کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آستانه ورود به چهارمين سال فعاليت خبري

سايت «بهارنيوز» مدعي پيدا كرد!

20 آبان 1393 ساعت 16:19

گروه سياسي: مديرمسوول روزنامه بهار در تماس با مديرمسوول سايت بهارنيوز اعلام كرد: سايت بهارنيوز، بايد نام خود را تغيير بدهد زيرا نام «بهار» فقط متعلق به روزنامه تحت مديريت اين‌جانب است!


سعيد پورعزيزي عنوان كرد: در صورتي كه سايت بهارنيوز نام خود را تغيير ندهد از طريق هيات نظارت بر مطبوعات پيگيري خواهد كرد. گفتني اينكه روزنامه بهار طي سال‌هاي فعاليت خود همواره با توقيف مواجه بوده و هم اكنون نيز منتشر نمي‌شود.

توضيحات ضروری پایگاه خبری-تحلیلی بهارنيوز:

1-‌ اسامي عامي چون «بهار» اختصاص به هيچ فرد و يا شخص حقيقي و حقوقي نداشته و در حال حاضر دامنه‌هاي متعددي با نام «بهار»، «بهاران» و... در زمينه‌هاي مختلف خبري، اطلاع‌رساني و ...، در حال فعاليت بوده و هيچگونه ارتباطي هم با روزنامه بهار ندارند.

2-‌ پايگاه خبري- تحليلي بهارنيوز داراي مجوز رسمي از هيات نظارت بر مطبوعات بوده و در هنگام اخذ مجوز و طي مراحل اداري براي گرفتن مجوز، به دليل تشابه اسمي سايت «بهار» با روزنامه «بهار» مسوولان دايره «امتيازات» اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اين نكته را به ما يادآور شده و لذا درخواست افزودن پسوند یا پیشوندی به «بهار» شده، لذا با قبول این تذكر، درخواست مجوز از «پايگاه خبري – تحليلي بهار» به «پايگاه خبري- تحليلي بهارنيوز» تغيير يافت و با همين عنوان مجوز آن توسط هيات نظارت صادر شد.

3-‌ دامنه ثبت شده روزنامه بهار «www.baharnewspaper.ir» بوده كه در حال حاضر فیلتر است و دامنه رسمی و ثبت شده بهارنیوز «www.baharnews.ir» می‌باشد.

4-‌ سايت «بهارنيوز» از حدود 3 سال پيش (اسفندماه 1390) فعاليت رسمي خود را آغاز كرد و جاي تعجب دارد چگونه برخی همكاران مطبوعاتی و رسانه‌ای، در آستانه ورود به 4 سالگي بهارنيوز و در حالي كه اين پايگاه خبري به يكي از پربيننده‌ترين سايت‌هاي خبري تبديل شده به یاد این تشابه اسمی افتاده و این ادعا را مطرح می‌كنند.

5-‌ مدیریت «بهارنيوز» براي اينكه تلقی هيچگونه سوءاستفاده‌ای از نام روزنامه بهار صورت نگرفته باشد از همان ابتدای فعالیت خود و بصورت متناوب در صفحه اول و همچنین در يكي از صفحات اصلي خود به صورت ثابت و دائمی (اينجا را كليك كنيد) در بالاي صفحه، اين جمله را به كليه كاربران يادآوري كرده كه: {«بهارنيوز» سايتي مستقل بوده و به روزنامه وزين «بهار» ارتباط ندارد»} ضمن اينكه با طرح ادعای جدید براي نشان دادن حسن‌نيت خود منبعد در جايي ثابت در صفحه‌ اول سايت نيز همين جمله را قرار خواهد داد تا مشخص شود برای مدیریت سایت كمترین قصد و نیتی برای سواستفاده از نام دیگر رسانه‌ها در كار نبوده و نیست.
در عين حال مديريت «بهارنيوز» آمادگي دارد در هر مرجع حقوقي و قضايي از طرح ادعاي مذكور عليه سايت دفاع كند.


کد مطلب: 60342

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60342/بهارنيوز-مدعي-پيدا-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir