و سيما شد

گروه سياسي:​ حضرت آیت الله خامنه ای طی حکمی، محمّد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به ریاست سازمان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
محمد سرافراز رییس صدا و سيما شد
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمّد سرافراز دام توفیقه
با پایان یافتن دوره ی مسئولیت جناب آقای مهندس سیّد عزت الله ضرغامی که با تلاش و کوششی خستگی ناپذیر و دلسوزانه و مبتکرانه همراه بود، جنابعالی را با توجه به صلاحیت‌هایی که بحمدالله از آن برخوردارید و با آگاهی از تجربه طولانی مدیریتی تان در رسانه ملّی و آشنایی های گسترده تان با این مجموعه ی بزرگ و مهمّ برای یک دوره ی پنج ساله به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

سازمان صدا و سیما با مأموریت خطیر «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به مثابه دانشگاه عمومی، با تکیه بر فعالیت ها و برنامه های حرفه‌یی پیشرفته و عمیق رسانه ای، وظیفه گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد. مسئولیت تاریخی رسانه ملّی در مقطع کنونی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی است. «عزم ملّی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی» آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی، در گرو آگاهی و معرفت عمیق و گسترده ی عمومی و نیازمند پیوند با سرچشمه های تولید فکر ناب دینی و خیل دلبستگان فرهیخته و پرانگیزه ی انقلاب اسلامی است.

سازمان صدا و سیما همچنین به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه ای همه جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد. اهمّ راهبردهایی که ان‌شاء الله خواهد توانست رسانه ملّی را در اجرای این مسئولیت بزرگ یاری رساند، به پیوست ابلاغ می‌شود.

در پایان لازم می دانم از جناب آقای مهندس ضرغامی و همکاران ایشان که توانستند رسانه ی ملّی را در دوره ی مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی مؤثر ایفاء کند، صمیمانه تشکر کنم.

از درگاه خداوند منان توفیق جناب عالی را که مفتخر به انتساب به خانواده ی شهیدان معزّز انقلاب اسلامی می باشید در انجام این مأموریت خطیر و حساس با تکیه بر عنایات الهی خواستارم و برای شما و همکاران محترمتان دعا می‌کنم.  سیّد علی خامنه ای

رییس جدید صداوسیما کیست؟
محمد سرافراز که از امروز - 17 آبان ماه - به عنوان رییس جدید صداوسیما شناخته می‌شود، پیش از این به عنوان معاون برون مرزی این رسانه و مدیر شبکه‌های پرس ‌تی‌وی و هیسپان تی‌وی فعالیت می‌کرد.محمد سرافراز متولد سال 1340 است و بیش از 20 سال در صداوسیما سابقه دارد. او دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت است و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است.

برادر بزرگ او جواد سرافراز، مسئول دفتر دکتر سید محمد بهشتی بود و به همراه وی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ شهيد شد. برادر دیگر وی نیز در جنگ ایران و عراق شهيد شد. پدر وی ابوالفضل سرافراز نیز نماینده ولی فقیه در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود. سرافراز از زمان محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما حضور داشته و یکی از قدیمی‌ترین مدیران این رسانه است.

سرافراز که در سال‌های اخیر کمتر به گفت‌وگو با خبرنگاران یا سخنرانی در مراسمی رسمی تمایل نشان می‌داد، در زمان ریاستش در معاونت برون مرزی، در اظهارنظری رسانه‌ای گفته بود: باید پیامی که منتقل می‌کنیم دقیق‌تر و تاثیر‌گذارتر باشد. در برون‌مرزی هر لحظه که کار متوقف شود آن لحظه، لحظه‌ی عقب‌گرد است و حرکت رو به نزول ما وقتی است که افقی حرکت کنیم.

سرافراز اظهار کرده بود: تنها مسیری که دراین دنیای پرهرج و مرج رسانه‌ای برای ما وجود دارد، این است که رو به پیشرفت و تاثیر‌گذار باشیم و یک لحظه توقف نکنیم. محمد سرافراز در ادامه سخنانش گفته بود: مکالمه‌ی دو نفر باید قابل فهم و هم‌چنین پیام خلاصه و روان باشد، بر روی این‌ها باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم، ما در موقعیت بهتری قرار داریم و می‌توانیم حرفمان را به مشتاقان این پیام‌ها برسانیم.