به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۶۰۳۰۳
اطلاعات در یک نگاه

قدرت موشکی ایران در خدمت امنیت منطقه

گروه سیاسی: تلاش برای ایجاد وحدت در عراق باید ادامه یابد و انتقاد وزارت علوم از تحقق نیافتن بودجه پژوهشی در برنامه پنجم سرخط خبرهای روزنامه اطلاعات در روز سه شنبه است.
قدرت موشکی ایران در خدمت امنیت منطقه
این روزنامه تیتر یک را به عنوان تلاش برای ایجاد وحدت در عراق باید ادامه یابد، اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار آقای نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق، ضمن تجلیل از شجاعت، اقتدار و مدیریت آقای مالکی در دوران تصدی نخست وزیری عراق و خدمات بزرگی که در جهت حفظ ثبات و استقلال و پیشرفت عراق انجام داده است، خطاب به وی گفتند: جنابعالی در جریان انتقال قدرت در عراق، کار بزرگی را برای جلوگیری از آشفتگی و بی ثباتی عراق انجام دادید و این کار هیچگاه در ساحه عراق فراموش نخواهد شد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان انتقاد وزارت علوم از تحقق نیافتن بودجه پژوهشی در برنامه پنجم نوشت: سهم بودجه پژوهشی از مجموع تولید ناخالص داخلی در برنامه پنجم توسعه، 3 درصد پیش بینی شده که این میزان در حال حاضر 0.47 درصد است. یعنی حدود 600 درصد کمتر از آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود. دکتر محمدحسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در گفتگو با اطلاعات،

با تأکید بر کاهش بودجه پژوهشی در سال‌های گذشته، گفت: در بهترین حالت، سهم بودجه پژوهشی از تولید ناخالص داخلی در سال 84، 0.63 درصد بود که این میزان در سال 89 به 0.25 درصد و اکنون نیز به 0.47درصد رسیده است. وی افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی علم و فن آوری از سوی مقام معظم رهبری، این میزان در سال 1404 باید به 4 درصد افزایش یابد که این افزایش در صورت داشتن عزمی راسخ غیرممکن نیست.

این روزنامه با بازتاب عنوان رئیس مجلس: قدرت موشکی ایران در خدمت امنیت منطقه است، نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بزرگترین قدرت موشکی منطقه است ولی این قدرت برای ماجراجویی نیست و ما به دنبال امنیت در منطقه هستیم. به گزارش فارس، علی لاریجانی در کنگره ملی اقتدار موشکی ، به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حسن تهرانی مقدم از جمله از دنیا رهیدگی، پاکبازی و نگاه دورنگرانه برای زندگی شخصی خود و امت اسلامی اشاره کرد و با تاکید براین که حق همین بود که او با این روحیات مقام شهادت را بچشد، افزود: زندگی این شهید نشان می‌دهد که او از افراد دردانه‌ای بود که عمر خود را برای اقتدار و امنیت کشور و سرافرازی ملت ایران خرج کرد. وی از بلندنظری، برخورداری از دید استراتژیک، کوته بین نبودن و نقش درخشنده شهید تهرانی مقدم در جمهوری اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: پیش از شهادت عده کمی او را می شناختند و اقتضای کار او هم گمنامی بود و دنبال شهرت هم نبود اما پس از شهادت که اهمیت کارش علنی شد، مردم جایگاه او را شناختند.

روزنامه اطلاعات به بازتاب عنوان تشکیلات خودگردان طرح پایان اشغالگری اسرائیل را تحویل شورای امنیت داد، پرداخت و به نقل از مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: طرح پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل بر اراضی فلسطینی را به شورای امنیت ارائه دادیم. صائب عریقات افزود: طرح پایان اشغالگری که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین نیز می‌شود را دیروز تقدیم شورای امنیت کردیم تا روند بررسی و مشورت‌ها درباره آن آغاز شود. به گفته مقامات فلسطینی، 134 کشور جهان از جمله هشت عضو اتحادیه اروپا فلسطین را کشوری مستقل می‌دانند. دولت سوئد و پارلمان انگلیس نیز اخیرا اعلام کردند کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. خبر دیگر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل برگزاری تظاهرات بیشتر را که در دل شهرهای ما برگزار و در آن پرچم‌های حماس یا گروه‌های دیگر برافراشته می‌شود، نخواهد پذیرفت و به همین دلیل من دستوراتی برای افزایش حضور نیروهای پلیس در قدس و دستیابی به راه‌های دیگری برای سرکوب تظاهرات و تدوین قانونی علیه کسانی که سنگ پرتاب می‌کنند، داده‌ام.