به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۶۰۲۱۲
ماجرای تماشاگران زن دامن واليبال را گرفت

FIVB: هيچ‌ميزباني به ايران داده نخواهد شد

گروه ورزشي: ظاهرا ماجرای ممانعت از ورود بانوان به سالن‌هاي ورزشي در ايران و همچنين بازداشت غنچه قوامی هر روز بازتاب بیشتری در دنیای والیبال پیدا می‌کند كه در تازه ترين آن یکی از مسئولین فدراسيون جهاني واليبال (FIVB ) گفته است تا زمانی که زنان نتوانند در ورزشگاه‌های ایران حاضر شوند، میزبانی جدیدی به ایران داده نخواهد شد.
FIVB: هيچ‌ميزباني به ايران داده نخواهد شد
فدراسیون جهانی والیبال برای آزادی غنچه قوامی که از چهار ماه قبل در زندان است و نیز برای الزام ایران به پایبندی به وعده حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به فشار متوسل شده و در گام اول، ایران را از میزبانی جام جهانی نوجوانان محروم کرده و همچنین تهدید کرده که ایران را از میزبانی لیگ جهانی هم محروم خواهد کرد. سایت ورزشی «اینساید» به نقل از اين سخنگوی فدراسیون جهانی در این باره نوشت: این ارگان، تصمیم برای میزبانی قهرمانی سال آینده آسیا را هم مورد بازبینی قرار خواهد داد. این مسابقات اهمیت فراوانی برای ایران دارد زیرا در صورت قهرمانی، به صورت مستقیم راهی المپیک خواهد شد. این سایت نوشت: فدراسیون جهانی، تصمیم‌گیری درباره بازی‌های قاره‌ای را به کنفدراسیون‌ها سپرده و برگزاری مسابقات آسیایی تحت نظارت FIVB نیست. اما این ارگان در حال بررسی است و تمهیدات لازم را در این باره خواهد اندیشید.

در همین خصوص، هیات مدیره سری A ایتالیا به درخواست هفته گذشته فدراسیون والیبال جهانی برای حمایت از غنچه پاسخ مثبت داد. در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است: در تمام مسابقات سری A پیش از سوت شروع بازی، درخواست غنچه را آزاد کنید، روی پرچم هر دو تیم نقش می‌بندد. این پیام بر تبلیغات چرخان اطراف استادیوم نیز درج خواهد شد تا به وسیله پخش تلویزیونی «در تمام جهان دیده شود».

تیم‌های زنان و مردان آژاکس اووسمو از سالونیکای یونان، تصاویری منتشر کرده‌اند که در آن ضمن حمایت از غنچه قوامی، دهان‌های خود را با چسب بسته‌اند! والیبالیست‌های تیم ایتالیایی پادووا نیز تصاویر حمایت از «زندانی والیبال» را منتشر کرده‌اند. مودنا از پرافتخارترین تیم‌های والیبال جهان هم تصاویری منتشر کرده و اعضای تیم دختران نورث دوون در انگلیس هم به کمپین حمایت از قوامی پیوسته‌اند. در همين حال، غنچه قوامی، پس ازچهار ماه بازداشت موقت در زندان اوین، به زندان قرچک ورامين منتقل شد. اين زندان محل نگهداری زندانیان زن عمدتا با اتهاماتی از قبیل قتل، سرقت و قاچاق مواد مخدر است.