کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابتکار در یک نگاه

نمایشگاه مطبوعات با شعار آزادی مسوولانه

18 آبان 1393 ساعت 10:16

گروه سیاسی: فقط گزینه توافق روی میز است و جام جم در دستان سرافراز مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به عنوان فقط گزینه توافق روی میز است، اختصاص داد و نوشت: موضوع غنی سازی و چگونگی رفع تحریم‌ها این بار محور مذاکرات 2 روزه مسقط خواهد بود. مذاکره کنندگان هسته‌ای با چانه زنی رسانه‌ای خود را برای دیداری 2روزه در عمان آماده می‌کنند. در این میان عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان با تاکید بر اینکه هیچ کسی خواستار بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو نیست، اظهار داشت این امر برای همه، یک سناریوی خطرناک خواهد بود. سیدعباس عراقچی درباره آخرین ارزیابی از مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 افزود: مسلما توافق هسته ‌ی به نفع هر 2 طرف و به نفع منطقه خواهد بود و این نکته را طرفین مذاکره درک می‌کنند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع جام جم در دستان سرافراز نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های عزت الله ضرغامی، محمّد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به ریاست سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حکم با اشاره به مسوولیت تاریخی رسانه ملی در حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب ایران اسلامی تاکید کردند: سازمان صدا و سیما با ماموریت خطیر هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه به مثابه دانشگاه عمومی، وظیفه گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده داشته و به عنوان موتور محرک و مشوق پیشرفت کشور، وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای همه جانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملّت و نیز کمک به مدیریت‌های اجرایی در جهت تأمین اهداف و اجرای سیاست‌های کلان نظام و تحقق سند چشم انداز کشور را بر دوش دارد.

این روزنامه با انعکاس موضوع نمایش آزادی مسوولانه رسانه ها، نوشت: پس از یک سال وقفه و در دومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید روز گذشته بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شعار آزادی مسوولانه افتتاح شد. نمایشگاهی که بسیاری منتظر بودند تا شمایل آن را در دولتی ببینید که در آغازین روزهای فعالیتش وعده‌های بسیاری برای رسانه‌ها و روزنامه نگاران داشت.

موگرینی خواستار تشکیل کشور فلسطین شد، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. فدریکا موگرینی رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در غزه خواستار تاسیس کشور فلسطین به مرکزیت بیت المقدس شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه، موگرینی در جریان سفر خود به غزه که بر اثر سومین تهاجم رژیم صهیونیستی به این سرزمین فلسطینی در 6 ساله گذشته، ویران شده است، گفت: جهان توانایی تحمل وقوع جنگ دیگری را در این سرزمین فلسطینی ندارد.

این روزنامه با انتخاب موضوع بازگشت زندگی به تئاتر شهر با مرگ فروشنده، نوشت: در میان هنرمندان تئاتر در ایران، نادر برهانی مرند نمایشنامه نویس و کارگردان مطرح عرصه نمایش که قصد دارد مرگ فروشنده را از روز 18 آبان ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با نقش آفرینی هنرمندانی همچون؛ حمیدرضا آذرنگ، حمیدرضا نعیمی، نسیم ادبی، داریوش موفق و... روی صحنه ببرد، در سال 1385 نیز این متن را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرد که اجرای این نمایش علاوه بر آنکه عنوان پر مخاطب ترین نمایش سال را از آن خود کرد، در سال 1386 از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر نیز به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.


کد مطلب: 60151

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60151/نمایشگاه-مطبوعات-شعار-آزادی-مسوولانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir